måndag 9 mars 2015

I am alive!

Heeeej allihop! Åh, vad jag saknat bloggen! 7 dagar på sjukhus (vilket blev lite misär för mitt psyke) och sen ett par dagars återhämtning är nu avklarade och jag är back in business. Det var inte meningen att försvinna men jag är ju en sån där usel bloggare som bara bloggar när jag har lust. Sån é jag. Nu har jag tagit mig till Göteborg och checkat in i ett fantastiskt rum på Scandic Europa och det kliar i fingrarna. MASSOR som måste ner i print innan huvudet går i bitar, haha. Så nu kommer ni få överdos av mig under de närmaste dagarna. Som ni vet så ÄLSKAR jag verkligen Göteborg! I mitt nästa liv ska jag bo här!

Bevis på att jag lever...och att sjukhusdieten var bra för mig, haha.
Sjukhusvistelsen som började med ett oskyldigt samtal till 1177 och ett "Hej, jag har nog en urinvägsinfektion och nu har jag lite feber och ont i ryggen" blev ju aptråkig och alldeles för lång. Jag är nu undersökt, röntgad och skannad ifrån alla håll och kanter (Ja, ALLA! Haha) och kan ju nu åtminstone vara glad över att de inte hittade något "konstigt". En nerv i kläm...njurbäckeninflammation, antibiotika...en massa morfin...en kropp som inte ville kissa, underhållande dementa damer på rummet, läskig mat, hemlängtan, tårar och fantastisk personal sammanfattar vistelsen. Jag är helt återställd så när som på lite ont i ryggen. Och ja, jag saknar faktiskt de där små dementa tanterna lite. De var ganska mysiga när de var på gott humör och inte skällde på mig för att jag "hälsar på så sällan", haha.

Idag blev det tåg till Göteborg och därmed slapp jag riskera livet på Avenyn och jag slipper också dubbla parkeringsböter - yeyh! (Här kan ni läsa om mitt senaste besök) Hotellet ligger precis vid centralen så inte ens JAG kunde gå vilse. Resan gick oväntat bra och det var inte en enda person som spydde, hostade, snöt sig, sörplade eller käkade äpple på hela vägen. Jag hamnade mitt emot en av mina bloggläsare (vad är oddsen? haha) och fick trevligt sällskap och kaffe. Tack! Väl framme kastade jag mig in på Apoteket för att köpa handsprit som jag lyckades lämna hemma...tillsammans med min kavaj, mina skor och paddan med allt viktigt i. Skjut mig. Men handspriten är viktigast och redan fixad.

Så här fint bor jag! Här ska skrivas så fingrarna glöder! Och BADAS!

Alla pratar om restaurangen "Hak" här på hotellet så den passade jag på att prova nu på lunchen. Om my god vilken lunch! En enda måltid vägde upp alla 7 dagarnas misär på sjukhuset, haha. Fantastiskt gott och lyxigt för att vara en lunch!

Det finns pool på hotellet. Stod där förut och hade bara en enda tanke: "Ska jag klä av mig naken och göra bomben!? Bara för att man kan?!" Imorgon gör jag det! Fatta känslan, haha.  

Nu ska jag förbereda lite för ikväll. Ska iväg på ett möte och sen ska jag bada badkar och basta - på rummet! Man kan inte bo bättre. Förlåt Rubinen att jag är otrogen. Men bastu...på rummet!? Jag åker aldrig hem.

Imorgon ska jag göra stan! Se upp spårvagnar och cyklister. Meekatt är i stan! ;)

over and out.

//Meekatt...

7 kommentarer :

  1. Skönt att du är tillbaks igen. Och armen fick vila på köpet, är den också återställd nu?
    Ha det fantastiskt i bastun, poolen och på stan!
    Kram Nina

    SvaraRadera
  2. åh så skönt att se att du är på benen igen., Och att dom inte hitta en massa konstigheter och trumpeter (som dom säger på reklamen)... Du har varit saknad. Men viktigast är att du är ok.
    Kram finaste katten

    SvaraRadera
  3. Så du missbrukar handsprit men badar i hotellbadkaren? ;) strongt jobbat jag klara inte ens av att sitta i tex hotellsängarna pga min bacillskräck :/

    SvaraRadera
  4. Skönt att du mår bra igen!
    Njuuuut Göteborg! Kram/ Louise

    SvaraRadera
  5. Äntligen är du tillbaka! Vad skönt att du mår bra igen. Mitt bloggflöde har verkligen känts tråkigt utan dig, så någon överdos finns det nog inte risk för här inte. Ha det bäst! Kram��

    Kika gärna in till mig: helenamittilivet@devote.se

    SvaraRadera
  6. Äntligen!!! Du har varit saknad älskade katten!!!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!