söndag 1 oktober 2023

Hemma i Gävle, Underliv & BÄSTA godisbutiken!

Hej ifrån Gävle! 💕 Min syster och hennes tre flickor som förlorade sitt hem i en brand för fyra månader sedan fick ÄNTLIGEN ett nytt boende i onsdags. Så i torsdags fyllde jag bilen och rattade mot Gävle för att hjälpa dem komma i ordning. Åtta timmar i bilen...helt ensam...med hög musik är ju ändå lyx ibland! Visst för att jag älskar mina barn men ibland är det jäkligt skönt att bara vara jag...och slippa EPA-dunk i högtalarna och det eviga tjatet "Kan du dela wifi mamma?!".

Nu är vi inne på tredje dagen och jag har träningsvärk precis ÖVERALLT efter att ha hämtat möbler, byggt, släpat, burit och skruvat. Men det blir SÅ fint och de kommer få ett jättemysigt hem äntligen! 
Idag tar jag en liten välbehövlig paus och flydde ner på stan för att skriva lite på min bok, äta lunch och andas lite Gävleluft. Jag älskar verkligen denna staden - känner mig hemma här. Hade det inte varit för barnen hade jag lätt kunnat flytta upp hit!

Och ja, efter att ha hittat världens bästa godisbutik så är jag nästan beredd att överväga det här med barnen och flytta i alla fall, haha. Godishuset! Oh my god vilken butik!? Hemmakväll kan ju slänga sig i väggen. Detta var ju verkligen en lyckobutik för volangerna, haha. 


Jag var helt lycklig och sa till tjejen i kassan att "HIT ska jag åka VARJE dag nu när jag är uppe i Gävle!" Lite pinsamt dock att det var samma tjej igen dag två. "Ja, som sagt...jag ska komma varje dag! Vi ses imorgon!"

Jag försöker vara anonym och tänker att jag kan vara det när jag är så långt hemifrån men det är något i min personlighet som alltid avslöjar mig, haha. Igår på Rusta till exempel... Väl framme i kassan med full vagn räcker jag fram en liten liten blomkvist till tjejen i kassan och säger "Jag ångrade mig på denna lilla fula växten så kan jag lämna den till dig?". Sen hade jag såklart sett fel pris på mattan jag köpte (eller tagit fel matta?) och den kostade 300 kronor mer. När tjejen i kassan sa det sa jag "Det var ju tur att jag lämnade tillbaka den fula kvisten då, haha!". Jag betalade och så kom det ett "Visst är det du som är Meekatt?" HAHA, vafan. Jag måste lära mig att bete mig som en vuxen när jag är ute bland folk...


Men ja - Godishuset. Den lösgodissort som inte finns här - finns inte alls. Flyttar jag till Gävle så vet jag vart jag vill jobba. Hittat en butik i Valbo och en i Hemlingby. Och igår fick jag tips på min Facebooksida om en tredje butik i Gävle Bro som ska vara ÄNNU bättre så nu blir det turné med Meekattbilen! Hej beach 2030 - vi ses i vassen!

Igår var det fokus på fin inredning och här har jag ju mina favoritbutiker som är Rusta, Jysk och Dollarstore. Biltema överraskade med en fin spegel med. Nej, det var ingen backspegel. Men jag hade helt missat att det fanns inredning även där. Vem behöver dyra inredningsbutiker med ljuslyktor för 499 kr när man kan hitta likadana på Rusta för 29 kr?


På Dollarstore kunde man t ex köpa den här fina vasen för 39 spänn. Jag skrattade och sa till min systerdotter att "Kolla, här kan vi köpa ett underliv i valfri färg!". Kul tyckte jag. Sen när vi kom hem hade min lillasyster varit och lämnat en flyttkartong full med fin inredning. Och vad hittar jag när jag öppnar? Jo, ett underliv i färgen vit. Den BLEV fin när den väl kom upp på hyllan...men lite roligt var det ju. 

Jag sitter uppkopplad på Marketplace dygnet runt nu. Man blir ju nästan lite beroende när man väl börjar söka efter saker här. Hittade en JÄTTEFIN tavla som jag blev kär i och vill ha hemma i mitt eget sovrum så idag körde jag till Brynäs och hämtade den. 50 kr - bästa fyndet!

Fin, eller hur? Älskar den!!

Jag längtar lite efter barnen, tjatet och EPA-dunket nu. Men mest efter min Elviz, haha. Siktar på att köra hem i mitten på veckan när jag känner att vi fått ordning på det mesta och alla kan landa.

Jag skriver vidare på min bok som börjar närma sig ett slut nu och det känns jättebra och jätteläskigt på samma gång. Här lämnar jag ut och blottar mig helt och jag kan inte gömma mig bakom barnens knasigheter och roligheter. Men lite spännande att ge ut en "riktig bok" och inte bara vara "Hon som skrev bajsböckerna". Känner jag mig nöjd och har tillräckligt med mod skickar jag in den till förlaget så att den kan komma ut till jul. (Sen gömmer jag mig under en sten i väntan på kritik, ris och åsikter, haha.)

Nu har jag ätit en god lunch på Galleri Nian, köpt lite myskläder att mysa runt i på kvällarna (resår är bra när man hittat Godishuset) och tagit en kaffe på Waynes. Nu ska jag köra ut till havet och andas lite innan jag återvänder till inredningen och tjejerna. 

Hoppas ni har en fin söndag! 

over and out. 

//Meekatt...

9 kommentarer :

  1. "Kolla, här kan vi köpa ett underliv i valfri färg!

    Fanns den i Grönt också????
    (tänker på ditt gyn-besök)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, hade den funnits i grönt så hade jag köpt den direkt!

      Radera
  2. Hahaha, du är bäst! Måste ju åka ner till Gävle och besöka detta paradis! Och köpa underliv! *ASG*

    SvaraRadera
  3. *fniss* Såg dig sitta och skriva på Waynes idag. Kände mig som en nervös 14-åring när jag gick förbi (hihi).
    Godishuset är också min bästa affär! Köpte 2 kilo igår. Nästan slut idag men jag skyller på barnen!!!!!

    Njut av Gävle och stanna gärna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha! ♥️

      Klart det är barnens fel! ;)

      Radera
  4. Och jag som har massor utav dem vaserna. Nu kan jag inte gå förbi dom utan att tänka på dig och underliv. HAHA TACK för gott skratt!!!

    Kram Ingela

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju ändå härligt att jag (och mitt underliv) kan glädja min publik! Haha

      Radera
  5. Baah, så jädrans synd att jag har fullt upp imorgon, annars hade du ju kunnat komma hem till mig en stund 🤗

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!