måndag 8 februari 2016

Göteborg, Samirs kropp & Kakbuffé!

Då var det måndag igen (vilket är ganska skönt efter en intensiv helg). Jag inledde med att anta mitt uppdrag för Radio P4 Halland som "helgkorrespondent" och sammanfattade helgen. Vi pratade om Samirs kropp...och löss. 

I helgen  har jag överlevt både Busfabriken och Mello. Inte en helg helt i min smak men ibland får man klistra på sitt mentalt störda leende och bara stå ut. Busfabriken i Helsingborg besöktes och barnen var överlyckliga. Större än i Halmstad och lite mer space för oss vuxna. Men ingen handsprit på toaletterna. Vafan!?

 

Efter Bacillfabriken blev det lunch på IKEA. Snabbt, enkelt och billigt. Behövs efter hutlöst inträde på Busfabriken. HUR kan det kosta så mycket? Man borde fan få betalt för att gå in. Jag och Freddy köpte vars en kaffe och delade en bulle. 78 kronor. Inte ens gott. Man borde få gratis vin...och fri tillgång till handsprit.  

Igår behövde jag laga en nagel och Andrea på Keewy Naildesign ryckte ut. Alice lämnade Halmstad två meter lång och lycklig över sina fint målade naglar. Lycka...att få sitta i den där stolen och få känna sig stor! Varannan rosa, varannan svart och med lack över så det håller i mer än de vanliga 15 minuterna. Jag passade på att tanka kärlek från världens snyggaste rottweiler under tiden.

 

Mello ska sammanfattas! Samir har snygg kropp. Stina Ekblad var lysande. Gardell hysterisk. Gina Dirawi och Petra Mede gjorde ett bra jobb. Ketchupdansen var mest pinsam. Alla gångerna. Anna Book var ledsen. Vi åt för mycket ost och ölkorv. Helt okej kväll...trots lite lama låtar

Nu har jag checkat in på Scandic Rubinen för ett dygn i fina Göteborg. Regnet öser ner, de bygger fortfarande om på Avenyn och jag höll på att köra över en cyklist vid Heden. Men heja mig. Jag klarade att trixa mig runt i trafiken utan större skada idag...trots om byggnader och svordomar. Här bor jag:


Och ja, om nu undrar varför man väljer att äta lunch här på Rubinen (förutom att det är supergod mat, lugnt och skönt och mysig personal) så har ni förklaringen här:
 
 
En hel buffé med kakor till efterrätt! Whoop! Håll volangerna spända! 

Nu ska jag förbereda lite inför morgondagens möte och ikväll är det läsarträff här på hotellet! God mat, vin och skratt! YES vad jag behöver det!

over and out.

//Meekatt...   

5 kommentarer :

  1. Läste denna krönika på expressen och kände att det lyste mycket Meekatt om den, både i innehåll och formuleringar. Känns som att hon lånat en hel del ifrån dig. http://www.expressen.se/gt/kronikorer/julia-mjornstedt-karlsten/ibland-ar-det-oerhort-tufft-att-vara-mamma/

    SvaraRadera
  2. Jag har också blivit förälskad i der hotellet. Bott där tre gånger nu efter tips från dig. Fina rymliga rum, älskar frukosten och Ruby Burgern! Mer restips vill vi ha!

    SvaraRadera
  3. Modigt att besöka busfabriken i kräksjuketider! ;D May the force be with you, hehe.

    SvaraRadera
  4. Fina bilder, vad har du för kamera?

    SvaraRadera
  5. Åh vilket RUM!!!!!! Får alla såna eller är det bara kändisar? ;D

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!