tisdag 24 september 2013

Tävling, Geisha & Snusk!

Jag ska blogga om helgen - men först en annan sak: Jag lovade ju en rolig tävling vid 3 000 gillare på Bloggens Facebooksida men Fab Mamas Blogevent fick prioriteras förra veckan. Nu hann det trilla in 100 gillare ytterligare - wiiih! Den här gången blir det INTE barnprylar! Kan bli lite tjatigt för er läsare som inte har små barn. Så ja, nu har jag smällt ihop en härlig goodiebag som ni kan tävla om!

Goodiebagen innehåller en massa godsaker! Bland annat choklad ifrån Anthon Berg, Geisha (såklart!), hudvårdsprodukter, lösnaglar, böcker, te, 500 kronor i presentkortTripX, en vacker sjal ifrån Lilly of Sweden, en härlig överraskning ifrån G-punkten i Varberg och en massa annat! Brudar - var inte blyga! Mer snusk åt folket! För DET är vi värda!


 TÄVLA: 

1. Gilla Meekatt på Facebook och tipsa gärna era vänner om bloggen. 
2. Skriv en kommentar nedan. Varför vill du vinna en lyxig goodiebag?

Tävlingen pågår till och med den 30:e september kl. 20,00.

Lycka till!

//Meekatt...

130 kommentarer :

  1. Som mammaledig med en tiomånaders liten kille och mamma till ännu 3 grabbar är lyxen i mitt liv just nu lika med 0!!!! Så det vore underbart med lite lyx i en påse! ;-)

    SvaraRadera
  2. Behöver lyx och snusk i mitt liv. Har en 4 månaders bebis som ammar dygnet runt. Plus att jag av nån outgrundlig anledning valt att plugga på avancerad nivå. Allt är som en dimma och då skulle lite choklad kanske hålla mig vaken.

    SvaraRadera
  3. När man är sån inbiten småbarnsförälder så hinner man inte alltid rå om sig själv! Skulle gärna vilja lyxa till det någon gång!!

    /elisabeth Ake
    Elisabeth.akestam@live.se

    SvaraRadera
  4. (H)ärligaste meekatt! I värsta vab-tiderna och som konstant trött småbarnsförälder, vad passar då bättre än lite geisha för att överleva dagen (heja socker!) och lite snusk i sänghalmen?
    Fortsätt vara den du är, du sätter ord på det vi andra tänker. Kram!

    SvaraRadera
  5. Vill vinna, är såå nyfiken på överraskningen från G-punkten ;)

    SvaraRadera
  6. Med två barn, inge jobb och en make som reser mycket känner jag mig energilös. Detta skulle göra min dag.

    SvaraRadera
  7. Tack så mycket för ALLT underbart ni hade fixat till helgens festligheter. Ni är grymma. PUSS OCH KRAM

    SvaraRadera
  8. Gillar gör jag sedan länge. Tipsar gör jag hela tiden. Varför jag vill vinna? Av samma skäl som miljoner andra småbarnsmammor. Man prioriterar barnen och unnar inte sig själv någonting.. Men framför allt, jag vill HA den!! Jag vinner ALDRIG några tävlingar! Give it to me baby!

    SvaraRadera
  9. Jag ska vinna för att jag behöver pigga upp mig i höstmörkret. Sedan kommer jag vara själv ett par dagar då mannen är i Norge på jobb...

    SvaraRadera
  10. Jag är värd en fin goodiebag med roliga saker i så jag kan sitta i soffan med min goda choklad,lyxa till det med ansiktsvården efter en hård dag på jobb..Helt enkelt,lite vardagslyx :)

    SvaraRadera
  11. I need that goodiebag! :) du är min idol och jag har typ aldrig vunnit något. ...nånsin. ...:)

    SvaraRadera
  12. Gillar självklart och varför ska jag vinna då?? Tja efter att ha varit i kemiskt klimakterie pga endometriosjävel så hade det varit finfint att pigga upp vissa delar av kroppen ;)

    SvaraRadera
  13. Som anhörigvårdare till min man, har vi ibland en ganska tuff vardag. Hade varit underbart med lite extra lyx, för oss båda... Delar ofta dina inlägg, för du är helt enkelt fantastisk på att skriva! Kram!

    SvaraRadera
  14. Som tonårsmamma behöver jag lite energi så jag orkar sitta upp till 01,00 på helgerna och vänta på att min stora/lilla prinsessa ska komma hem.
    Talesättet små barn små bekymmer stora barn stora bekymmer stämmer så väl :)

    SvaraRadera
  15. Jag säger jämt jag aldrig vinner... Ne jävla lätt när jag aldrig tävlar!
    Så slänger med mig i tävlingen för här kan jag ju vinna det där man alltid prioriterar bort till sig själv bland stövlar, mössor och VAB-dagar!
    Ha en fin dag
    Jessica

    SvaraRadera
  16. Som mamma till två söner (10 och14) blir det väldigt mycket skjuts fram och tillbaka till träningar och väldigt lite egentid så det vore en jättevälkommen vinst för mig att få unna mig nånting själv. //Petra

    SvaraRadera
  17. Gillat och tipsat har jag alltid gjort :)
    Varför jag skall vinna? Lätt! Som nyskild 4-barnsmamma behöver jag både choklad och grejer från G-punkten ;) Resten av produkterna blir extra lyx i min extremt oglamorösa vardag!
    /Camilla

    SvaraRadera
  18. Jessica Lindström24 september 2013 kl. 08:50

    Jag gillar din fb-sidan sen länge, och satte idag in en status där jag gjorde lite reklam för din blogg :) .
    Jag har en 4-årig dotter och jobbar heltid, vilket jag är den enda som gör (vet det helt bra), men har dock tillika hela tiden ont (pga kronisk sjukdom & massa operationer). Jag äter snällt min medicin varje dag, men den hjälper ej så bra som den borde. Ibland skulle de (mellan barnaskötande, jobb, medicinburkar & läkarbesök) att få unna sig lite lyx i vardagen. Det skulle kanske också hjälpa till att få fart på vuxen-tiden med min man, om jag för en lite stund kunde få glömma smärtorna & problemen...
    *kramizar, Jessica*

    SvaraRadera
  19. Gillar sedan lääääänge. Tipsar så folk börjar säga "fan vad du tjatar!" Hade verkligen velat bli överraskad av grejer från G-punkten. Och så Geisha på det?!! Om nom nom...

    SvaraRadera
  20. Gillar redan.
    Det vore inte fel med den goodiebagen, precis lagt mig sjuk och har halvsjuka barn. Om endast en månad är dessutom min föräldraledighet över och det är dax att jobba igen, så lite uppmuntran vore inte fel :)

    SvaraRadera
  21. Äntligen en tävling för oss med utflugna barn!! :D
    Såklart att man blir nyfiken på denna goodie-bag! Särskilt överraskningen, den kommer säkert att pigga upp vilken gråmulen dag som helst. Och jag tror säkert att karln är med på noterna! ;)
    Min sommar har varit hemsk med sjukskrivning och livsleda. Nu är jag på väg tillbaka med stora steg och hoppas att jag aldrig mer behöver falla tillbaka ner i det hålet. Så klart att jag vill fira detta med en goodie-bag! :)

    Kram och kärlek! ♥

    SvaraRadera
  22. Gillar dej redan sen en längre tid tillbaka :D
    Jag skulle gärna vinna, pluggar just nu till förskollärare, och vad passar inte bra då jo geisha man måste ju ha choklad när man pluggar! Sonen gråter när jag lämnar på dagis och då skulle jag också behöva trycka i mig choklad. När han väl är hemma så har han kommit in i en tjurperiod och allt man gör är fel! Man blir helt utmattad och ja en gåva från G-punkten kanske skulle släppa ut lite lesshet ;) Och sen dricka lite te och läsa bok.Å jag skulle verkligen behöva den här vinsten!!
    Cecilia.p86@hotmail.com

    SvaraRadera
  23. Gillar din blogg + fb-sida sedan läääänge!!
    Som långtidssjukledig pga rygg och annat, så har man verkligen inte pengar..
    Hade gärnat velat skämma bort mej själv med en goodiebag (då vi i Finland inte har bloggevents och därmed inte goodiebags) och på så sätt göra resten av familjen glad när mamma blivit glad!

    SvaraRadera
  24. Jag skulle vilja vinna för jag är hemma med en 2-åring och en 4-månaders som är förkylda och väldigt onöjda= skitjobbigt! Behöver skämma bort mig själv lite ;)

    SvaraRadera
  25. Jag vill vinna för att jag är bra jävla trött på min gamla dildo och hoppas på att det är något kul från G-punkten, eftersom jag är alldeles för generad för att köpa en ny själv. Vi vet ju alla vad brevbäraren tänker när han delar ut anonyma vadderade kuvert...

    SvaraRadera
  26. Som tidigare sagt så gillar jag sidan sen länge, tipsar om den med jämna mellanrum också. Många samtal börjar med "du vet bloggen Meekatt?" ;) Själv är jag arbetssökande efter att ha avslutat en utbildning i somras, förutom att vara mamma till en tvååring och sambo till en trettitvååring dvs ;) Så, den här tiden har jag vigt till viktnedgång och har nu under en månad kämpat med sockerberoendet. Och vet du vad? Det är väck! Jag har haft vidrig abstinens som tack och lov har gett med sig nu, och jag ser fram emot ett "vanligt" liv med vettig mat där jag ändå kan njuta av en chokladbit eller så som "normalt", dvs inte sitta och vräka i mig socker och sött. Som bonus har jag också tappat 2 kg i veckan. Det är inte mycket av de totalt 55 kg som ska väck, men det är en början! :) Denna goodiebag innehåller mina favoritnjutningar, men med lagom måtta! Så jag hoppas verkligen att jag vinner så att jag har nåt att skämma bort mig med i höst när jag kommit hem från ett pass på gymmet eller ute med mina gåstavar. För även om man ska bli av med vikt så måste man väl få njuta? :)

    SvaraRadera
  27. Jag tycker det är så tråkigt att man aldrig kan få vara med och tävla om man inte har Facebook!!! =(
    Det finns faktiskt läsare här som inte kan/vill ha Facebook av olika anledningar, men som vill kunna få vara med och tävla ändå.
    Kram från mig!

    SvaraRadera
  28. Har länge älskar både din facebooksida och blogg :)
    Att få vinna denna goodiebag skulle verkligen pigga upp i höstmörkret samtidigt som det skulle vara en möjlighet att komma ifrån vardagsstressen en stund :)

    SvaraRadera
  29. Gillar såklart din blogg på fejjan sen tidigare! jag vill vinna bara för att jag aldrig brukar vinna :) och så blir man ju sjukt nyfiken på vad det är som kommer från G-punkten :)

    SvaraRadera
  30. På kattens blogg finner man stimulering för kropp och knopp, med lite choklad och dildohäng blir man en glad mamma med mycket fläng. Jag är värdelös på rim nu vill jag få lite stimm!! Mohaha skål på dig katten. ;-)

    SvaraRadera
  31. Jag skulle behöva lite "avstressning" i vardagen. Jag har tagit på mig att studera heltid på distans samtidigt som jag fortsätter jobba heltid de följande tre åren. Att läsa din blogg får mig att välbehövligt skratta ut men en drös choklad + böcker m.m. hade förgyllt vardagen ytterligare! :-D

    SvaraRadera
  32. Jag vill vinna för att jag inte har något kul alls att se fram emot nu för tiden. Och att vinna en rolig överraskning som kommer i brevlådan är precis vad jag behöver för att överleva hösten! Plus att jag aldrig vinner när det är sånna här tävlingar ;)

    SvaraRadera
  33. Jessica Lindström24 september 2013 kl. 09:50

    Jag har visst svårt med skrivandet :D . Det ska stå att ja EJ är den som gör det (då jag skrev att jag har en 4-åring + jobbar heltid)...
    *kramizar, Jessica*

    SvaraRadera
  34. Jag vill vinna för jag är en student med en alldeles för liten budget för att kunna unna mig något jag kan bli glad av. Och vad kan göra en tjej gladare än denna goodiebag i höstmörkret? Kram :) kontakt: karoline.ekholm@hotmail.com

    SvaraRadera
  35. Jag behöver något kul i mitt liv! Kanske inte helt ovanligt problem för småbarnsföräldrar men jag har inte sovit en hel natt på över 1,5 år och nu börjar man fundera på syskon och jag får panik inför känslan att aldrig mer få sova en hel natt! Kanske blir det lättare att tänka sig om man får lite godis och annat gôtta?

    SvaraRadera
  36. Skulle bli så glad om jag fick vinna en goodiebag, tror aldrig jag vunnit något i mitt liv. Håller tummar och tår. Kram Petra

    SvaraRadera
  37. Som mamma till tre små pojkar (tvillingkillar 4 år och en kille på 2 år)
    Hinner man inte unna sig så mycket och detta skulle vara underbar mamma lyx ..
    Tack för underbar blogg
    Maria Alderlöf

    SvaraRadera
  38. Gillar och delar såklart!

    Jag skulle verkligen behöva något peppande nu när jag inte sovit mer än 2-3 timmar per natt sen dottern föddes för 4 månader sedan.

    SvaraRadera
  39. Tack Meekatt för att du ger oss läsare så mycket via din blogg! Tröttnar aldrig på den, som jag brukar göra med de flesta andra bloggar jag följt en tid. Den innehåller så mycket, framför allt HUMOR, och det behöver vi mera av allihopa! Så kram på dig! Jag vill vinna goodiebagen för att den också innehåller mycket och väcker mitt ha-begär! ;) Tro mig, med såväl tonårsbarn som skolbarn och en 3-åring i huset blir det sällan tid för vare sig det ena eller andra av lyx för morsans del... Synd att inte du med har tonåringar (skjut mig inte!!) det vore så roligt/spännande/nyttigt att få läsa en ärlig skildring om vardagen med dem också!!! Ha det bra! "Sliten men trots allt nöjd (ibland) mamma"

    SvaraRadera
  40. Det hade verkligen varit uppmuntrande att vinna något just nu. Har varit sjuk i snart en vecka och jag tycker såå synd om mig själv! Tack för en underbar blogg!

    SvaraRadera
  41. Kan känna att en frälsning från all denna synd och snusk hade varit på plats! Självklart hade jag syndat färdigt först för att på min dödsbädd istället utropa -Ja ångra mig! och hoppats på någon form av paradis efteråt.

    Men det vet vi ju själva att det inte kommer att ske så varför inte parta till det lite medan man kan ändå?

    Självklart, då jag är en god människa har jag i tanken att kanske skall jag dela med mig av vinsten till Ms G. Persson..... Undra vad portot blir? ;)

    SvaraRadera
  42. Man känner sig ibland ofräsch när man jobbat en vecka inom vården på sjukhus efter att ha tagit hand och pysslat om alla patienter. Man glömmer ta hand om sig själv på samma vis :)
    Emma Grahed

    SvaraRadera
  43. Hej "Meekatt"!
    Jag kunde inte kommentera på bloggen (min telefon suger..).

    Jag vill vinna därför att jag mår som en påse skridskor. Min kropp har svikit mig och jag har något läkarna kallar "generellt smärtsyndrom", dvs de är för lata för att ta reda på vad det är. Men med en läkarkostnad på 800:- den här månaden, sjukskrivningar och all gråt som irritation som sitter i bröstet så skulle jag behöva lite uppiggande! Börjar dessutom med två smärt-mediciner på torsdag... Och sjukgymnastik som jag ska hinna göra vaaaaarje dag (My ass......).
    Dessutom bor all min släkt 15 mil härifrån så jag får försöka fixa allt själv. Blää!

    Det finns de som har det värre, men lite jävla rättvisa va? De som gör dåligt (våldtar tex) borde få sånt häringa skit!

    Du är bäst! Du får mig att skratta, bli arg och gråta omvartannat. En ventil i vardagen!

    SvaraRadera
  44. Åh... här sitter jag.. höggravid, sjuk & smidig som ett jäkla kylskåp. 1 månad kvar (give or take) sen är lillebror/lillasyster här och jag blir så normal jag kan bli igen (vill jag gärna tro iallafall)
    Lite lyx & en present i form av en goodiebag är jag värd. så det så. Sen vill jag gärna veta vad det är för överraskning från G-punkten... jag bor för övrigt i Varberg så vet ju mycket väl vad det är för affär :) Yeay på den !

    Gillar SÅKLART på facebook - Lina Eckerström
    Och stort GRATTIS till asmånga gillare nu.. Heja dej !

    Ha en bra dag !
    linaeckerstrom@hotmail.se

    SvaraRadera
  45. Va trevlig det vore att vinna ;) men jag tycker att du kan byta ut produkten från g-punkten mot en bibel så du leder in folk på rätt väg ;) kram till dig hjärtat

    SvaraRadera
  46. Gillar sen länge och följer bloggen slaviskt.
    Jag vill vinna för att fira ihop med min sambo att vi fortfarande är ihop! För ett år sedan letade jag lägenhet för att jag gav upp. Kunde inte nå fram på annat sätt. Jag flyttade och vi tog bägge hjälp av KBT och NLP. Vi bor ihop igen och alla barn som vuxna mår toppen!!!

    SvaraRadera
  47. Hej Meekatt jag vill gärna vinna (förtjänar det för jag är så jävla bra:) ) dels för att jag aldrig vinner på något överhuvudtaget och dels för att jag nu är inne på mitt sista år med universitetsstudier. Jag kan verkligen behöva lite motivation för att prestera lite, lite bättre överallt i min vardag!

    SvaraRadera
  48. Jag gillar Meekatt :D
    Jag skal vinde, fordi - jeg trænger ;)

    Kram

    SvaraRadera
  49. Är mamma till 2 sötnosar (huliganer) och varannan vecka är jag ensam med barnen då pappan är och leker sjöman. Själv pluggar jag och jobbar samtidigt och tyvärr glömmer man bort sig själv ibland (oftast) så jag förtjänar ta att vinna ;) hade gjort min dag.

    SvaraRadera
  50. Jag gillar redan på facebook och läser bloggen så fort du uppdaterat! Jag brukar även läsa högt för min sambo, det började nog med "Helvetestimmen" och vi skratta så vi grät båda två! Så typ varje dag säger jag: Du, lyssna här vad Meekat skrivit, du måste höra de här :D Så han läser oxå ibland kan man säga. Ni verkar haft en guldkväll på eventet och jag skulle gärna vinna en goodiebag med allt möjligt innehåll, jag är oxå en geishalover :D KRAM!

    SvaraRadera
  51. Vem vill inte vinna
    se vardag och tristess försvinna
    njuta lite gott i smyg
    så blir hösten mindre dryg
    Ge mig hän till söta lustar och lyxfasoner
    För mig är en stunds egentid bättre än miljoner

    SvaraRadera
  52. För att jag råkade slå sönder ett glas med rödvin i helgen. Vinet rann ut och glaset gick sönder... Jag kan behöva lite tur nu... =0/
    Jenny S

    SvaraRadera
  53. Gillat har jag gjort sedan länge, så, check!
    Sedan detdär med att skriva en kommentar varför man ska vinna.. det är ju himlans svårt.
    Så därför skriver jag; Jag VILL vinna!
    Jag förtjänar att äta chocklad i lösnaglar och känna mig som en fin (något överviktig och blek) dama!
    Sedan allt det andra man vinner.. Det skulle göra sig perfekt hos mig/ på mig. Så det så ;)
    Tack för en grym tävlig och en blogg i VÄRLDSKLASS!

    SvaraRadera
  54. 1. Gillar på Facebook (Camilla Wihlborg)
    2. Argh, dessa motiveringar... ;)
    Vi har småbarn, jag ammar, är trött in i bänken, tjurig o allmänt ofräsch, det är fan ett mirakel att maken inte har begärt skilsmässa...
    Lite LYX med mammagrejer skulle ju boosta humöret på denna donnan med sisådär 420 %, vem vet, kanske barnen sov en hel natt i rena förskräckelsen?
    Maken kunde få sig ett nyp också, jag är inte den som är den.
    Men CHOKLAD.
    C H O K L A D.
    Mm.
    Det är allt jag behöver, önskar och vill ha.
    Ge mig goodiebagen?
    *fladdrar ögonfransar*

    SvaraRadera
  55. Jenny i östervåla24 september 2013 kl. 13:17

    Jag förtjänar detta!!! :) Ensam med två barn som är 3 och 2 år (bara det borde göra att jag kvalar), sjukskriven för kronisk sjukdom och svinkass ekonomi! Jag behöver lite ljus denna höst, något glädjande :) Jag är dessutom 8 kg från min målvikt (av 40 hårt sittande kilon) så visst.. choklad kanske inte är ultimat.. men... ändå! jag FÖRTJÄNAR det!! :)

    SvaraRadera
  56. Jag behöver lyx! Usch vad självisk jag låter men jag behöver det. I detta höstmörker och allt så ja behöver jag det.
    Lyx, skratt och kärlek.

    Gillar dig sedan alltid :)

    SvaraRadera
  57. Jag är supergärna med.
    Gillar på fb - Anna Lundkvist

    Jag behöver efter en fruktansvärt jobbig tid där vi fått kämpa oss till en NP-utredning på vår älskade dotter som är 15 år. Alla har hela tiden nekat och sagt att de problem hon haft beror på annat. Nu har vi äntligen fått denna utredning och det visade precis som vi trodde att hon hade autism. Nu är både hon, jag och övriga familjen väldans slitna och trötta och behöver verkligen få njuta av en härlig goodiebag som kan ge oss energi igen

    hillevianna@hotmail.com

    SvaraRadera
  58. Gillat och delat på Fb.

    Har efter tre år i Fas 3 lyckats få en tillsvidareanställning. Tycker jag är värd lite godis (och en medalj?).

    SvaraRadera
  59. Jag är med och tävlar! Gillat Meekatt har jag gjort sedan länge på Facebook...däremot delad jag din sida precis :) Varför ska jag då vinna? Jo, jag har fruktansvärt mycket att göra i skola (studerar till lärare). Det är mycket att läsa och ta in i mitt redan trötta huvud. Jag tror att det här priset skulle pigga upp min vardag, att få skämma bort mig med god choklad, hudprodukter och med de övriga fina presenterna :D Dessutom har jag den fula ovanan att bita/riva på naglarna, så det skulle vara kul att få testa på att ha långa fina sådana ;). En goodibag med fina och roliga produkter skulle göra min studentvardag (snålt och plugg) lite roligare :)

    SvaraRadera
  60. Gillat och delat på Fb.

    Har sedan tre år i Fas 3 lyckats få en tillsvidareanställning. Tycker jag är värd lite godis (och en medalj?)!

    SvaraRadera
  61. Jag har gillat din sida länge! Och jag behöver lyx, opererade nyligen bort halsmandlarna så jag har inte ätit vettig mat på två veckor och jag har inte ätit choklad på lika länge... vilken katastrof! Och så fick jag en komplikation vilket gjorde att jag lades in i 24 timmar på observation så blev tiden för "normal kost" uppskjuten ett par dagar... Men nu är det nära att få tugga och svälja mat och det kommer tillochmed att smaka annat än gammalt sår! Så jag behöver choklad! Och lyx... :)

    SvaraRadera
  62. Hej! Har gillat länge på FB och jag vill vinna eftersom jag aldrig brukar vinna något ;).

    anna_r71@hotmail.com

    SvaraRadera
  63. Då jag torkat 30 liter snor på kort tid efter inskolning på dagis, och ett jobb som ska gås tillbaka till nästa vecka känner jag mig lite deppig då det jag vela gjort de här dagarna sannerligen inte blir gjorda, alltifrån kyrkissamlingar, mammaträffar och plask o lek:( snygga naglar, choklad och en liten leksak månne? Vore uppiggande för både mig och sambo;) ingen somning på soffan den kvällen icke! Kram från snorbefläckad panikmamma;) Elin.bergsman@hotmail.se

    SvaraRadera
  64. Brudar - akta er Mr fabpapma slår sig fram med bögslungan och är med och tävlar.

    Självklart är jag med och tävlar och vill vinna denna goodiebagen.
    Inga småbarn, inga barn överhuvudtaget , i alla fall inte på 2 ben, men 2 fyrfotingar har jag och det är minsann mina och sambons barn och därav ska denna fabpapman vinna!

    Varför ska då jag vinna?
    Hallå, behövs det en förklaring , but here we go.
    En bag fylld med både läsbart, något som värmer och ätbart och för njutningen ... cant be better.
    Som sambo till en sjöman och han är borta 14 dagar - Flickor, välkommen in, min man är på sjön, så kan minsann suprisen från G-punken vara välbehövlig ..

    Och dessutom, vinner jag så blir det videoblogg - om vad man använder G-punkten till och hur man kan använda den ;)

    Om jag gillar dig på facebook , Öh ja - kan jag gilla flera gånger?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skulle fan rösta på dig om man fick!

      Radera
  65. Skulle behöva piffa upp vardagen lite! :D

    SvaraRadera
  66. Jag vill gärna vinna för att det hade vart roligt att få en goodiebag. Jag började mitt nya jobb idag så jag skulle se det som en Grattis-till-jobbet-nu-kör-vi-så-det-ryker-present .. så jag borde ju få den klart :)
    Gillar på FB!

    SvaraRadera
  67. Lyx och snusk behövs alltid =) och här uppe i norra Sverige blir det mörkt så tidigt så snusk eller choklad är ungefär vad man kan ägna sig åt! :P

    SvaraRadera
  68. Är som mamma till två killar som snart är i tonåren i stort behov av lite snusklyx. Och i lika stort behov av Geisha, skulle inte överleva utan choklad.

    SvaraRadera
  69. Åhh, vardagslyx och snusk är något obefintligt i mitt liv just nu. Jag är gravid och har varit sjukskriven sedan jag var i vecka 5 pga ett överjävligt illamående som jag är såå trött på. Är nu i vecka 35 och mår fortfarande lika dåligt, för att inte tala om hur ont fogarna gör. Kanske inte så svårt att gissa att det inte blir så mycket snusk då ;-)

    En goodiebag hade verkligen piggat upp lite i allt illamående och all smärta =)

    jill_n82@hotmail.com

    SvaraRadera
  70. there_carl@hotmail.com24 september 2013 kl. 19:23

    Du är en av de få som fått mej att gapskratta denna sommar! Min sambo sen 10 år bestämde sig för att flytta i juni. Din blogg har varit en kick!!

    SvaraRadera
  71. Jag jobbar i hemtjänst. Där lagar jag mat, städar, handlar, klär på och bytar blöjor. När jag kommer hem så lagar jag mat, städar, handlar, klär på och bytar blöjor. Jag behöver något att se fram mot! Jag behöver glamour i mitt liv. Det glammigaste jag kan åstadkomma är att en gång om året orka raka åtminstone ena benet. Ibland borsta håret och vid tillfälle sova ;)
    Jag rekommenderar din blogg till alla jag känner. För ett tag sedan fick jag ett sms av min kompis. Det löd: vad heter den bloggen som du väntar med att läsa till när barnen sover så att du får läsa ifred. Mitt svar: meekat!

    SvaraRadera
  72. Varför jag ska vinna? För nu är det fanimej MIN tur..... Nygift som jag är, behöver man trots detta piffa upp vardagen lite. (helgerna fixar vi på egen hand....)

    Gillar din fb-sida...det har jag gjort länge.... Var ju bland de första 100.... Delat har jag gjort så många gånger, så jag är skyldig till minst 40 av dina gillare.... (om inte fler...)...

    Spettan <3

    SvaraRadera
  73. Precis vad jag hade behövt i livet just nu! EN VINST! Om så bara en liten liten geishakola så GE MIG!
    Behöver en medgång och lite lyx i livet!
    Att jobba som städerska på hotell och sen fortsätta hem är långt ifrån lyx ;)

    SvaraRadera
  74. Min motivering för att vinna är att jag på Söndag blir av med ännu en unge som flyttar hemifrån. ;) "HURRAAAAA" ;) Det behöver firas :D
    2 down 2 to go. ;)

    SvaraRadera
  75. Hemma och mammaledig med min 6månaders bebis, alldeless underbart (ibland) men nu behövs lite lyx bland bajsblöjor och galskrik!

    SvaraRadera
  76. ja jag tycker att jag är värd det, man unnar ju tyvärr sig alldeles för lite när man är småbarnsmamma bara saker till lillan. hade jag vunnit detta hade jag blivit jätte glad och hade varit skönt att kunna så lite nytt ;) blev mamma när jag var 15 så man har inte några stora summor att unna sig med ;) kram på dig din blogg är bäst!!

    SvaraRadera
  77. ja jag tycker jag är värd det efter allt kämpande med att bli mamma när jag var 15 år, sen är det inga stora pengar att unna sig för och är där något så går det alltid åt till lilltjejen ;) (precis genomlidit en jävla läggning som tar död på mig) KAFFE hade inte suttit fel med en vinst ;) klart man redan gillar din fb sida herregud :) ha det bra din blogg är ett stort nöje!

    SvaraRadera
  78. Gillar, delar och tänker tävla.. Men med Tommys motivering ( skrattar så ungarna vaknar) så hade jag ju velat se han videoblogga om hemlisen ;) Men jag kan vinna det andra så får han hemlisen! KRAM

    SvaraRadera
  79. Tipsar om din blogg hela tiden! Hår in flera ggr om dagen:
    Varför jag borde vinna?! Jo för jag gick precis kommentaren av min man att jag borde skaffa mig ett par egna vänner (?) å sluta hänga på honom hela tiden ( vilket jag absolut inte gör) bara för jag frågade hur länge han skulle vara borta när han skulle till en vän å jag vart lämnad med disk, läxläsning... Dessutom kom han hem, satte sig framför tv å knäppte av Hollywood fruar som jag tittade på för fotboll... Egentid, egennjutning å att få lite egenlyx hade inte suttit helt fel!!!!

    SvaraRadera
  80. Det var lääänge sedan jag tipsade mina kompisar om dig, din blogg och din facebook-sida ;)

    Varför just JAG ska vinna?
    Du, den var jävligt svår men kanske för att jag är en väldigt underbar mamma som har världens goaste dotter.
    Dock får jag inte sjunga för henne längre... "Mamma, det räcker nu... du kan gå"
    Är det nu man ska dra till med snyft historier?
    För då har jag tusentals på lager haha, meeen det kan vi ta nästa gång du kommer till Gbg för jag hoppas att det blir fler luncher på Rubinen haha.

    Kramar på dig / Lisa

    SvaraRadera
  81. Gillar redan sedan tidigare, självklart!:)

    Varje gång jag ska tävla i din blogg tänker jag - nu måste jag komma med någonting riktigt Meekattfyndigt - och vad kommer jag på, absolut ingenting...det bara piper bara sådär som det brukade göra på svt förut, det där störande ljudet som brukade komma upp mellan programmen och då är det illa. En Meekatt-goodiebag är nog precis vad jag behöver, då kanske hjärnan börjar fungera igen om inte annat lär väl kroppen bli glad, för vilken kropp säger nej till lite choklad och smörjning?

    SvaraRadera
  82. Gillar sedan länge och tipsar alla runtomkring mig i tid och otid om din underbart (h)ärliga blogg. Varför vill jag vinna? Ja men vafan de var ju den dummaste frågan. Alla vill väl vinna. Behövs det ens nån motivering? Nä skulle inte tro det.
    Jag liksom alla andra småbarns föräldrar är väl värd lite lyx och snusk i vardagen. Även om jag gärna skulle äta chokladen själv så kanske jag ger den till barnen som muta så jag får tid för mig själv med överraskningen en liten stund...
    Keep on going! Mer Meekatt åt folket!!! (och en massa herrans snusk också...)

    SvaraRadera
  83. Jag gillar din fb-sida sen länge, och skulle verkligen vilja/behöva vinna detta....jag har varit sjuk hur länge som helst, och sexlivet går verkligen på sparlåga (blääää) så en vinst från g-punkten skulle sätta piff på hösten :D Och gör det inte det, så är choklad ett bra substitut sägs det *L*

    SvaraRadera
  84. Som 20åring med svår ADHD/ADD och den smärtsamma EDSen är livet tufft ibland, lägg till skola på heltid och ingen fast bostad! Man kan behöva muntras upp ibland, Meekattsbloggen lyckas alltid få min att dra på smilbanden, och en goodiebag hade verkligen varit ett enormt ljus i min kämpiga vardag! <3

    SvaraRadera
  85. hoppas jag vinner den här gången!! jag gillar redan o har tipsat många om den enda bloggen jag läser!

    SvaraRadera
  86. Jag vill vinna!! Gillar redan o tipsar många om den enda blogg jag läser!

    SvaraRadera
  87. Har fuskigt nog inte gillat din FB-sida, men kikat in på den då och då. Detta är nu åtgärdat. :)

    Jag skulle vilja vinna för att hösten hittills varit rätt mycket skit. Sjuka djur, sjuk jag, pengar som rullat, förhållandestrul och fan och hans moster. Och för att jag aldrig i hela mitt liv fått en riktig goodiebag med ROLIGA saker i! VIll få njutningen av att rafsa runt i en fin goodiebag och säga ooooh, aaaah, åh vad fiiint! (Student-dito räknas inte då sponsorpennor, kondomer och spons-skrivblock är föga upphetsande. Dock brukar det finnas godis i, det gråter man inte över! ^^)

    Puss

    SvaraRadera
  88. Klart jag vill vinna. Geishan kan du behålla bara jag får leksaken från G-punkten:D

    Kram från en 50åring som inte slutat leka:-)

    SvaraRadera
  89. Asså, jag ville ju så gärna ha kommit i helgen, det var ju nästgårds och allt men jag kunde verkligen inte, så detta hade ju kunnat vara ett litet plåster på såren...

    Kram

    SvaraRadera
  90. Halloj där i lingonskogen.
    Varför vill jag vinna?
    Jo, som dig så är jag flerbarnsmamma och är oxå gift med en väldans glupsk karl.
    Jag får inte ha något jag köper för mig själv, men om jag kanske vinner något så äntligen förstår min monsterfamilj att det bara är mammas.
    Och nu när vi försöker skaffa en till så behöver man ju få skämma bort sig själv innan alla krämpor börjar om igen. Liksom foglossning here I come.

    Ha en jäkligt bra fortsättning och fortsätt med allt det underbara du gör :-)
    Kram Carola Johansson

    SvaraRadera
  91. Hihi ja här måste jag ju tävla.... Första gången ever som jag tittar in här och ser en goodibag i världsklass *fnissar* Precis sådant som en kvinna vill ha *hihi*

    SvaraRadera
  92. Envis tant utan barn, (men med 2 katter!), som bor på landet. Arbetar hemma. Kör inte bil, sitter fast med andra ord. Kollektivtrafik? Nä, inte här! Läser gärna om livet med barn, socialt liv, arbete utanför hemmet och allt som här dit. En goodiebag har jag aldrig varit i närheten av, kan inte gå på event med mycket folk, klarar inte av för starka dofter och dessa evigt nyrökta med lukten kvar i kläderna. Jag har beskrivit som världens mest sociala eremit, så en goodiebag här hemma på vischan, något gott att dricka, kattsällskap och lite bra musik, skulle bli mitt egna lilla event!

    SvaraRadera
  93. Åh vad jag hade velat vinna din goodiebag! Har inte gett mig på såna här saker förut, att tävla såhär menar jag, men nu kände jag att jag faktiskt måste! Vet inte vad man skriver mer än att jag hade blivit superglad, den låter ju onekligen väldigt lyxig & hade passat mig perfekt ;)

    SvaraRadera
  94. Gillar på fb, o skulle vilja vinna en liten överraskning nu inför hösten!!!

    SvaraRadera
  95. Gillar din sida på FB (Sanna Kaakinen) sedan tidigare.

    Hade varit underbart med en goodiebag med lite lyx till mig själv, allt för ofta är det fokus på barnen när de kommer till goodiebags då man mesta dels blir inbjuden till sådana typ av event som förälder, och de är sällan man får unna sig själv de där lilla extra så detta vore verkligen toppen. Extra glad hade jag blivit över Geishan som är min favorit choklad!

    Kram Sanna
    mammasvardag@hotmail.com

    SvaraRadera
  96. Jag gillar dig alltid och gillar på facebook!
    Varför ska jag ha en goodie bag? Jag jobbar som en galning som personlig assistent. Denna veckan drar jag in ca 60 timmar. Annars jobbar jag på att göra barn med min karl men det går mindre bra eftersom vi inte ens har sex längre. För mycket stress och dåliga resultat har gjort att vi hamnat i någon sorts dvala. Vi hoppas numera på en jungfrufödsel. Det enda nöje jag har på den fronten är den stundande chokladmässan i Sthlm som jag berättade om och en liten vibrator som min kille hade i en låda när vi flyttade ihop. Han påstår att det är hans egen men det tvivlar jag på. Skit samma! säger jag men om det finns en liten affär med namnet G-punkten så kanske det finns något där som kan pigga upp vårt annars, utdöende samliv.
    Klart jag bör ha en goodie bag:-)

    Kramar!

    SvaraRadera
  97. Oooo, vilken spännande blandning av godsaker!
    Här är ju nåt för alla smaker.
    Massor av gott för lust(ar) och välbehag,
    denna goodiebag gillar jag!

    SvaraRadera
  98. Åå det här vill jag vinna!
    Jag har inga barn och brukar därför aldrig vara med i dina tävlingar, som ofta riktar sig till föräldrar!
    Men nu! Det här skulle passa mig i höstmörkret, jag vill vinna för att jag behöver det! ��

    SvaraRadera
  99. Åh, jag vill vinna för att få en typ "härligtattdubörjarjobbaigenochkommersaknabarnenmassorochfåvärldensdålihastesamvete" tröstis

    SvaraRadera
  100. Choklad och något för g punkten? Åh flytta in här bland spyor, bajs blöjor, sura karlar.... Vi behöver glamour!!!

    SvaraRadera
  101. HejHej katten! Efter veckor av maraton-amning och kräkiga kläder känner jag att glamouren är rätt bortblåst... Skulle verkligen behöva lite choklad, snusk, piff och ett startkapital för att fly landet!

    SvaraRadera
  102. Gillat har jag gjort sedan länge. Varför jag vill vinna? Jag vill ge bort lite vardagslyx till en person som aldrig unnar sig själv någon lyx. Hon är en person som alltid har tid för sina vänner när vi behöver någon att luta oss mot, hon har förtjänat lite lyx som enbart är för henne.

    SvaraRadera
  103. Gillar din sida sedan länge nu :) Hade sååååå velat vinna detta. Med tre barn under fyra så är det fullt upp. Nu har jag börjat jobba också, utan körkort så jag kör tre mil med moped varje dag :p Lite lyx hade varit så välbehövligt i höstmörkret :) Jag kommer hålla tummar och tår för att jag ska vinna! Älskar din blogg och har fått andra att börja följa dig efter mina tips :) Du är grym katten!

    SvaraRadera
  104. Precis som för alla andra småbarnsmammor är det svårt att hinna med att lyxa till det för sig själv. Om man då får lite hjälp på traven av en lyxig goodiebag så kommer man iaf att få det lyxigt för en stund.

    SvaraRadera
  105. gillar sedan länge....
    Varför... för att jag behöver skämmas bort någon gång jag med! nu är det mindre än en vecka till bröllopet... starta paniken!!!!!!
    Kram Maya
    http://mayashideout.blogspot.se/

    SvaraRadera
  106. Because I´m worth it :) Jag kan inte skriva något om att jag har fullt upp med småbarn och därför skulle vara värd att vinna, däremot har jag två vuxna "barn" som jag är oerhört stolt över att de har blivit så fina killar :) Därför borde jag ju vara värd att vinna goodiebagen eftersom jag har lyckats med att få dem så fina som de är ;)

    // Nilla H

    SvaraRadera
  107. Åh skulle så gärna vinna, som gravid och emellanåt super chokladsugen finns det ingen bättre motivering till varför just jag ska vinna. Men läser man övriga motiveringar finns det ingen chans att det är jag som står som vinnare ändå. Men att inte vara med ger ju NOLL chans att vinna så här är min chans till lyx, snusk och choklad det vill väll alla ha ;)

    Kram från TrollMorsan!

    SvaraRadera
  108. Hej
    jag behöver snusk och lyx!
    Vi håller på att flytta och ingen lyx så långt ögat kan nå, iställer försöker man kamma ut allt spindelnät och allt damm från håret, duschar med yes (plus i kanten var ju att det stod på flaskan att det var fettlösande, märkte ingen skillnad?! ;) ) och snusk, har jag nästan glömt bort vad det är, skamligt!
    Snart är vi klara med flytten och då blir barnpassning åt sonen och "kvalitetstid" för föräldrarna, kanske goodiebagen passar att dela med någon också ;)
    Gillar dig på fb, maria larsson
    Marialarsson91@live.se
    Kram :)

    SvaraRadera
  109. Just becuse am worth it as a mum and women!

    SvaraRadera
  110. Just becuse am WORTH it! as a mum and a vomen

    SvaraRadera
  111. Give it to me baby, aha aha. Give it to me baby aha aha. Å det gäller ALLT i påsen! ;)

    Marie L

    SvaraRadera
  112. Din blogg, din fb sida gillas som bara den och tipsar och pratar om dig så ofta jag får tillfälle!! ;-)
    Jag skulle vilja vinna för att jag alltid kämpar och gör mitt bästa, sätter alltid familj, barn och vänner i första hand, och glömmer då tyvärr bort att både prioritera och ta mig tid för mig själv eller unna mig någonting jag kanske skulle behöva för att "fylla på" med ork och energi... Det kommer så långt ner på listan att det inte hinns med, vilket gör att det kommer desto tyngre och gråare stunder när man nästintill bara faller ihop.
    Nu har jag kämpat med nattjobb, som inte alls passar mig och min kropp och lyckats hitta ett annat deltidsjobb, vilket inte räcker, men iallafall minskar andelen nattjobb som tar så mycket på både kropp och psyke.
    En liten gotta vinst skulle minst sagt göra både nätter och energin bättre och påfylld i må bra kontot!

    Tack för all den glädje och värme som du delar med dig av kloka katten!

    SvaraRadera
  113. Jag har gillat dig sedan länge och tipsar om din sida lite då och då :)
    En lyxig goodiebag skulle verkligen förgylla min vardag som består av studier, extra jobb och så har jag man och 3 tonårsdöttrar som ibland suger musten ur mig. Min yngsta dotter har högfungerande autism och ADHD och ibland skulle jag bara vilja få fly vardagen. Så vad vore väl bättre än en lyxig goodiebag från härliga Meekatt. Kram fina

    SvaraRadera
  114. Hej underbara helkäppa människa som ofta ger mig gapflapp när jag sitter ensam framför datorn så sonen och hans kompisar och kollar så det inte slagit över totalt. Dom är iofs vana vid mina stolleryck men ändå. Jag har numer inga småbarn men been there done that BIG TIME. Hade lätt kunnat skriva en bok om barnens uppväxt och alla härliga, jobbiga, fantastiska, skräckfyllda mm, mm händelser med mina underverk under dom sista 25 åren.
    Men nu skulle det ju handla om MIG för första gången på en evighet. Kort historia: barn som e vuxna nu (20,23 och 25 år) nyskild från ett ego (negativt) och fått den underbara diagnosen stressrelaterat utmattningsyndrom (utbrändhet). Så NU när barnen är nästintill självgående och jag kan börja koppla av så tänker jag bli EGO (positivt). Det innebär alltså att jag har numer tid att göra vad jag vill och som livsnjutare på flera områden så finns d massor av mumsfillibabbighter i goodiebagen, både sånt som man stoppar i munnen och sånt man kan använda när man vägrar ligga med händerna på täcket. Helt perfekt för en nybliven singel som är världens livsnjutare ;)

    SvaraRadera
  115. Efter att nyss ha blivit påtvingad singel
    så kan jag behöva lite tröst mingel
    choklad geisha och en resa
    plus lite hjälp när jag själv får leka ;)

    Ja att vinna något nu skulle ge lite positiv spinn och en stunds tänkande på annat än den kommande flytten från det som varit mitt hem nu i några år.

    SvaraRadera
  116. Är 26 år gammal och bara älskar din blogg.
    Du är en stor förebild och har fått mig att inse att det är okej att tycka mamma livet är ett helvete ibland. Jag är beräknad föda om 2 veckor och hade tyckt det var roligt att få hem ett litet paket.
    Tack för en underbar blogg!!

    SvaraRadera
  117. Fast jag inte är en tjej så vill jag gärna ha det till min underbara fru som är hemma med en hyperaktiv två åring och en tre månaders. Båda sönerna är för övrigt födda på samma dag med 30 min mellanrum :)
    Kanon go läsning är allt som oftast en ljus stund på dagen när man sitter här o läser :)
    Blir inte så mycket lyx och mys för henne just för tillfället. För inte nog med att hon tar hand om barnen hon för stå ut med mig oxså :D

    SvaraRadera
  118. Min man lämnade mig för några veckor sedan. Jag är numera ensamstående mamma till en nio mån gammal son. Jag skulle behöva piggas upp så jag kommer tillbaka på banan.

    SvaraRadera
  119. då jag ligger i skilsmässa så hade det passat utmärkt med lite positivitet, är lite av den varan just nu.

    SvaraRadera
  120. Jahaaa ja, när jag läser alla kommentarer så inser jag att jag inte är värd att vinna goodiebagen helt enkelt för att jag har det för bra med livet som tonårsförälder! Kram

    SvaraRadera
  121. Med kaos runt 4 år då det är ny avdeling på dagis och nya kompisar behöver han lite kul i brevlådan. Är man beroende av rutiner och samma lika varje dag pga ADHD är det inte lätt. Lägg på lössen som kommit så är inget kul just nu. Så jag tävlar åt Sixten :)

    SvaraRadera
  122. Camilla Milla Bergström30 september 2013 kl. 10:07

    Hej!
    Haft väldigt jobbiga och tragiska år och slutade röka mitt i allt för 1 ½ år sedan.
    Är dock så stolt över att det gått så bra och hoppas nu på en fin uppmuntringspresent <3
    Kram Camilla
    millabergstrom@hotmail.com

    SvaraRadera
  123. Jag vill vinna för att det står ju mitt namn på den ;-) . Efter viss tids sjukdom och kemiskt klimakterie är jag trött och ful har fått klippa av mitt älskade hår då det blev en dreadlock stod som en handboll . jag har en sjalfetish och så fort jag får hormoner på tablett så kommer min man att behöva all hjälp han kan få ! Goodiebagen passar perfekt när man rymmer in i badrummet och låser dörren för sin terrible two som mest ligger på golvet och skriker nej om dagarna . Gillar meekatt gör jag redan . Kram Rebecca . A .

    SvaraRadera
  124. Hej Meekatt

    Jag skulle vilja vinna därför att jag är nyopererad och inte får göra mycket mer än att sitta för tillfället. Jag driver sambon till vansinne med att skicka honom till kiosken hela tiden, sötsuget är enormt när man inte har så mycket att göra :P

    Tack för en underbar blogg!

    SvaraRadera
  125. Jag är gärna med och tävlar. Gillar din sida på facebook sen länge. Tipsar alltid mina kollegor och vänner om din blogg, den är så himla rolig! Det var en kompis till mig som tipsade om den. :)

    Jag vill vinna för att jag förtjänar lite vardagslyx just nu. Mannen har praktik till fem om dagarna och tränar efter det så jag är hemma och tar hand om vår 6 månaders bebis och min grabb varannan vecka och på helgerna jobbar jag för att vi ska slippa ha social bidrag! Lagar mat, städar och ja allt det där tråkiga man gör.. sen så ställer man ju upp på snusk när som helst också! Så ja.. jag känner att jag förtjänar att vinna. Haha! :P

    SvaraRadera
  126. Jag vill ta tillbaka mitt inlägg och rösta på Tommy istället!! Han förtjänar det verkligen, och jag vill VERKLIGEN se filmen om G-punkten!!

    SvaraRadera
  127. Har gillat dig L Ä N G E och tipsat massor och vet att flera av dom följer dig nu :-)
    Har inga småbarn som behöver tas om hand, ingen man som är borta si och så många timmar/dagar, har arbete, är relativt frisk, rätt så glad och lycklig men såklart att jag vill vinna en GoodieBag ändå!!

    SvaraRadera
  128. Sim, Kifina promove perder peso organico.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!