onsdag 11 mars 2015

Perfekta meloner, Efterlysning av finsk man & Spårvagnar?

Alltså frukosten på det här hotellet! Älskar att sitta här i restaurangen och titta på folk och lyssna på morgonhesa diskussioner om gårdagens konferenser, tidningsrubriker, vädret och att se det där fnissiga paret i hörnan som antingen är nykära eller otrogna. Mysigt verkar de ha det oavsett anledning. Äggröran och baconen är helt perfekta, melonen är snyggt skuren, det finns såna där roliga ställningar till kaviartuberna och man blir servad med efterrätt vid bordet...till frukost! Dessutom är alla som jobbar här oerhört proffsiga, snygga och trevliga hela tiden. Alla ler och jag känner mig som hemma här.


Scandic Europa har absolut vunnit mitt hjärta...och jag är ganska enformig och svår när det gäller byte av hotell. Jag har fortfarande inte gjort bomben i poolen men jag har hunnit med att bada sex gånger i mitt eget badkar på rummet. Dessutom har jag ju bastu i sviten och den har jag provat...fast jag inte ens gillar bastu, haha. Jag förstår inte grejen riktigt. Jag blir rastlös...och uttråkad...och varm. Jag får kanske ragga upp en finne idag som kan förklara grejen för mig och piska mig på ryggen med konstiga pinnar?

Jag hamnade bredvid tre käcka damer vid frukosten idag. De upprepde orden "Jaha, nu behöver vi i alla fall inte äta mer idag!" hela tiden. Amatörer! Ge fan i yoghurten och müslin och fokusera på det som man INTE har hemma. Äggröra, perfekt stekt bacon, melon, nybakade frallor och inlagd gurka i persilja. Säger de så för att de är snåla, glupska eller för att man helt enkelt bara äter en gång om dagen när man passerat 70 år? Jag har inte lämnat frukostbordet än och har redan funderat över vilket Espressohouse jag ska hämta räksallad på idag. Sån é jag! Det blir Avenyn och eftersom att solen skiner i Göteborg idag ska jag ta med den till Götaplatsen och äta den där. Göteborgs vackraste plats! I mitt nästa liv ska jag bo i Göteborg. Och då ska alla Spårvagnar vara utrotade så att jag slipper riskera livet varje gång jag går ut.

Det där är ju bara sjukt. Se upp?! "Vänd om och ta en taxi annars dör du!" borde det stå.

I eftermiddag har jag ett viktigt möte inplanerat och förhoppningsvis ska det leda till lite bra beslut. Det här med att kasta sig ut i saker som man är lite osäker på...är inte min grej. Jag vill helst se in i framtiden innan jag tar beslut. Men jag får väl ta på mig kavajen och leka vuxen idag då...även om det känns lite jobbigt. I can do it. Personen jag ska träffa sa "Enklast är att du tar spårvagnen hit!". Hahaha, skulle inte tro det va!? Jag åker hellre inlines...naken.

over and out.

//Meekatt...  

7 kommentarer :

  1. Jag förstår din spårvagnsfobi sååå bra! Fast man lär sig med tiden. Bor i Bremen sedan 5 år och numera har jag och spårvagnarna ett rätt avslappnat förhållande till varandra (jag åker med dom tom flera gånger i veckan). Men första åren undvek jag dom så gott jag kunde (svårt, de finns ÖVERALLT!!).

    SvaraRadera
  2. Är sjukskriven, behöver skratta å läser då din blogg... Å som jag skrattar!! Men en å annan tår av igenkänning om sorgen efter en älskad mamma som dog för tidigt... Stort lycka till på mötet från Catti

    SvaraRadera
  3. Åh vad gott med hotellfrukost, nu blev jag så sugen på äggröra och bacon.....

    SvaraRadera
  4. Åker du vilse och hamnar i Filipstad någon mer gång är du hemskt välkommen hit, så kan min gubbe visa hur bastu ska badas 😉 (här kryllar det av finnar utan kläder 😁)

    SvaraRadera
  5. Carro, Isabellsmamma11 mars 2015 kl. 15:28

    Jag älskar också Göteborg, ska bo där när jag blir "gammal" o strosa runt, åka spårvagn o dricka rödvin :-)

    SvaraRadera
  6. Att basta med ett glas vin är som att dricka en hel box =) och riset är faktiskt väldigt gott tycker att du ska testa. Men det är nog inte många hotell som har björkris liggande

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björkris är dessutom bra på myggbett har jag märkt. det kliar mindre efter en omgång.

      Radera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!