torsdag 12 mars 2015

Beslutsfattare, Fans & Packning!

Sista dagen i Göteborg och sista hotellfrukosten är intagen ( - idag bredvid ett gäng trevliga piloter). Jag inledde morgonen med ett bad på rummet (utan piloter!) och har därmed klarat av 9 bad sen jag kom hit. Nej, jag har inte badkar hemma och ja - jag ÄLSKAR att bada. Nu kommer jag vara skrynklig i en vecka, haha.

Snart ska jag packa, checka ut och sen sätter jag mig på Espressohouse och skriver i ett par timmar innan tåget går. Ska bli väldigt gott att komma hem till trollen. Elton har varit sjuk och ringde ledsen igår och vrålade "Mammaaaaaa!!" Då vill man dö lite. Men idag blir det kramkalas tills vi svimmar och sen ska den här mamman hålla sig på hemmaplan länge.

Tack för alla fina mail ifrån alla er Sjuksköterskor och Undersköterskor efter mitt inlägg om ert värdefulla arbete. Ni gör ett fantastiskt jobb - varje dag. Det är så oerhört tragiskt att nästan alla ni känner att ni inte räcker till, att ni vill ge upp ert arbete och att ni inte gör någon skillnad i kaoset. För det gör ni. Ni ÄR ju hela skillnaden. Alla små saker ni gör - det är DE sakerna som gör skillnaden för någon. Jag önskar ingen olycka - men beslutsfattarna i det här landet borde alla få känna på en vecka i sjukhussängen på en Akutvårdsavdelning. Lite ryggsmärta så att de blir sängliggandes och fel på kisseriet så att de hamnar beroendeställning och på gränsen till förnedring. Först DÅ kommer de förstå...att det är ni som är vården i det här landet.

Mötet igår gick bra och förhoppningsvis har jag lite roligheter på gång snart. Jag vill vänta lite med att berätta men det ska skrivas - massor! Påbörjade projekt ska avslutas och kanske - kanske blir den där boken klar också. Men det är en bit kvar innan allt är på plats. Jag vill inte stressa fram något - det är ju inte jag. Det får hellre ta jättelång tid och bli "jag" än stressas fram bara för sakens skull.

En pappa kom fram till mig på stan igår. Han hade två barn i en syskonvagn och var jättegenerad, haha. "Hej...visst är det du som är katten? Jo, min fru skulle typ strypa mig om jag kom hem och berättade att jag sett dig utan att ta en bild på dig. Hon är ett STORT fan!" Klart man ställer upp och jag poserade med mitt mentalt störda leende tillsammans med två ljuvligt söta flickor. Hoppas bilden blev bra och HEJ CARINA! Haha, vilken man du har! Min hade ALDRIG gjort nåt sånt för mig, haha.

Nu ska jag packa ihop mina kläder och säga hejdå till världens finaste svit på Scandic Europa. Jag har aldrig bott bättre eller trivts mer på ett hotell. Badkaret och bastun i sviten - oh my god! Frukosten, poolen, maten på Restaurang Hak och det faktum att Nordstan och all shopping ligger NOLL meter bort, haha. Man kan liksom inte bo bättre om man är jag. 

over and out.

//Meekatt...

1 kommentar :

  1. När får vi reda på vinnaren av sex leksaker

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!