tisdag 10 mars 2015

Handsprit, Smaskare & Blod?

Jag VET (hoppas iaf) att jag inte är ensam om att ha konstiga saker för mig. Vi har väl alla våra små egenheter och tramsiga rutiner för oss? En del har små saker...andra (som jag då) har kanske lite mer. Det går i perioder det där för mig och just nu är jag inne i en ganska jobbig period...tycker mina närmaste. JAG mår dock inte speciellt dåligt över det. Sån här är ju jag.

Först och främst: Handspriten. Den är ju en ganska viktig ingrediens (och utgift) i mitt liv som ni alla vet. Jag är fullt medveten om (och får det påpekat VARJE dag via mail ifrån omtänksamma läsare) att det är bättre med tvål och vatten om man tänker på bacillerna. Dock är det doften av handsprit som jag förknippar med något speciellt. För mig är det doften av sterilt, rent...och överlevnad. När mamma låg på Intensiven i Helsingborg efter sin operation var den doften det enda vi kände. Jag inser ju att det är därför jag inte kan vara utan handspriten...och tänker att det är en "jobbig egenskap" som folk helt enkelt får stå ut med. Doften är liksom den där sista biten...som jag inte vill släppa. Som att jag ska fortsätta plåga mig själv med att påminnas om det som krossade livet. Jag känner doften ett par sekunder...och i just de sekunderna bearbetar hjärtat en liten liten liten del av det som jag inte ens vågar prata om. Så lite bearbetning åt gången klarar jag. Sen försvinner doften...och tankarna. Är jag stressad eller mår dåligt går det åt mer. I vissa situationer glömmer jag helt bort det. Jag dränker inte mina vänner i handsprit...men erbjuder ofta en skvätt, haha. I vissa situationer...känns det lite tryggt att ta fram den. Som när man åker tåg. Då kan det gå åt en hel flaska. Och jag tänker att om folk ser att jag sitter med handspriten framme så vågar de inte hosta på mig eller göra andra äckliga saker. (En helt sund tanke, jag vet. haha) Den här gången hade jag GLÖMT handspriten hemma vilket gjorde min tågresa lite jobbig. Börjar jag tänka på baciller kan jag nästan se dem krypa runt. Jag nästan sprang av tåget och in på Apoteket på centralen och bunkrade upp med ny handsprit. Andra tar ett bloss...jag handspritar. Sån é jag.

Bacillerna. Dörrhandtag, hissdörrar, disktrasor, kranar, otvättad frukt, den där filten vid fotändan på hotellsängar, spolknappen, allmänna toaletter, allas händer och andras ungar, haha. Det där går ju absolut i perioder men nu i februari-april är det extra jobbigt. Freddy blir tokig på mig men jag är verkligen livrädd för magsjukebaciller och jag är övertygad om att de finns överallt. Hör eller ser jag någon spy så ligger jag inom ett dygn med självmordstankar på badrumsgolvet. Inte helt friskt kanske...jag vet. Om ni visste hur mycket vitpepparkorn som har intagits av den här mamman, haha. Kilovis! Jag öppnar helst inte dörrar, jag är expert på att vänta in rätt ögonblick och trycker på hissknappar med nyckeln eller mobilen. Den rör jag i och för sig sen...men det känns bra för stunden.

Folk som smaskar. Men skjut mig! Det där är ju inte MITT problem. Det där är ju smaskarnas problem. Hur kan en vuxen människa inte veta om att man ska äta med stängd mun? Det är totalt obegripligt för mig att man kan leva hela livet utan att någon informerar om det! JAG är en flitig informatör när det handlar om självklara saker och har (till Freddys stora olycka) bett folk stänga munnen och spotta ut tuggummin när vi varit på bio. Sån é jag. Det kryper i hela kroppen på mig och jag får fullständig panik inombords. Som om jag plötsligt ska förvandlas till en styckmördare...typ. Helt normal känsla väl?

Folk som äter äpple. Här kommer samma massmördarkänsla fram. Det där är ju uppenbarligen inte helt okej. Det förstår ju till och med jag. Men man måste inte äta äpplen och morötter på offentliga platser!? Gör det hemma...eller i garaget? En gång fick jag frispel på min chef och skrek åt henne att hon skulle riva moroten om hon tvunget skulle äta skiten på jobbet. Inte jätteuppskattat men det hjälpte. Hon bytte till banan.

Nagelfilar. Skjut mig hellre. Fila aldrig naglar i närheten av mig. Ljudet får mig att vilja dö. På riktigt. Det samma gäller damen på badhuset i Laholm som filar sina fötter i bastun. Då vill jag också dö.

Sörplare. Jag har ju förstått att det där är en åldersgrej. Ju äldre man är desto mer sörplar man när man dricker varma drycker. En del andas in sitt kaffe. Varför väntar man inte tills det svalnat? Varför köper man inte en Fanta om man inte kan hantera en varm dryck på ett bra sätt? Varför andas man in kaffe?! Sluta med det för fan.

Blod. Ja, det där är ju egentligen ingen konstig sak att inte tycka om. Man behöver inte tycka om blod. När Alice står förväntansfullt med en tand som hänger på en liten tunn tråd och med blod i mungipan vill jag lägga mig ner och dö. Jag misshandlar mig själv inombords samtidigt som jag ler mitt mentalt störda leende och säger "Dra själv gumman! Det är MYCKET coolare om man gör det själv!" När den lossnar vill jag spy. Men jag ler och hämtar glas till tandfén...som ju är JAG. Alltså måste jag fiska upp tandhelvetet några timmar senare. Just nu är Alice inne i "gluggåldern" och det slår aldrig fel. Har en kompis en lös tand - nog fan ska den lossna hemma hos oss! På akuten förra veckan misslyckades en sköterska med att stänga nålen i min arm och det sprutade blod överallt. Jag vände mig bort och sa "Åh fy fan! Jag HATAR blod!" Han svarade "Det gör jag med!" Hahaha. Underbart!

Ja, det var lite småsaker som jag hänger upp mig på. Vad har ni för fobier och egenheter för er? Bring it on! Lämna mig inte ensam i skamvrån nu, haha.

over and out.

//Meekatt...

40 kommentarer :

  1. Jag hatar när folk rapar ut sina innersta ångor högt och tydligt...kräkvarning!

    SvaraRadera
  2. Hår i maten, det tycker jag är otroligt jobbigt, hua

    SvaraRadera
  3. Jag är äckligt rädd för clowner, tandläkare och passerande tåg. Ja, yåg. Inte rädd att åka dem men att stå på en perrong eller gå bredvid räls när de kommer i dödsföraktande hastigheter! Kan jag gömma mig bakom en skylt eller nåt är det bra. Inbillar mig att nåt ska lossna som jag får i skallen. När hände det senast liksom! För skrek jag om jag hörde ljudet av järnvägsövergångs-ljudsignalvaddetnuheter

    Får psykbryt på folk som tuggar med öppen mun och smaskar högt. Uuuuuuh!

    Jag ryser av ljudet av torr, raspig häl. Fila o smötj god damnit! (Men inte i simhallen då...)

    Jag avskyr vrålande barn så mycket att jag vid ett tillfälle på ett fullsmetat IKEA bara vrålade "men för i HELVETE!!!!" rakt ut. Haha. Föräldrarnas reaktion alltså... *lol* Ungarna fattade nada men alla päron inom hörhåll fattade. Jag är ond, jag vet.

    Använder inte handsprit men tvättar nog händerna 20 ggr om dagen. Vet ju aldrig vad de jävlarna varit!
    kan heller inte sova, på riktigt då, utan att ha tvättat fejs o händer och borstat tänderna. Så.jävla.äckligt!

    Har väl tusen till men orkar inget mer. Häh!
    /Kissen

    SvaraRadera
  4. Hm, så länge egenheterna inte krånglar till livet alltför mycket går det väl an...

    Själv kan jag sannerligen känna igen mig i bacillskräck, men tror att jag botat mig lite med att jobba i skolan. Dock inte lågstadiet, där går gränsen ;-)

    /Marlene

    SvaraRadera
  5. Ballonger... såna som ska vara så festliga... det där knarrande ljudet som gör att de snart exploderar i örat på mig. TA BOOOORT! Usch! Panik! / Piafia

    SvaraRadera
  6. Det där med smaskande: http://www.misophonia.com/symptoms-triggers/ ;)

    SvaraRadera
  7. Blir äcklad av mkt men har en fobi för möss och döda möss. Panik direkt och storbölar. Har egen kbt träning sedan sept då vi flyttade ut på landet och jag har en katt som jagar och numera äter. Skrek i början. Nu kan jag tom småkika ut om han sitter och äter på nån (för på nåt konstigt sett blir jag nöjd då- den ultimata hämnden efter att kanske just den var en av de som var i väggarna i vintras och skrämde skiten ur mig. Så mår på nåt sett lite extra gott då när den dör. Och ja jag har lärt mig slänga bort liken med).

    SvaraRadera
  8. Har själv sagt till folk å stänga igen glappet när de käkar.. Verkligen hatar när man ser å hör va de käkar.. *krääk*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ahh, precis... varför behöva kolla in en torktumlaraktig öppning med gägg?? Bläh...

      Radera
  9. Har sån kraftig fobi för helikoptrar så att jag antingen blir förstenad, eller gömmer mig bakom närmsta bil, byggnad eller träd... När en helikopter hade flyguppvisning här på orten och vid start och landning flög lågt över vårat hus så låg jag och grinade i sängen en hel dag, gömd under täcket.

    SvaraRadera
  10. Är livrädd för fåglar.. Duckar i bilen om de äckliga varelserna kommer för nära.. Inte ett normalt beetende men man kan ju undvika dem ganska smidigt utan att det blir "handikappande"

    SvaraRadera
  11. Jag kan trösta dig med att jag är mycket värre när det gäller smaskning och äta äpple eller morötter för jag har även bannlyst banan för det blir ett äääääckligt konstigt ljud i munnen. Sen så finns det päron som är lite saftiga...när min man ska äta skiten så biter han och suger in saften samtidigt och vill gärna fråga mig nått samtidigt!!!!!! AAAAAAAAAAAAAHHHHHHHH!!! *Men för helvettes jävlar (!!brukar jag utrycka mig inte så jävla kärleksfullt) Efter 11 år så har du inte lärt dig än att aaaaaldrig göra så!! Sen stormar jag till nått annat rum och där sitter han snopet varje gång... :)
    Smaskningen försöker jag komma undan med att ha lärt mig vad jag INTE ska ha hemma när vissa människor kommer hem. Vissa släktingar kan INTE äta chips utan att ta den första tuggan med öppen mun och då ska det låta lite också lite extra högt lixom....urk!!
    och OM det råkar bli så att jag inte slipper undan så går det några glas rödvin så jag dövar bort det jävla ljuden och bara har mig som ett litet glatt fokus. Hahahahahaha!!

    Så summa sumarum....du är inte ensam i allt detta :D

    SvaraRadera
  12. Smaskning,
    När min man ligger för nära och andas på mig,
    När barnen råkar ta mig i ansiktet,
    Baciller, Nagelfilande, FÖTTER, Kroppssekret, typ SNOR, SLEM mm....
    Jag hatar dålig andedräkt och illaluktande människor!!

    Okej, nu framstår jag som sjuklig och jag vet varför min man suckar åt mig!
    Men jag kan inte rå för det! Det finns så mycket som är sååå äckligt!

    SvaraRadera
  13. Smaskare !!!! de får akta sig om jag sitter i närheten med en gaffel i handen ... dessutom tappar jag aptiten totalt och slutar själv äta, väry sunt. Står inte heller ut med folk som snyter sig i en tygnäsduk som efter att den fyllts av snor ska petas runt i näsan 700 ggr för att slutligen vikas ihop prydligt och stoppas ner i fickan. Självklart tvättar de inte händerna efteråt heller *kräks* Folk som hostar rakt ut och glatt sprider sina baciller vill jag bara stoppa smacka till och föräldrar som tycker att affärer är ett himla trevligt ställe att släpa runt skrikande ungar i. Jag S.T.Å.R I.N.T.E U.T med dessa vrålande ungar. Ger dem oftast det onda ögat så de tystnar - hehe.
    och javisst, jag är både sjuksköterska och 4-barns mamma - hahahaha

    SvaraRadera
  14. Jag får kalla kårar av att ha sandiga fötter eller om jag har ett hack i nageln som fastnar i kläderna, ryser bara jag tänker på det!

    SvaraRadera
  15. Disktrasor, jag verkligen hatar när folk hänger disktrasan över kranen så där som ALLA verkar göra. Jag ser ju hur bacillerna hoppar ner saften eller vad det nu är det som tillreds. Bestick på restaurang, när man de har ställt besticken i en korg med ätänden uppåt, så att alla pillar på mina bestick. Hur ska jag kunna äta med dem?
    Finns ju fler saker men det här är två som inte nämnts tidigare. /Mia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förstår verkligen! Jag viker den dubbel så den kommer en bit bort från öppningen på kranen. Den kan ju inte hänga mellan hoarna för då torkar den inte utan blir sunkig och geggig.

      Radera
  16. Är det här så bra egentligen? Vi kanske bara ger varandra fler issues. /Mia

    SvaraRadera
  17. Oj va vi är lika där..
    Jag hatar nagelfilar... ryser i hela kroppen bara av tanken..
    Bacillskräck har jag oxå... jag spritar alla handtag, fjärrkontroller, mobiltelefoner, nycklar osv nästan dagligen. Därför de är så stökigt hemma.. jag har lixom inte tid att röja upp för jag måste döda baktierier.
    Blod..tror alla jag känner blev chockade när jag fick för mig att läsa till undersköterska.. jag svimmar nästan av bara tankenpå blod... och pratar nån om nervtrådar och annat äckligt vill jag dö..
    De var vissa kapitel när jag läste till usk som jag mådde riktigt dåligt av, bara att skriva om.. Men jag tänkte jobba som undersköterska inom psykiatrin så tänkte att jag inte behövde bekymra mig om blod.. MEN så blev de inte... jag tycker fortfarande de är fruktansvärt och vill vända om och springa hem när jag sitter på rapporten på jobbet och får information om nya patienter ibland.. men när jag väl är inne hos patienterna så stänger jag av, gör mitt jobb.. och överlever.
    Däremot tänker jag sluta jobba på akuten, eftersom de nu vill att jag ska börja sätta nålar i folk.. nooo way! Tack för mig.

    Jag HATAR glasspinnar, och andra saker av obehandlat trä.. skulle nån bita i en glasspinne gråter jag nästan..
    Fåglar och andra flygande saker... livrädd!
    Hatar t.om när flygplan flyger över mig.. men är inte de minsta flygrädd..
    Mynt.. INGEN i familjen skulle våga röra mynt utan att tvätta händerna direkt.. Johan sprider ut sina äckliga mynt överallt.. jag dammsuger upp dem som straff... våran dammsugare är rik!
    Inser nu att jag kan göra listan så lång så du aldrig mer kommer våga träffa mig.. så jag slutar här ;-)
    Puss & kram bajskompis ;-)

    SvaraRadera
  18. okej du vet nog ändå att jag är knäpp... så jag kan lika väl fortsätta min lista iafll..
    Möss & råttor... Johan hade en råtta som husdjur innan vi blev ihop...BLÄÄÄ!
    Men fladdermöss är nog ändå värst... vidriga djur!
    Torra händer.. får panik...
    Sand (eftersom de får händerna att kännas torra)
    Ballonger.. hur fan kan barn tycka de är kul??
    Kallt vatten.. jag tror att mitt hjärta ska stanna och jag ska dö om jag badar i för kallt vatten..
    Slicka igen kurvert eller sådana äckliga frimärken man måste slicka på... fy!
    Knappar ikläder.. är de av plast är de okej, men metall klarar jag inte av..
    Okej nu får de räcka...
    Puss igen min tokiga vän :-)

    SvaraRadera
  19. Du har väl sett det här?! :-D ;-)

    http://nyheter24.se/nyheter/forskning/791832-blir-du-irriterad-nar-folk-smaskar-det-kan-betyda-att-du-ar-ett-geni

    Anna i gbg....

    SvaraRadera
  20. Malin med töserna11 mars 2015 kl. 12:02

    Jag tänkte först att jag har nog inget jag är riktigt rädd för eller tycker illa om men medans jag läste kommentarerna kom jag på tre saker jag formligen avskyr. Nattfjärilar, det absolut äckligaste jag vet. Jag antingen fryser eller springer, får illamående och gråten är nära. Änder, otroligt obehagliga och jag skulle aldrig kunna gå nära dessa läskigheter. Finns inte på kartan att ta med barnen och mata änder. Hatar också när folk sitter och snorar och det låter som dom ska dra upp skiten i hjärnan. Fan, snyt er för bövelen!

    Malin

    SvaraRadera
  21. Få se nu...
    Spindlar! Förvänta er ingen sund reaktion från mig när de är i närheten! (Och då är fobin i kontroll nu jämfört med när jag var liten)
    Utedass. Hänger ihop med spindlar och andra otäcka kryp och att utedass är mörka och otäcka. Så det så.
    Kryp. De allra flesta. Vidrig påfund.
    Tågtoaletter. Numera ganska flitig tågresenär men med lite väl aktiv blåsa så nu är de okej men lukten och ljudet när man spolar, rädd vareviga gång.
    Flygplanstoaletter - just spolningsljudet är vidrig och hemsk och ja inte okej. Annars är de okej.
    Hatar! när någon borstar tänderna. Jag spyr. Fått min käre sambo att sluta borsta tänderna i närheten av mig. Hemskt.
    Det var en del. Har nog fler egenheter. Rätt intressant kontrollbehov bl.a gillar rutiner kanske lite väl mycket ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh trodde jag va ensam om att hata tandborstljudet:o

      Radera
  22. När folk suger på karameller. Biter på bummulskläder. "Du har något på läppen"-de slickar sig runt munnen! Åt du ens nyligen?
    Snor och slem!!!! Vidrigt. Tömma fristående toaletter med halfast diarré som inte vill lossna! Bytar hellre blöjan direkt på tanterna, det stänker inte lila mycket.

    Tanter och gubbar är ganska läskiga. De ser dåligt så även om de försöker så är de ofta smutsiga. Jag vill helst inte att de ska röra mig. Jag tycker om dem men rör inte mitt ansikte med bajs på händerna.
    Jag har jobbat i vården i 9 år med uteslutande äldre vårdtagare. Jag har blivit avtrubbad men inte helt. Åååååå vad jag har RN del äckel historier på lut som fått dig att trilla av stolen!

    SvaraRadera
  23. Folk som äter banan. Luktar vidrigt och smaskningen når nya gränser. Urk! Håller annars med om att när folk smaskar när de äter eller äter äpple/morot vill jag bara krypa ur skinnet. Har pluggat på universitetet och där hade var och varannan äpple med sig till tentorna. Tre timmar av ekande äppelsmask!! Hu! 😱

    SvaraRadera
  24. Jag avskyr lukten av riskakor! Jag har svårt för lukter överhuvudtaget men jag förstår inte att folk inte känner hur vidrigt just riskakor luktar.
    Jag är också livrädd för magsjuka så där förstår jag dig helt och hållet. Jag har en kompis som i princip vägrar spy, hon kan på något sätt hålla tillbaka det.

    SvaraRadera
  25. Folk som kniper för ena näsborren och snyter sig rakt ut på gatan... kräääks. Spott, folk som andas ljudligt, långa naglar (speciellt om de är gula eller synligt smutsiga)... hua.

    SvaraRadera
  26. Jag hatar servetter och bomull, för de knakar så mycket! /koko

    SvaraRadera
  27. Håller helt med om folk som smaskar....JAG.FÅR.PANIK.
    Lärde mig tidigt att stänga munnen när jag tuggar, tyvärr har inte min man fått den infon hemma...men det jobbar vi på!
    /Malin Falkenberg

    SvaraRadera
  28. Smaskare och sörplare har jag oxå grava problem med. Likaså folk som andas med en pippi i näsan, som jag brukar säga för att försöka göra det lite mer ståutbart, dvs det piper när de andas. Hör de inte själva? Ta bort pipet bara! Och folk som pratar med en bubbla i halsen. Kan inte rå för det, det låter så äckligt o jag börjar själv harkla mig för att försöka få dem att förstå :-).

    SvaraRadera
  29. Långa tånaglar är det vidrigaste jag vet, både på mig själv och andra. Och som någon annan redan nämnt, nattfjärilar. Blir gråtfärdig och hyperventilerar om jag får in såna i mitt hem.
    Eller folk som tappar upp diskvatten och sedan låter det stå, så vansinnigt vidrigt *ryyys*

    SvaraRadera
  30. Som vårdpersonal är jag rejält anti mot långa naglar, tycker inte ens det är snyggt, allt jag tänker på är på all skit som sitter under nageln..
    Folk som harklar sig. Seriöst.
    Torra hälar..det ljudet när strumpan dras på. Ryyyyys!... eller ja, fötter i allmänhet. Örk.
    Känslan av jord mot fingrarna, jag vill bara dö litegrann.
    Folk som hostar och nyser i händerna.

    Och precis som Bea nämnde, folk som pratar med det där lite grötiga locket i halsen, jag blir aggressiv. T.om ber folk , om de talar till mig, att svälja. Varenda gång möts jag av oförståelse, men va fan, när det händer mig både känner jag och hör att det händer. Är folk helt jävla dumma??

    SvaraRadera
  31. Såg denna notis i Aftonbladet och tänkte på dig! Mvh Johanna

    Studie: Lättstördhet kan vara tecken på intelligens

    ●Utrikes Är du en sådan som irriterar dig på att folk smackar, trycker hårt och högljutt på tangentbordet eller spelar extra hög musik i hörlurarna? I så fall kan det bero på att du är extra intelligent. Det visar en studie vid brittiska Northwestern University, rapporterar Telegraph. I studien fick deltagarna svara på frågor om hur de skulle hantera olika scenarier med störande ljud. Sedan fick de fylla i ett formulär där de beskrev kreativa prestationer. Analysen visade på ett samband mellan hur störda de tillfrågade blev av olika ljud och hur kreativa och intelligenta svar de gav.

    Länken:
    http://omni.se/utrikes/0fa43152-2c99-44ee-b63c-64e8e54d3d97?source=aftonbladet#xtor=AD-500-[omni]-[tf_utrikesbox_1404]-[integration]-[aftonbladet]-[startsidan]-[26002]

    SvaraRadera
  32. Hm, kan inte leva utan idominsalva. Är säker på att jag dör då.
    Mina öronproppar är min räddning ALLA nätter. Utan dem hör jag t.o.m. katten gå på gården.
    Måste ha tajt linne och små trosor på mig på nätterna, men linnet nerstoppat. Får panik om jag känner lakanet "röra" sig mot höften när jag andas. Ja och andas måste jag ju liksom.
    Måste alltid lämna huset sist och precis när alla andra är på väg ut måste jag gå på toa och kissa, annars kan jag lika gärna vara hemma.
    Usch, jag låter ju inte frisk på nåt sätt

    SvaraRadera
  33. Jag är livrädd för ubåtar. . Vet inte varför. Kan få panik om jag badar i havet o är lite längre ut. Kan då gå för mig att där kommer en ubåt. Går helst inte i vattnet om jag ser en större båt köra i vattnet heller.
    Ogillar hajar.. säkert för att dem liknar ubåtar. Eller är det tvärtom. Att det är hajar som gör att jag inte klarar ubåtar.

    Spindlar.. min stora skräck.. jag blir ett vrak av dem. Mvh Ida Larsson 😄

    SvaraRadera
  34. Jag har också lyckats bli bacillrädd på senaste tiden. Fast jag handspritar inte riktigt så mycket, haha! Jag tvättar, tvättar och återigen tvättar mina händer och handspritar om det finns handsprit i närheten. Sedan kan jag inte gå in på toaletten efter andra (alltså jag klarar inte av att se någon gå ut från toan och sedan direkt gå in och sätta mig på samma toa). Jättefånigt eftersom man vet att det sitter folk där stup i kvarten men jag vill liksom inte SE vem som varit där förut, haha. Det är dock inga problem om det är familjen eller vänner som varit där utan bara om det är främlingar och folk jag inte gillar ;) Tror det har att göra med att jag på senaste tiden irriterat mig så mycket på att folk ska vara så jobbiga och extrema så jag liksom... börjat äcklas lite av dom? Och så kan jag inte äta ojämnt antal godisar. Helst ska det dessutom vara fyra stycken. Annars blir jag skitstressad! Skönt att det finns fler som är lite sjuka i huvudet så man slipper känna sig så ensam ;)

    SvaraRadera
  35. Smaskande. Att ta i madrasser ger mig såna extrema rysningar i hela kroppen. Bara tanken på en madrass ger mig extrem gåshud. Det är det värsta jag vet.

    SvaraRadera
  36. Myror!! Jag dör när jag ser myror krylla! Kag ryser Ingela kroppen och vill kräkas. Måste jag gå förbi en myrstack står jag några meter bort och trampar panikartat och föröder lista ut en bra strategi för att komma förbi den. Min svärmor och jag var ute i skogen och skulle gå förbi en myrstack. Hon såg den före mig och sa: "Johanna, titta på mig och fortsätt gå. Släpp inte blocken från mig." HAHAHA!! Jätte barnslig jag vet!

    SvaraRadera
  37. Jag haaaatar tandborstljudet när andra borstar tänderna!!! Får rysningar av bara tanken på ljudet!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!