fredag 27 september 2013

Glad tös, Glad Fröken & Glad mamma!

Åh, vad skönt! Lämnat en GLAD tös på skolan idag. Inte en enda fråga om när hon ska hem eller om hon fick stanna hemma istället. Hennes fröken känns jättebra och engagerar sig. Hon ser väl på mig att jag är nära ett sammanbrott, haha. Hon lovade att fiska lite idag när de skulle åka buss till simskolan. Igår hade det i alla fall bjudits på fika i skolan och Alice var den enda som spontant tackade när det bjöds. Beröm. Glad Alice i skolan! Tack.

Vi provar att ta bort momentet "vänta i busskön med de stora läskiga barnen" och börjar dagen på fritids istället. Där är många utav kompisarna och fröknarna på morgonen och då kan hon åka till Veinge tillsammans med de hon känner istället. Det blir lite tidigare mornar men värt ett försök. Det kanske räcker med några veckor för att hon ska känna sig tryggare...

Glad Mamma! Idag blir det jobb med Krakel & Spektakel hela dagen! Jag måste ha världens roligaste jobb! Wiiiih! Ni företagare som hänger här - se till att boka in er! Kommer bli en skitbra mässa!

Ikväll vill Alice ha "fredsgmus" och det innebär tydligen Pino och ostbågar. I can do that! Bara jag får rödvin att skölja ner det med! ;)

Ha en bra fredag!

over and out.

//Meekatt...

6 kommentarer :

  1. Vad härligt att läsa att hon var glad idag! Jag har haft en liten som gråtit floder vid dagislämningar så jag kan förstå lite.. Men den där skol-världen kan jag tänka mig är ännu värre att lämna en ledsen blivande 6-åring i! Men braiga mamma Meekatt fixar nog så hon snart känner sig trygg igen! :-)
    Ha en fin dag Malin!

    SvaraRadera
  2. Det lyder jo supergodt. Der findes ikke noget værre end at efterlade en ked-af-det-unge... men du skal se; det hele arter sig :D
    I må ha en herlig helg.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej! Jag har precis hittat din blogg och gillar att det finns fler som inte glorifierar mammalivet. =) Jag känner också igen mig i din sorg eftersom jag mist min bror och mamma. Mamma dog i cancer precis som din. Det är fruktansvärt, men skönt att skriva av sig lite i bloggen. Tack för bra läsning! =)

    SvaraRadera
  4. Vad glad jag blir för er skull!! Fina Malin och Kravallis! Kramar och kärlek

    SvaraRadera
  5. miracle city 1988,the day after,83 threads84,utmärkta filmer att titta igen rekommenderar starkt dessa långfilmer...mvh mikael haukilahti.

    SvaraRadera
  6. Hoppas att det fortsätter att gå bra.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!