söndag 24 september 2023

Donald Trump, Död Mus & Återförening med ex?

Den här helgen har varit den bästa på länge! Jag har brutit mot min "isolering" framför datorn och Netflix och och varit på en massa äventyr - heja mig! Och TACK Camilla som tvingade på mig "vuxenkläder" (annat än mjukisbrallor) och drog med mig ut i verkligheten! Den här helgen behövde verkligen mitt trötta hemmasittande jag. 

Jag fick ett sms i fredags. "Vill du följa med på fågelmässa i Höganäs imorgon?". Eeeh...vafan? På vadå?? Fågelmässa? Jag trodde först att det var autocorrekt som gått in och ändrat och skrattade högt. Men det visade sig att hon verkligen menade Fågelmässa, haha. Det var nog det absolut sista jag någonsin skulle kunna få för mig att hitta på men ja - jag behöver komma ut, jag behöver umgås med någon annan än karaktärerna i Outlander och Ronald Mc Donald och jag behöver lite mer Camilla i mitt liv...så jag hängde på.

Vi hamnade i en lokal på ett industriområde i Höganäs strax efter lunch. Det var...fåglar. EN jävla massa fåglar. Rader med bord och på dem stod det burar med en massa små jäkla fåglar i alla möjliga färger som förde ett jäkla liv - och folk gick och beundrade, köpte och sålde dem. Jag vet inte om det var häftigt eller sorgligt än men helt klart en annorlunda upplevelse för mig. 

Visst, en del av dem är ju lite söta att titta på men alltså...vad ska man göra med en FÅGEL? Jag frågade Camilla som själv är ägare till två vad fan man skulle ha dem till. Till svar fick jag "Vad ska man ha en katt till då?" WHAT? Elviz är ju min bästa vän, min bebis och min största kärlek i livet! Men en fågel..? Ska man ligga och gosa med den på nätterna eller hackar den ut ögonen på en då..? Elviz skulle iofs älska om jag kom hem med lite fåglar till honom, haha. 

Längst upp till vänster har vi en med Donald Trump-frilla. DEN skulle jag valt!


Kullabygdens Fågelförening försökte värva mig som medlem, haha. Och när jag pratade med en man som försökte sälja in fågellivet till mig kom en kille fram och sa till honom "Hon är kompis med CAROLA så hon ska vi ha med!" Ja, ska man ge sig in i fåglarnas värld är det tydligen CAROLA man ska känna, haha. Och jag måste erkänna att jag är fortfarande lite i chock efter den här upplevelsen... Under min tid som restaurangchef på Wapnö (när jag bodde i Halmstad för några år sedan) så var det ju en väldig massa party och utgång. Mycket "Foxen" blev det. Och där stod jag och dansade och shotade i tight klänning och långa fransar...med CAROLA. Och nu står vi här...på en Fågelmässa i Höganäs...som två tanter!? Vad i helvete hände med våra liv?! Ska man skratta...eller gråta? Hahaha


Ja, det var en envis man som gärna ville ha in mig i föreningen så jag fick famnen full med böcker och tidningar med mig hem. Jag skrattade hela vägen till bilen. Detta är liksom "Fibban" -  för ornitologer. Varsågod Camilla säger jag!


När vi kom ut ifrån kacklandet var det lite marknadsstånd på gården. Men inga gräddbullar och marknadskarameller utan här såldes levande maskar i olika storlekar...litervis. Mysigt ju. Det fanns också en glassbox full med döda maskar, syrsor och andra godsaker för den som tröttnat på Hemmakvälls utbud och ville prova lite annat lördagsgott. (Hjälp!)


Intill den frysta tärnade mangon och papayan låg det 25-pack döda vita möss. HÄR kände jag att jag var färdig med fågelmässan. Det räcker liksom med min egen "döda mus" här hemma. Jag behöver inte 25 till i frysen... 

Efter fågelmässan körde vi till den fantastiska butiken BALI som ligger utanför Ödåkra/Väla i Helsingborg. Har ni möjlighet att åka dit så är det helt klart värt ett besök. Så mycket fina möbler och inredning att man blir knäsvag. Skulle kunna byta ett utav barnen mot ett av deras fina vitrinskåp... Men ja, det blir kanske inte uppskattat. 



Vad gör han där?!

Man kunde tydligen även återförenas med sitt ex här!? Jag sa bestämt nej tack och vi körde vidare till IKEA för lunch. När vi körde in i parkeringshuset stod en JÄTTEFIN bil parkerad där och i min hjärna var detta såklart Skånemejeriers nya bil och jag vrålade "KOLLA CAMILLA!! VILKEN FIN BIL!! DEN VILL JAG HA!!!" Sen körde vi runt och såg bakluckan med ett stort "Sverigedemokraterna". Jag behöver verkligen komma ut i världen mer, haha. Fan. Men himla fin från sidan.

Inte Mellanmjölken...

Vi avslutade med en mysig fika hemma hos fina vänner till Camilla sen var all energi i den här trötta kroppen helt slut. Men en jättebra lördag och väldigt välbehövlig. Jag hade nästan förträngt hur trevligt det är där ute i världen. 

over and out. 

//Meekatt... 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!