tisdag 3 september 2013

5:2-dieten, Kukeria & Nollning!

Det var ju ett jävla hetsande kring den nya dieten. Atkinsdieten kom och gick, GI-dieten kom och gick, LCHF kämpar sig kvar och nu håller hela världen i semlevolangerna och tänker: "AHAAAAAA!! NU jävlar har de knäckt koden! Nu ska jag bli SMAAAAL!!" De som inte hoppar av glädje säger "NI KOMMER ALLA ATT FÅ ÄTSTÖRNINGAR!!"

Jag ser inte problemet här. Hur skulle 5:2-dieten kunna ge mig ätstörningar?!


Idag provar vi 5 nya Polly med Ahlgrens bilar & 2 nya Ballerina Mintchoklad.

Pollyn får 4 semlor av 5 möjliga och Ballerinan får 3 semlor av 5 möjliga. Och ja, jag betygsätter fortfarande allt i semlor, haha. För sån é jag.

På lunchen idag körde vi förbi Blommerian här i Mellbystrand. Det är en söt liten vagn som har öppet på helgerna och där säljs det en massa blommor till ganska bra priser. MEN! Jag kan inte låta bli att hata den där vagnen lite...


Vad för slags "...erian.se" har det varit i den där vagnen innan?! Och varför ändrar man inte HELA skylten?! Precis sånt här får jag huvudvärk över. Skitlöjligt såklart - men SÅN é jag! Man kan inte ändra en HALV skylt! Och dessutom - versaler på "BLOMM" och gemener på "erian"? NEJ!! Therese såg inte alls det jobbiga i det här. För henne är allt rosa och fluffigt. För mig är mycket svart, haha. Jag var jätteupprörd i bilen och kom fram till att det har varit en kukeria. 


Nu ska jag snart hem och förbereda middagen. Tänkte att det kunde vara en bra idé att ha den klar idag. Jag och Therese har nämligen varit ute och kört rally med släp idag och möblerat om lite. Bra när man har två hus och kan skifta möbler när man känner för det. Köket hemma fick sig ett lyft med nya möbler och utrensning av 150 lådor med skor och skit. Dessutom åkte gardinerna ut!
En liten detalj bara: Lampans placering. Fan. 

Snart dags att hämta barn. Men först ska jag hånskratta lite mer åt min bloggassistent som nyss fick lära sig att man INTE kan skriva Ä i en webbadress. Mouhaha. Jätteroligt faktiskt. Sa jag att vi skulle ha nollning här på kontoret för de nya i nästa vecka? ;)

over and out.

//Meekatt...

11 kommentarer :

  1. Jag tror jag startar med din 5:2 dirr imorgon bitti, hade jag levt superlycklig tills den dagen jag ramlar av ...TACK frö tipset, uppfattade den som helt annat :)

    SvaraRadera
  2. Madde (back on track)3 september 2013 kl. 16:35

    haha Meekatt smyger ut en natt och klistrar upp "Kuk" i små bokstäver framför "erian".. det vore inte snällt det vore gement.... :-D

    SvaraRadera
  3. Håller med om skylten! Jag får ont i ögonen varenda gång jag ser den, och språkpolis-själen i mig vrider sig ett varv i ren leda. Man ändrar allt! Och jag funderar också på vad för
    -eria det har varit innan.

    SvaraRadera
  4. Fast... snart får nog din bloggassistent hånskratta lite åt dig, man kan visst använda svenska tecken i en webbadress. Infördes 2003.

    Dock är det nog inte så många som registrerat några webadresser med å,ä och ö i; men det finns några som t.ex:

    http://väskan.se/
    http://www.språkförsvaret.se/
    http://www.västerås.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast jag misstänker att det handlar om att det oftast ska ändras till a för att fungera och att bloggassistenten inte visste det, haha.

      Radera
  5. gillar DIN blogg....så jävla bra den är :)

    Hej från Eva

    SvaraRadera
  6. *ASGRV* igen...thanks... :-) //Pia

    SvaraRadera
  7. Jag håller med dig! ÄNDRA HELA SKYLTJÄKELN! Eller visa mig åtminstone vad det står bakom? Jag reagerade likadant i söndags när min ettåring var på akuten för förkylningastma; jag borde ha oroat mig för ungen, men allt jag kunde tänka på var att sköterskan bad henne andas i ankan... som var en nyckelpiga! Den må ha varit orange, men den hade sex ben och prickar! Att den personen ens får jobba kvar. ;)

    SvaraRadera
  8. Skrattar så jag nästan kräkts över kommentaren inne på FB: "Hälsningar från hon som ägt den vagnen en kort period & är nära släkt med Bill".

    HAHAHAHAHAHA!!! Heja Meekatt! Du skäms fan inte för nåt! HAHAHAHA!

    SvaraRadera
  9. Jag kör 5:2 dieten: äter normalt 5 dagar i veckan och frossar 2 dagar. Perfekt inför helgen ;-)

    Kram på dig

    SvaraRadera
  10. En halv skylt åh fy fan som gammal reklammakare så spyr jag galla över denna slapphet....fan nästan lika illa som den där föb¤ brödbilen som kör runt och tappat P:et på sidan så det nu står ågrens Bröd..hu jävl¤ svårt ska det vara och klämma dit ett p..i datorernas värld är detta en baggis..annat var det när vi handritade och skar ut texten...

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!