torsdag 19 mars 2015

Tokbokning, Falkenberg & Inget wifi!

Modiga jag vidgar mina vyer. Är ju lite kräsen av mig och säger alltid "Varför byta hotell när man riskerar att bli missnöjd?" Nu var mitt vanliga hotell i Varberg slutsålt och jag fick tokboka. Det blev Ocean Hotel i Skrea/Falkenberg. Såg tjusigt ut på bilderna, hade relaxavdelning och låg på stranden. Kan ju bara va bra? Och yes - my god vad mysigt! Så mysigt att jag ringde ner tio minuter innan utcheckning och sa "Heeej...det är Meekatt. Snälla...får jag stanna en timme till?!" Haha, så pinsam är jag. Men det fungerade och jag hann både bubbla bubbelpool och skriva en krönika innan utcheckning. Yeyh!
 
Fantastiskt rum med en ljuvlig utsikt! Hit åker jag igen! Många gånger! Åt dessutom en av årets absolut bästa måltider igår. Torsk...som var i världsklass!

Det stod INGET om att man inte fick näcka eller göra bomben i "trivselreglerna". Bra där! "Visa hänsyn" tolkar jag som "Vänta tills du är ensam!". För sån é jag! ;)

Vaknade till det här. Inte helt fel...


Och här smälte jag. Jag fullkomligt ÄLSKAR Vee Speers verk och då speciellt "The birthday party". Älskar älskar! Har 4 av dem på väg upp på min vägg hemma. Och när jag kliver ur hissen så finns ALLA där i korridoren. Jag dog lite. Och övervägde två alternativ - flytta in för gott eller stjäla alla tavlorna. Inget av alternativen var speciellt bra kände jag. Men ÅH vad de är fantastiska! Ska fylla hela huset med hennes tavlor! Nästa gång tar jag gärna min säng ute i korridoren på våning 3!

 

Och den här då? Hotellet med ett fantastiskt öga för detaljer! Och jag är ju en sån som lägger märke till alla de där små sakerna. Som den här pennan! HÄR skulle jag kunna skriva en hel bok på ett par timmar. Utsikten, doften av rena lakan och handdukar och utsikten. Och pennan. Och en känsla av att mamma var där och la en hand på min axel. Den känslan!

Nu sitter jag på Stålboms - ett jättemysigt café i Falkenberg och hinkar kaffe och skriver på den där boken som en dag ska bli klar. Ingen stress... Men en dag!

På riktigt? Jag förstår inte. Ska man bara gå fram till en random person och prata? Vi skåningar gör inte så. Skaffa genast wifi!  

over and out.

//Meekatt...

15 kommentarer :

  1. Åh vad fint det ser ut! Ska boka in en weekend där och överraska maken minsann. Vi behöver lite love-feeling och bubbelbad!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det behöver vi ju alla! Boka och njut! Ni kommer älska det! ♥

      Radera
  2. Förlåt att jag inte kunde låta bli att vinka till dig ifrån stranden. Hoppas jag inte skrämde dig men jag blev liksom så starstrucked när jag fattade att det var du! HAHAHA

    Älskar din blogg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack gulliga du, haha. Kul att bloggen är uppskattad!

      Du skrämde inte mig, haha. Jag var halvnaken så det var nog du som blev skrämd, haha.

      Radera
  3. Wow! Tavlorna, utsikten, och rummet... jag måste dit! När Åker vi?
    Puss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men eller hur!? You and me och en flaska bubbel i korridoren, haha! ♥

      Radera
  4. Och här trädde en av de 7 dödssynderna in - Avund.
    Herregud.. en natt... så underbart! Just Me, me, MEEE! ;)
    Men ja.. om något år eller så, så .. Räknar med att du håller ställningarna så länge och underhåller mig med dina ord under tiden!
    Njut Meekatt! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag håller ställningarna sålänge! ;) ♥

      Radera
  5. Ser fantastiskt ut! Bokat en natt för mig och sambon nu i april. Här ska mysas! Tack för bra tips, behöver alltid nya smultronställen!

    Kan man boka relaxen eller får alla bada?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt, ni kommer älska det!

      Man kan boka den tror jag, men det var väldigt lugnt och lite folk. Tips är ju att bubbla på förmiddagen när andra äter frulle och checkar ut! ;)

      Radera
  6. Tack vare ditt inlägg har jag precis bokat en natt i juni här tillsammans med min man!
    Han fyller år och vi har bröllopsdag - så vad passar väl bättre!!
    Hade aldrig hört talas om hotellet förut, och vi är ändå från västkusten...
    Ser ut som att hotellet ligger precis på stranden, stämmer det? Vi har ett Deluxe rum och det ser ut som det kan vara samma som du hade?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad kul, ni kommer älska det! Ja, hotellet ligger PÅ stranden och har ni ett Deluxe-rum bor ni exakt lika fint som jag! BÄSTA utsikten! ♥ Det var nytt för mig med men jag blir absolut stammis.

      Radera
  7. Ser ljuvligt ut! Ska boka imorgon! Makens 40-årspresent säkrad! Hoppas få samma fina utsikt som du!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ljuvligt! Och hotellet ligger ju mitt på stranden så utsikt får ni vare sig ni vill eller ej! ;)

      Radera
  8. Hej! Jättefina bilder på Ocean hotell i Falkenberg! Vi har tänkt att boka hotellet så snart som möjligt. Tack för att du delade med dig av dina bilder!
    MVH
    Hakom

    http://www.falkenbergare.se/hotell/

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!