måndag 15 februari 2016

Skavlan, Firande & Bajs på finska?

Veckorna bara springer iväg känns det som. Jag har en massa saker som jag tänker att jag ska göra men helt plötsligt är det fredag igen. Men ja, jag orkar inte stressa över det. Det jag hinner med är bra nog. (BRA insikt Malin!)

Förra veckan var mest ett lyckorus och den avslutades på bästa sätt. Min lillebror Anton och hans fina Frida kom upp till oss på fredagsmys. Och de hade med sig fina blommor och Geishakärlek och grattade till Norgenyheten. Tack för det! ♥ Vi käkade gott, kollade på Fångarna på Fortet och skrattade åt Tony Irving och Jonas Hallbergs hängmatteduell så att jag höll på att kräkas. Det kan vara det roligaste klippet på TV4 någonsin! Sen var det Skavlan. Om man dricker tre glas vin och sätter sig riktigt nära TV:n känns det som att man är med på riktigt. Bara ett litet tips... ;)


I lördags morse packade jag och åkte till Göteborg för ett ljuvligt dygn på Scandic Europa. Jag bor ju nästan alltid på Rubinen i vanliga fall men sviten på Europa är så otroligt lyxig att den vann den här gången. Och ska man fira ska man göra det ordentligt! Vill man inte bo i svit så är Europa ett superfint hotell i alla fall. Det ligger precis vägg i vägg med Nordstan - alldeles mitt emot Centralstationen för de som tar tåget till Göteborg. Hotellet har en mysig restaurang (Restaurang HAK) som serverar supergod mat och det finns pool och bastu på hotellet. Lyxigt och mysigt!

 http://www.scandichotels.se/Hotels/Countries/Sverige/Goteborg/Hotels/Scandic-Europa/?&cmpid=ppc&mckv=sScrVYv3y_dc|pcrid|72298523820|kword|scandic%20europa|match|e|plid|&gclid=CjwKEAiAi4a2BRCu_eXo3O_k3hUSJABmN9N1k2mW0dRmoaZyG6ACF4thf15prCp7o_xUq87B_v9VAhoCOTbw_wcB#.VsGjFFKUIg4 
Bastu och stort badkar på rummet - det är lyx det! Dessutom kunde man beställa upp frulle på rummet och därmed äta okammad och sen krypa ner i sängen igen! Hallefuckinglujah! 

De här fåtöljen stod på rummet. Jag har aldrig velat stjäla något mer i hela mitt liv, haha. Den hade suttit som en smäck i strandhuset! (...om jag hade offrat sängen typ. Men ändå!?)

 

Restaurang HAK. Till höger = En grabb som var helt magiskt duktig på piano. Han satt där och spelade och sjöng som om han var född till det. Skulle kunna sitta där hela dagen. Man blir nästan förbannad när någon är så duktig. Jag kan bara "Gubben Noak" på piano. Och jag sjunger falskt. Fan. Till vänster = Het grabb! ;)
  
Nu är det måndag igen. Jag inledde med lite morgonprat på Radio P4 Halland innan jag begav mig till Cecilias för lite frukost och skrivtid. Idag pratade vi om tävlingar på radion...och lite mer om Samirs kropp och om vad min bok skulle heta på finska. Vi får nog forska lite mer i det där för det lät inte vackert...

Och ja. Alice nya grej - Minionmacka. 

over and out.

//Meekatt... 

5 kommentarer :

  1. Vi bodde på Rubinen i helgen och hade det jättebra! Tack för tips. Och som du skrev - Ruby burger var suverän, haha. Hoppades ju få springa på dig där men icke. ;D

    Grattis till framgångarna! ♥

    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Åh vilken svit! Helt rätt, ska man fira ska man göra det med stil och det är du så värd!!
    Snart är du på skavlan katten. Bara en tidsfråga!

    SvaraRadera
  3. Ja det låter ju inte vackert sådär direkt översatt "Anna äidin kakata rauhassa" får väl ta och omskriva titeln :)

    Du vet att det finns över 300.000 med svenska som modersmål här i Finland (finlandssvenskar) så boken går garanterat åt utan överssättning också!

    Dom flesta av oss bor längs kusten från Karleby ner till Åbo och vidare till Helsingfors och sen Borgå/Lovisa + hela Åland som pratar svenska så marknad finns :)

    Åå vad glada vi blir ifall boken går att köpas här i landet!! :)

    Kram E

    SvaraRadera
  4. Det där "Anna äidin kakata rauhassa", är dessutom rätt snällt skrivet. Det finns MYCKET fulare ord på finska för bajsa :D ...
    *hälsningar en finlandssvensk, från just Åbo*

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!