lördag 28 mars 2015

Anonymt, Modigt & Bacillfritt?

Vi åkte till Busfabriken...som ni kanske minns? Jag bloggade om det här. Sen kom en massa mail och kommentarer. Och i vanlig ordning en del mindre positiva, vilket jag såklart hade räknat med. Idag kom en eftersläntare:

"Att du är så pass bitter i kombination med att du inte väljer ditt barns lycka (som du uttrycker i början av ditt egocentriska inlägg) skrämmer mig något enormt.
Jag hoppas verkligen att du blir kallad hitlers barnbarn och att du blir förföljd av elaka kommentarer i resten av ditt patetiska liv. Stackars barn. En anonym soc anmälan kommer att göras. Texten är sparad och kommer att skickas med i anmälan. Att skriva att man hatar barn kan nog kosta dig dyrt. /Anonym"


Hej "Anonym"!

Tack för ditt mail och din omtanke om mina stackars barn. ♥ Jag vet att de lever ett fruktansvärt hårt liv där de ibland blir jagade med handsprit på Busfabriker, Filmpremiärer och utlandsresor. Stackars stackars barn. Renlighet är den nya agan. Shame on me.

Det skrämmer dig något enormt att jag inte väljer mina barns lycka? Det faktum att vi faktiskt åkte till Busfabriken, att ungarna hade skitkul och inte ville åka hem - det var inte alls ett medvetet val för deras skull. Nej, jag ville helt enkelt bara plåga mig själv. För sån é ju jag. Jag gick såklart in och slickade på toaringarna med bara för att utmana mig själv lite. Living on the edge liksom. Om jag INTE hade valt mina barns lycka...hade vi nog stannat hemma va?

Haha, jag blir kallad mycket värre saker än "Hitlers barnbarn". Jag får ofta höra att jag är brutalt ärlig och på gränsen till oförskämd. Jag tar det som en komplimang i denna värld full av "anonyma" människor med mycket åsikter. Det är väldigt enkelt att ha en massa åsikter idag. Det är uppenbarligen mycket svårare att stå för dem. Jag skriver ner många av mina i bloggen och jag står för dem allihop. För SÅN é jag. Jag tycker mycket och jag uttrycker det gärna. Jag går aldrig till personangrepp, jag lämnar aldrig ut människor och jag är väldigt väldigt noga med att våra vänner och vår familj hålls utanför mitt "offentliga" liv som bloggare. Min man åker såklart med emellanåt och får sig en dänga - men han är liksom gift med mig så han har redan gjort det valet.

Jag är faktiskt väldigt nöjd med mitt liv. Just nu mår jag bättre än jag gjort på många år och det är mycket tack vare all den fantastiska feedback, uppmuntran och kärlek jag får ifrån mina läsare. Så att det emellanåt trillar in en bitter människa rör mig inte i ryggen. Tvärtom är det ganska underhållande och en bekräftelse för mig att jag faktiskt lyckas röra upp lite känslor. Jag gillar ju det. Jag gillar att få igång debatter och diskussioner och få folk att känna. Positiva känslor, jobbiga känslor, skratt och gråt. Det är fantastiskt att man kan beröra...med bara ord.

Jag hoppas innerligt att du tänker på alla de barn som faktiskt behöver socialens hjälp...på riktigt. Det är ett skyddsnät för de viktigaste människorna på jorden - allas våra barn och vår framtid. Barn med föräldrar som missbrukar, misshandlar och som inte reder ut sin situation av olika anledningar. Inte barn med föräldrar som använder osunda mängder handsprit. Barn som lägger sig hungriga på kvällen, går till skolan med trasiga kläder och som gömmer sina blåmärken och förtränger sin sorg och rädsla. Barn med ont i magen. Barn som inte får lära sig vad kärlek är. De barnen - de behöver någon som ser dem. Ta inte ifrån dem den möjligheten för att du är bitter eller avundsjuk.

Till soc: Jag vet ju att ni är jättemånga som hänger här inne och det är jag jätteglad över. Jag får massor av mail och hejarop även ifrån er. Är det så att ni får in en anmälan så vet jag ju att den måste utredas. Säg till i god tid då så kanske vi kan göra ett litet event av det. Jag bjuder på vin och Geisha och vi tar in Elefanten som underhållning?

Nu ska jag fortsätta städa barnens rum. Under Alice säng hittade jag tre mackor, en halv skog, fyra handdukar, ett tiotal strumpor och en kiwi. Man kan ju bara älska 7-åringars städtekniker!

 over and out.

//Meekatt...

17 kommentarer :

  1. Till alla idioter som anmäler en sådan här skitsak till soc: Hoppas att ni inser att det är på grund av er som barn som verkligen behöver hjälp inte får det i tid. På grund av er så måste soc slösa en enorm mängd arbetstimmar som barn som är utsatta på riktigt så väl behövt. Fy faan för er!
    (Ja, Angel är ett riktigt namn)

    SvaraRadera
  2. Kan bara hålla med Angel härovan, slösa inte bort redan pressade socialarbetares tid med tramsanmälningar. Jag arbetar i skolan som elevhandledare och ser när det verkligen behövs hjälp från socialtjänsten.

    /Marlene

    SvaraRadera
  3. Hejja dig katten, hejja dig för att du orkar och till er anonyma personer:
    först ta en ordbok... sedan en lagbok .. sedan ett par vanliga barnböcker (som typ kaninen pricken) LÄS och lär om!
    Lär er hur man beter sig, vad som egentligen gäller och vad saker betyder... bara ett tips. Kan göra era liv liiiite enklare !

    SvaraRadera
  4. Du måste bara berätta sen hur det gick med soc-anmälan. Ska bli kul att höra när du knäpper mammamafiosorna på näsan!

    You go girl!

    SvaraRadera
  5. Inte ofta jag blir riktigt riktigt rakt igenom arg och förtvivlat ledsen över vad folk på interweben hasplar ur sej . Men denna människa förstår verkligen inte vad han ställer till med . Minns hen Yara ? Som måste livet trots utredning hos soc !! Om människor kunde förstå vad dom gör när dom så lättvindigt slösar på på livsviktiga resurser !!!

    SvaraRadera
  6. Det är säkert en prettomamma som dricker vin ur kaffemuggen bara för att barnen inte ska se att det är vin, för då kan ju barnen ta skada.
    Jag har vuxna barn nu ( tack o lov) men älskar din blogg just för att man känner igen sig hur det var när dom var små.
    Jag älskar mina barn överallt annat men är tacksam för att dom nu är stora för småbarnstiden är ingen lek.

    Det finns barn som behöver hjälp och lever i misär, låt soc hjälpa dom stackars barnen att få ett bra liv istället för att slösa deras dyrbara tid på onödiga anmälningar.
    Kram på dig Malin för att du lyser upp våran vardag med härliga texter ♡

    SvaraRadera
  7. Fantastiskt!! Underbart!! Stor tumme upp!

    SvaraRadera
  8. Ähhh...du har varit med för länge för att bry dig om sådana patetiska kommentarer.
    Det är fruktansvärt beklämmande att man tar sig tid att skriva en kommentar, som jag tolkar som ett hot!? Och till råga på allt anonym. Du vågar stå för dina åsikter men det gör inte denna människa.
    Fegt. Urfegt.
    Ska man nu gå så långt som den här personen säger att den ska, at least stand up for your comments.
    Kram till dig från mig Malin❤


    SvaraRadera
  9. Jag kan inte hjälpa att jag blir sååå förbannad på dessa människor som ska göra anmälan hit och anmälan dit för att du står för dina åsikter och att du skriver om det verkliga livet!!
    Du ANONYM borde skämmas, som det redan är sagt så är det barn i behov av hjälp som blir försummade för att du tycker att man som förälder måste älska att gå till busfabriken. Men vill du veta en sak, jag hatar att leka med dockor, leka roll lekar, leka på lekplatsen med min dotter och här kommer ännu mer chockande hon är ensam barn! Ska du anmäla mig u med då? Glömde nämna att jag tjatar på min dotter att tvätta händerna oxå, troligtvis som Meekatt oxå gör!!
    Jag hade varit glad om jag viste att alla barn hade det lika bra som Meekatts barn har det!! Hur många har en mamma som är egenföretagare? Som våga stå för sina åsikter trots massa påhopp från anonyma fegisar? Nee skämma på er!!
    Malin fortsätt som du gör och underhåll oss med din underbara blogg! Stor kram och skål :-) /Ellinor

    SvaraRadera
  10. Sicken sjuk "anonym" Mekatt är grym & en idol & förebild för många.
    Heja du...

    SvaraRadera
  11. Åh, så synd att jag ska börja i Helsingborg på onsdag och inte Laholm. Jag hade älskat att ta emot den anmälan! Jag hade begärt choklad UTAN nötter förstås, men vin och elefanter låter toppen!

    SvaraRadera
  12. Haha, du är underbar! Jag är inte mamma ännu (om ett par år förhoppningsvis) men jag läser ändå din blogg slaviskt, skrattar och gråter om vartannat och den dagen jag själv skaffar barn - då kommer du att vara min största förebild! :)

    SvaraRadera
  13. Haha precis hittat din blogg och älskar stilen!
    Att sen någon anonymt kritiserar och anmäler till soc är ju ett skämt i sig!
    Following on bloglovin - check!

    SvaraRadera
  14. Heja Malin!!
    Du är fantastisk!!

    SvaraRadera
  15. Det kvittar hur många gånger jag läser den där kommentarer för jag blir ändå lika illa berörd. Jag tycker det är fruktansvärt att vuxna människor kan sitta gömda bakom en skärm och slänga ur sig både det ena och det andra. Det skrämmer mig att vuxna personer uttrycker sig på detta sätt om andra människor samtidigt som jag sliter mig blå varje dag för att lära barn hur man ska vara mot varandra. Vart tog respekten för andra människor vägen? När blev det ok att förolämpa andra människor bara för att man inte delar samma åsikter? Ibland kräks jag över människors agerande samtidigt som jag tycker det är oerhört sorgligt...

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!