torsdag 26 september 2013

Sparköp, Julklappar & Tempen på tjockisar?!

Man kan ju bara ÄLSKA Sparköps-katalogen! Det måste vara världens roligaste människa som står bakom det företaget. Jag ser framför mig en smått berusad Johan Glans på en vind som sitter och klipper i sin mosters gamla veckotidningar och sedan DRIVER med hela svenska folket. Men nej, detta är allvar...år 2013:

 
Alla säsongens nyheter. Ja, här känner man ju verkligen att shoppinghjärtat börjar bulta extra hårt. De där tofflorna med katterna på...och dörrmattan. Nu jävlar ska julklapparan beställas!
 
Det här fina jultåget "skapar härlig julstämning". Ja, Merry Fucking Christmas! Vi firar jul HÄR i år och tåget får helt enkelt följa med för garanterad julkänsla. God Jul Freddy! Tut Tut!
 
 
Marie, du får dem här. De säljs i "diskret beige". God Jul diskreta Marie.


 
"12 söta näsdukar". Ja!! Vilken bra idé! Snyt dig och stoppa ner snoret i fickan. Låt det sedan torka in och ta fram det igen...och igen...och igen. God Jul du i den gröna bilen som alltid parkerar på handikappsparkeringen på Maxi för att du är för lat för att gå 15 meter. Det gäller faktiskt bara fyskiskt handikapp. Idiotparkeringarna hittar du längre bak.
 
 
"Elegant mössa för kalla dagar". Ja, när det blir 15 minusgrader vill vi väl alla ha en björnfitta på huvudet? Helst en sån med extra flärpar (inre blygläppar?!) att fälla ner över öronen. God Jul Anna.
 
 
 
"Saknar du en riktigt elegant skjortblus? "Beatrice" är en blus som garanterat väcker uppmärksamhet oavsett sammanhang." Ja, jag håller med. Den här blusen väcker garanterat uppmärksamhet. God Jul kusin Camilla. Har för mig att du ärvde något liknande av mig när vi var små?
 
 
"Ett helt nytt koncept med rosendekor på transparent bakgrund och i oregelbundna former." Ja, detta känns verkligen som ett "helt nytt koncept". Vad kommer härnäst?! Texter på VÄGGARNA?!
 
 
Ta tempen på en tjockis? Jaha, det är väl bara att ställa sig på alla 4 då...
 
Nej, dags att åka hem och ta hand om familjen. Alice fick komma hem tidigt idag och har nu byggt om altanen i strandhuset till en affär. Jippie. Nästan som Sparköp! Whoop Whoop!
 
over and out.
 
//Meekatt...

12 kommentarer :

  1. Malin med töserna26 september 2013 kl. 18:59

    Haha älskar verkligen rosendekoren och blusen, skrattar mig dubbelvikt och tårögd :-D

    Malin

    SvaraRadera
  2. Hahaha, älskar det här inlägget!

    SvaraRadera
  3. Hahahahaha

    Oj...det finns alltså en katalog som är värre än Cellbes (som jag hånat så länge jag kan minnas) och som helt plötsligt damp ner i brevlådan (adresserad till mig dessutom) några dagar innan min 34 års dag.
    Funderade lite på om det betyder det att jag är tant nu?!

    Jennie.


    SvaraRadera
  4. HAHA! Jag vet inte riktigt om jag är så jättestolt över mitt namn nu när jag delar det med den eleganta skjortblusen ;D

    SvaraRadera
  5. Skrattar så jag gråter 😂

    SvaraRadera
  6. Mamma till fyra pojkar26 september 2013 kl. 20:07

    Hjääääälp jag kissar ju på mig!!!!! Och skrattar så att tårarna rinner.....
    Det var dagens bästa, absolut!
    Kram!

    SvaraRadera
  7. HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!

    SvaraRadera
  8. haha underbart! Var tvungen att gå in och titta själv. Hittade en annan favorit

    "Katten och akvariet i keramik pryder ditt bord och förhöjer smaken på din mat!

    Vare sig du älskar katter eller inte så blir det här en riktigt härlig prydnad på ditt bord. Katten (saltkar) som vakar över akvariet (pepparkar) kommer att roa dina gäster samtidigt som de gör nytta för smaksättningen."

    SvaraRadera
  9. Ronja Rövardotter ringde nyss Sparköp och ville ha betalt för brott mot patentet på sin pälsmössa...

    SvaraRadera
  10. Ha ha. Man vill ju veta så mycket mer om det här känner jag! Vem kommer på det? Köper nån det? Det måste ju finnas kunder? Varför är det på detta viset? Man vill veta mer om Sparköp!

    SvaraRadera
  11. HAHAHAHAHAHAHAHA
    TACK för dagens garv!!!!!!!!! Det var det roligaste jag läst på länge!!!!
    Kram på dig!

    SvaraRadera

  12. Bara MÅSTE ha rosendekor på toastolen!!! eller så INTE!!!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!