tisdag 31 mars 2015

Skrivtid, Bebisbutik & Applåderande Mammamaffia?

Då var jag incheckad på mysiga Ocean Hotel i Falkenberg/Skrea Strand för två dygns intensivt skrivande. Jag checkar ut från barn, kvällstrött man, tvätt, matlagning, jobb, stress och telefon och checkar in till lugn och ro, inspiration och skrivtid deluxe. Detta är ett fantastiskt ställe att sitta och skriva på. Man skulle kunna tro att jag varit här i mitt förra liv och inrett hotellet själv för jag älskar allt här. Allt ifrån sängarna, borden, tavlorna till ljusknapparna på väggarna, pennan på skrivbordet och den där mysiga relaxavdelningen. Allt är genomtänkt och vackert här. Och så andas jag bra här. Ända ner i magen...ni vet den där bra andningen som man inte alltid har. Inte jag i alla fall. Så jag har bestämt att jag ska färdigställa min bok här. Och jag ska ha lite föreläsningar här i höst! På en bra plats. Jag har ungefär hälften av boken kvar och det känns spännande och lite läskigt på samma gång.

www.oceanhotel.se
Så här mysigt bor jag! Hur kan man INTE få inspiration här?

Idag släpptes nya numret av Vamé och ni som är nyfikna på min krönika "Love me, Leave me, Spank me" kan klicka HÄR för att läsa den. Det handlar om sex...eller sexbrist...och om Mr Grey typ. Temat för den här upplagan var trender och jag valde såklart att tolka trender inom sexlivet hos oss småbarnsföräldrar. För sån é jag.

Igår slutade Freddy och jag jobba tidigt båda två och spenderade två barnfria timmar tillsammans. Hur ofta händer det? Vi flänger en massa men nästan aldrig tillsammans så när det väl händer är det nästan lite spännande. Igår höjde vi spänningen extra genom att spendera ledig tid inne på Kvinnokliniken i Halmstad där Freddy fick se min livmoder på TV, haha. Det är ju inget man gör varje dag!? Papper är ifyllda till socialstyrelsen, jag är godkänd utan bråk och inom några veckor ska bebisbutiken stängas för gott. Mammamaffian står upp och applåderar i sina fotriktiga skor och återbrukade gamla Levisjeans som numera agerar amnings-bh. Hallefuckinglujah? Ja, vi är ju VÄLDIGT klara med bebismakandet och jag mår mest pest av alla hormoner så det är ett mycket noga övervägt beslut ifrån min sida. Känns toppen att det är på gång nu. Inga mer hormoner och skit i den här kroppen! Jag hade väntat mig en fight eftersom att det var lite diskussion när jag bokade tiden. Sköterskan försökte övertala mig att sätta in en spiral istället och jag kontrade med att "jag skjuter mig hellre i huvudet". Nu slapp jag diskussion. Jag vill inte ens veta vad som står i min journal...

Fler förfrågningar om föreläsningar kommer in och det är jättekul. Jag är inbjuden till roliga temakvällar där mammor ska diskutera allt ifrån amning till trotsiga treåringar och jag ska försöka styra upp tankarna lite i hönshuset och lugna lite nerver genom att bara vara jag...tydligen, haha. Vi får väl se hur det går. Egentligen har jag lite svårt för stora samlingar med bara kvinnor. Det brukar inte vara toppenstämning direkt, haha. Men där kommer tydligen jag och mina fula mammatrosor in. Man kan skratta åt allt och när man lär sig att se det roliga i situationer blir allt så mycket enklare. Även om man inte ser det just för stunden alltid...så kanske man kan se det sen? Jag sitter och skriver lite nytt material här när jag pausar ifrån boken så att jag snart kan börja marknadsföra mig på riktigt. Waah vad läskigt! Och jäklar vad kul! Jag har en enormt spännande höst framför mig känner jag! Allt mitt arbete ska bli annorlunda! Webshopen och tavlorna kommer antingen att lejas ut till någon eller så lägger jag helt enkelt ner det. Jag har tre tidningar jag ska skriva åt, bloggen ska underhållas och fortsätta växa, boken ska ges ut, jag ska ha ett par event och jag ska föreläsa. Tänk - nu är jag snart där....dit jag ville! Som champagne i hjärtat liksom! Wiiih!

Ikväll ska jag skriva tills jag får kramp, sen äta fantastiskt god mat här i restaurangen, bubbla bubbelpool...och sen skriva heeela natten iklädd onepiece! I love it!

over and out.

//Meekatt...

13 kommentarer :

  1. Har själv stängt bebisbutiken, fast jag var ju tvungen att gå till psykologer och vänta tills jag fyllde 25. Ett himla velande fick jag gå igenom har ju en av varje och båda med akuta snitt moderkaka som lossnade och livmoder som det gick hål på. Men ändå en massa velande om att stänga butiken. Å efter fick jag sammanväxtningar i magen och dom fick gå in igen kändes som om någon körde en kniv i magen på en. Men jag önskar dig lycka till 😊

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad tråkigt för dig! Det finns en ny metod nu som är supersmidig där de går in nerifrån och sätter klämmor på äggledarna. Så då försvinner risken för såna komplikationer.

      Radera
    2. Den metoden är.dock inte så ny, min mamma stängde butiken med klämmor sent 90-tal. 😉
      Hon tyckte att två barn med hennes gener fick räcka då hennes hetsiga humör följde med till oss båda. 😉

      Radera
  2. "Som champagne i hjärtat" - så fint formulerat! <3

    hälsningar
    /Jennie

    SvaraRadera
  3. Sofie i Göteborg31 mars 2015 kl. 18:17

    Åh det ser så mysigt ut. Jag ska boka in mig och min mamma där nu i maj för vi behöver komma bort och detta hotellet ser ljuvligt ut! tack för bra tips!

    Grattis till beslutet, jag steriliserade mig 2011 och det är det bästa jag gjort! Ha det nu så härligt och skriv! Längtar till jag kan boka in dig på mitt jobb. Mina hönor till arbetskamrater behöver få skratta! Hahaha

    SvaraRadera
  4. Hej hej! Liten kanske dum fråga men är du emot kopparspiral också? (kan förstå om du är då den inte är 100%, blev själv gravid med en i och man får lite mer mens) Ser fram emot boken :-)

    SvaraRadera
  5. Grattis! Steriliserade mig 2009 (iofs efter 4:e barnet) och det är det bästa jag gjort! :-)

    SvaraRadera
  6. Malin med töserna31 mars 2015 kl. 20:29

    Härligt att läsa en så positiv text :) Önskar dig verkligen lycka till med allt!

    Min man kände sig färdig med barn (inte jag dock) och steriliserade sig för ca två år sen. Det är underbart att slippa hormoner. Även kopparspiral var hemskt med alla äckliga blödningar hela tiden. Min längtan efter en till är ett annat kapitel ;) och på tal om det ser jag mycket fram mot din bok!

    Malin

    SvaraRadera
  7. Helen (& Pontus)31 mars 2015 kl. 20:43

    Så kul det är att läsa om att det går så bra för dig med blogg, föreläsningar, kommande bok mm! Jag/vi följer dig och familjen via bloggen, du är så grym och helt klart inspirerande!
    Heja dig!
    Kram från Malmö

    SvaraRadera
  8. Men Malin! Har du inte hört talas om t.ex Natural Cycles? Tar tempen och en app talar om för dig precis vad som händer, när. Klarar inte heller hormoner.. 4v med termometern nu och jag mår sååå bra (har iofs inte öppnat bebisavdelningen i fabriken än, så vad har man för val..)! Lycka till (eller vad säger man egentligen haha!?)!!! Hormoner är skit! 😊👊

    SvaraRadera
  9. Du får verkligen mysa i skriva i härlig miljö, jag (vi) tog också beslutet efter tre barn, ett sent missfall v.25 och ett tidigt missfall att jag sterilisera (1995) mig och jag (vi) har aldrig ångrat det. Ha det bäst. Kramar i massor

    SvaraRadera
  10. Steriliserade mig i samband med 4e snittet (för snart 2 år sedan).
    Låter mer dramatiskt än vad det är.
    Skönt att slippa extra hormoner i kroppen & ett stort plus att blödningarna har minskat drastiskt.

    SvaraRadera
  11. Jessica (från Finland :-D )2 april 2015 kl. 21:11

    Jag hade själv spiral, & den bestämde sig för att åka ut själv ( = asaont :-( !!). Jag åkade in för att kolla vafför det gjorde så ont, & då sa de att den är halvägs ut. De fick ta ut den, & jag ville EJ ha en ny. Senare fick jag höra att min kompis vid samma tidpunkt "åkat in i henne", & de hamna operera ut den :-( . Förra året togs min livmoder bort pga sjukdom, så jag behöver ej funder på de mera (& ALDRIG mera mens :-D ). Kommer boken att ges ut i Finland? Om ej så kan jag nog betala för att få den hitskickad ;-) ...

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!