tisdag 17 september 2013

Pulvervecka, Glitter & Dunderbart!

Therese fortsätter sin pulvervecka och jag fortsätter vägra. Hon fortsätter att glittra och jag fortsätter se död ut. Allt är som det ska. 2 sjuka barn hemma och imorgon åker Freddy till Fjällbacka på kurs. Det behöver vända nu. I helgen ska vi ha världens bästa helg på Fab Mamas Blogevent och jag ska vara PIGG och utvilad och ta emot våra Fab Mammor!


Idag är det Krakel-möte och vi ska dra igång på allvar med förberedelserna inför 2014 års mässa. Fasen vad kul detta ska bli! Mitt roligaste projekt någonsin! Så glad att jag får vara en del utav det! Jag har MASSOR med roliga idéer och är övertygad om att det kommer bli en skitbra mässa! Tack gode gud för världens snällaste bloggassistent som passar mina snoriga barn så att jag kan gå på roliga möten! 

Christian eller Herr Dunderbar ringde mig nyss och var alldeles överlycklig! Han hade sladdat inom en skola på vinst och förlust och 10 minuter senare föreläste han inför en niondeklass. I och för sig med öppen gylf, men vad fan gör det? Haha. Underbara Christian! ALLA borde lyssna på honom! Jag kan inte tänka mig en bättre plats för honom än mitt i högstadiesmeten med all osäkerhet, vilja att passa in, mobbning och dåligt självförtroende. Precis DÄR ska Christian vara och lysa upp tillvaron med sin fantastiska attityd och klokhet! Bättre utbildning kan vi inte ge våra ungdomar! Det finns inga hinder utan möjligheter! Heja Christian! Nästa gång han kör in på den skolgården blir det high-five istället för nervösa blickar. 

Och ja, jag är också dömande ibland. Jag kan också bli nervös och inte veta hur jag ska bemöta en annan människa med funktionshinder. Men sen vi fick Estelle i vår familj förändrades något. Jag önskar ju av hela mitt hjärta att alla ska ge henne en chans att få visa vilken fantastisk människa hon är istället för att döma henne för att hon är annorlunda. 

Tänk vad vi missar med våra förutfattade meningar! Klicka HÄR!

Nu ska jag försöka slita loss mina barn ifrån godisskåpet som de lyckats bryta sig in i. Wish me luck!

over and out.

//Meekatt...

2 kommentarer :

  1. Helt underbar text du har skrivit om mig.
    ...nej nej...en text som är positiv om mig, är ju inget annat än helt Dunderbar :P

    Tack för att du finns och glöm aldrig bort att du har hoppat rakt in till en speciell plats i mitt hjärta.

    *sträcker ut armarna och ger dig en stor kram*

    SvaraRadera
  2. Herr Dunderbar är så cool. Precis som du. Dunderbart skoj att NI träffades, så ni kan vara coola tillsammans. Ha det dunderbart båda två. Puss !

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!