fredag 27 mars 2015

Morgontrötta barn, Klädrace & 20-lappar?

"Ääääälskling? Det är dags att vakna nu hjärtat... Klockan är sju. Älskling? Är du vaaaken? Jag har satt igång Bolibompa till dig. Ska jag bära ut dig i soffan? Elton? Vännen?" Så började det. Sen höll jag på att tjata, hota, kittla, fjäska, ignorera och tjata lite mer i FEMTIO minuter utan att få upp honom.  Han låg i soffan under täcket och vägrade fredag. Sen sa jag "Går du upp nu och klär på dig får du 20 spänn Elton!" Han sprang upp! Tack Selma Lagerlöf för alla konflikter du löser här hemma för tillfället. Supermorsan har sjunkit till sitt lägsta liksom, haha. Det bästa med detta är dock att Elton är tre år gammal och inte har en aning om vart han lägger 20-lapparna och att jag därmed kan använda samma 20-lapp hela tiden. Lite som "Morsan med Guldbyxorna"...fast mina byxor är lite för tighta och urtvättade och har ketchup utsmetat över ena låret. Yeyh för supermorsan? (Jag vet Mammamaffian. Jag är usel. Bring it! Eller kom hit en morgon och var jag.)

Jag krossade båda barnen OCH Markus i Klädracet idag. Jag är grym. Och då hann jag sminka mig också. Jag kanske inte blev jättesnygg...men till mitt försvar så blev inte Markus på Bolibompa det heller. Det viktigaste är inte att delta - det är att VINNA! Elton tjurade i vanlig ordning och Alice kämpade sig blå med hårborsten. Nästa fredag vinner hon! Jag känner det på mig. ♥

Nu ska jag ta tag i jobbet! Sa någon bokslut? (SKJUT MIG!)

Håll ut - om 9 timmar har vi ett vinglas i handen!

http://www.meekatt.com/2012/02/det-finns-inget-fredagsmys.html

Och så den här gamla för er som är nya: Det finns inget Fredagsmys!

over and out.

//Meekatt...

10 kommentarer :

  1. Hahaha! Du är underbar vännen! Imorgon tar vi tag i bokföringshelvetet! Älskar dig! PUSS

    SvaraRadera
  2. "Lite som "Morsan med Guldbyxorna"...fast mina byxor är lite för tighta och urtvättade och har ketchup utsmetat över ena låret."

    Skrattar så jag tjuter! Du är bäst katten! Bästa tipset - här ska mutas med 20-lappar! HAHAHAHA!!!

    SvaraRadera
  3. Underbart!!!! Skrattar så tårarna sprutar!!!

    SvaraRadera
  4. Hahahahaha!!! Underbart!

    SvaraRadera
  5. Först tänkte jag: Lyckos henne, som har barn som sover på morgonen!
    Sen tänkte jag: Okej, femtio minuter var kanske lite väl länge!
    Sen tänkte jag: Smart löst med tjugan. Alla älskar en Selma!

    SvaraRadera
  6. Älskar Selmas makt!! Nackdelen är att när barnet närmar sig 5 så har den plötsligt ORDNING på pengarna och har fattat att en hundring är mer ....

    Kram från en mamma som sitter med gårdagens smink, oborstat hår och galet morgonpigga ungar <3

    SvaraRadera
  7. Åh, vin... *Längtar* Och heja dig, du gör det bra!

    SvaraRadera
  8. Jag bara älskar att läsa din blogg. Det är mina höjdpunkter :)

    SvaraRadera
  9. Har precis hittat din blogg, som jag skrattar. Tack för att du gör mina dagar roligare, tack! 😍

    SvaraRadera
  10. Hej! Härlig blogg du skriver!! Bra knep med pengen, det har jag också testat på (10cent) och kläderna for på inom 1 minut!! Ibland kan man testa lite 😉

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!