fredag 5 februari 2016

Tjockislycka, Onani & Semlor?

Klockan ringde 06,45. Jag stängde av den. Sen ringde den igen 07,00. Jag stängde av den. Sen vaknade jag 09,34. Fan. Inte så lyckat...men ganska skönt! Elton låg dör och flinade nöjt och hade säkert varit vaken hela tiden. "Hej mamma! Jag fes när du sov!" Ja, men godmorgon hjärtat. Suck. Tur att jag är min egen chef och slipper oroa mig för konstigheter som arbetstid, regler och uppförande. Jag hade antagligen åkt ut redan efter en vecka. Fördelen nu är att jag alltid vinner löneförhandlingarna och kan ha sex med min chef utan att det blir dålig stämning på kontoret. (Ja, nu onanerar jag ju inte på kontoret(!) men ni förstår vad jag menar! Kände att det var viktigt att förtydliga nu när jag har kollegor i samma byggnad, haha.)




Vi kastade oss upp, duschade, fixade falukorv och makaroner (Ja, för Elton äter det till frukost. Såna é vi.) och sen körde vi klädracet. Jag vann. Utklassade honom brutalt redan i strumpmomentet. Mouhaha! Där fick han för fisarna under mitt täcke! Vi svängde in på dagis lagom till klockan 11 och därmed kunde arbetsdagen börja...typ. När jag närmade mig jobbet såg jag dock en bil som jag kände igen och där kom en god vän som ville bjuda på fika. JA TACK! Vadå sen till jobbet? Jag hade ju inte ätit frukost så en semla på Cecilias fick faktiskt bli Prio 1 idag. Kombinerad frukost och lunch - tack för det säger både kropp och själ. Jag älskar semlor mer än vad som är normalt. Har till och med anmält "mig och mina anställda" (<--haha!) till en tävling om 20 semlor ifrån Skånskan i Halmstad. Ser framför mig att jag vinner och låser in mig i hissen på jobbet och moffar semlor like there's no tomorrow! May the Tjockis-force be with me och mina semlevolanger!

Nu är jag på plats och ska ta tag i lite beställningar som ska väg. Har en stor hög med böcker som ska signeras och skickas och sen kommer Laholms Tidning hit för en intervju gällande näthat och min medverkan i TV4. Imorgon har jag en krönika i Hallandsposten, på måndag börjar jag med min numera "fasta" radiotid klockan 07,40 i Radio Halland och sen bär det av till Göteborg för ett SUPERSPÄNNANDE möte! 

När jag är i Göteborg passar jag på att förena nöje med nöje (För sån é jag!) så om det är någon som är sugen på en date med mig och ett gäng härliga mammor på måndag kväll så hör bara av er på info@meekatt.com! Vi träffas på Scandic Rubinen kl 19 och äter gott, dricker vin och jobbar på skrattmusklerna! Och ja, pappor får såklart också komma! Gärna brandmän...eller militärer...eller poliser i uniform. (Bring on the hate, haha). 

Fredag! Ikväll vankas det äcklig tacos i Meekatt Casa och i vanlig ordning tjurar jag som en 5-åring och dricker vin och äter choklad istället. #vågavägratacos



over and out. 

//Meekatt...

14 kommentarer :

  1. "Fördelen nu är att jag alltid vinner löneförhandlingarna och kan ha sex med min chef utan att det blir dålig stämning på kontoret. (Ja, nu onanerar jag ju inte på kontoret(!) men ni förstår vad jag menar! Kände att det var viktigt att förtydliga nu när jag har kollegor i samma byggnad, haha.)" HAHAHAHA!! Bara älskar dig!!

    Tack för att du förgyllde min fredag! Trevlig helg katten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag kände att det var läge att vara tydlig. Blir lätt konstig stämning annars nere i kafferummet. ;)

      Trevlig helg!

      Radera
  2. JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAG vill komma och dricks vin med dig på måndag i Göteborg! Mailar NU!!! WIIIIIH!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dricks vin? Har du redan börjat? haha Komsi komsi!!

      Radera
  3. Hoppas du vinner semlorna. Lova att videoblogga när du trycker semlor i hissen då, hahaha.

    SvaraRadera
  4. Tack för din blogg som alltid får mig på gott humör och att orka lite till.

    Trevlig helg. Ska också vägra Tacos idag!

    Johanna

    SvaraRadera
  5. Brandmän och militärer? *ASG* Jag DÖR! Nu kommer feministerna anfalla ifrån alla håll, hahahahahahaha

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, nejdå. Det finns brandmän så det räcker till dem också! ;)

      Radera
  6. Haha jissses Katten vad du är en störtskön typ! Jag är på väg till jobbet och ska jobba lååååånga pass hela helgen och var lite smått deppig - det är jag inte nu längre :) :) :)

    SvaraRadera
  7. DU! Meekatt. Hur kom namnet till?
    Kram från en som varken har sex (FEM år sedan) eller mofflar semlor. Dumt nog.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis vad jag också tänkte på men glömde fråga - hur kom namnet Meekatt till? :)

      Radera
  8. Alltså, detta är nästan pinsamt att skriva men jag måste! Jag såg dig på TV4, låg och läste din blogg HELA natten och fick va hemma från jobbet igår för att jag var för trott, haha. Skrattade och grät så att jag var helt slut i kroppen. Vilken fantastisk gåva du har att kunna beröra så med orden. TACK för att du använder den och låter oss andra njuta av alla dina ord.

    MEN igår skolkade jag alltså (ditt fel) och var hemma i Malmö. Så såg jag MEEKATT-bilen komma körandes här utanför och höll på att dö så strastruck jag blev. Ringde min man på jobbet och vrålade i luren, hahaha. På tre dagar har du alltså gått från att vara ingen till min största idol. Ville bara säga det. Skämskudde va?

    Ha en underbar helg!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!