fredag 12 februari 2016

Det går BRA nu! TACK för det! ♥

Man har ju drömmar. Saker som man skriver på sina listor och tänker att "En dag är jag där! Snart händer det! Om jag bara jobbar LITE hårdare...så når jag dit!" Vet ni vad? Jag är där nu. Jag känner ett sånt lugn i kroppen att det nästan är läskigt. Alla de där månaderna av stress och panik. Kaos med leveranser, ångest inför hur folk ska bemöta boken och mig och en kropp som strejkar gång på gång. Jag stod och spydde i diket på E6:an och tänkte "Fan, nu blir jag sen till tryckeriet!!" istället för att tänka att jag borde varva ner. Alla sa ju det. Men ni förstod inte. Sen jag var liten har jag haft ett stort mål. Och nu var det så nära att jag kunde ta på det. Nu...är jag där. Överst på listan. Läskigt och underbart. Som att stå med fötterna alldeles intill ett stup...med sockervadd i hjärtat. Igår...var en bra dag. Jag vaknade och fick syn på den här insändaren i Hallandsposten:


Tack! Vad glad jag blir! Utan er läsare hade jag inte varit här idag. Så tack för att ni följer mig på min resa, uppmuntrar och hejar på! Tack för all kärlek, fina mail och kommentarer och tack för att ni tar er tid att göra såna här saker. Underbart!

Efter frukosten var det dags för morgontrötta mig och min bebis nr 3 (Meekattboken) att ge oss ut på äventyr!  

 

Och det äventyret...var jordens åttonde underverk - Ullared. Med blandad förtjusning rattade jag Meekattbilen mot Gekås. Väl framme hamnade jag nästan i chock när jag lyckades haffa en parkering på mindre än 2 minuter. Hallå!? Vad fan hände? Var är kaoset!? Var är tanterna som kör en i hälarna med kundvagnarna och VAR är kön? Bra dag att åka till Gekås på - helt klart. 11 februari - skriv upp det inför framtida utflykter!


Jag var dock inte där för att shoppa utan i ett MYCKET roligare ärende! Meekattboken goes Ullared - yeyh! Fattar ni hur stort det är!? Min lilla bok...på Gekås! Och jag är sådär äckligt osvensk nu och klappar mig själv på axeln och säger "BRA MALIN! DU GJORDE DET! HELT SJÄLV!!". Många sa till mig att "Utan ett förlag i ryggen kommer du ALDRIG in i butikerna...bla bla bla." Där fick ni så ni fes!? Nu planeras roligheter ihop med Marknadschefen och snart kan jag avslöja vad det är! Wiiiih!

När vi var klara med vårt möte vågade jag mig in i butiken. Jag fick en vagn och blev insläppt ett annat håll och redan där blev det kaos i min hjärna. Hallå!? Man måste ju göra det i rätt ordning!? MAN BÖRJAR INTE BAKIFRÅN!? Eller jo, det kan man. Men inte på Gekås. Så ja, jag gick mest runt och såg förvirrad och glad ut. Och då ringde Norge...

Alltså gårdagen!! Min kontakt på Pantagruel Förlag ringde och sa "NU KÖR VI!" Det blir alltså en översättning av boken och till hösten kommer den ut på den norska marknaden. Helt galet. Min lilla bajsbok! Och det är inget litet skitförlag. De har gett ut böcker med Mia Törnblom. Och Jan Guillou. Och snart med Meekatt!!Wiiiih! Ett förlag i ryggen, media och hela skiten! På riktigt liksom! Drömmen! Ringde pappa tre gånger igår och det var en STOLT pappa i andra änden av luren vill jag lova. ♥

Men ja, jag shoppade lite...men gick mest runt och såg fånigt lycklig ut. Sen gasade jag hemåt, hämtade barnen och firade på bästa sätt - med socker!  

 

När det händer bra saker ska man bjuda på tårta på jobbet. Jag bjöd på Ola-Connys limpa med leverpastej istället. De ville inte ha. Vafan... 

 

Nu är det fredag! Wiiih! 
 
over and out.

//Meekatt...

12 kommentarer :

  1. Så roligt att det går bra för dig!! Men... jag hade inte fattat- har du inget svenskt bokförlag?? Ger du ut boken själv? I såfall blev jag just ännu mer imponerad ;-)

    Anna i Göteborg....

    SvaraRadera
  2. Grattis så roligt! Själv väntar jag på ett svar från ett förlag för min bok!

    SvaraRadera
  3. Åh vad glad jag blir för din skull!
    Älskar oxå dina ärliga texter och att du aldrig ger upp. Heja heja och FUCK Jante ;)

    Kram

    SvaraRadera
  4. Bra jobbat hjärtat ;-) galningen i Karlstad vi ses i våran chatt <3

    SvaraRadera
  5. Grattis Meekatt ! Tycker det är underbart med kvinnor som på ett eller annat sätt kravlar sig upp ur skit starkare än någonsin. Jag har själv varit där nere och är på väg tillbaka upp. Först förlorade jag min mormor som var som min mamma, sen blev jag utfryst på jobbet så jag valde att börja plugga till sjuksköterska. Har haft siktet inställt på ambulansen men får alltid höra att "de anställer inga nya, du måste jobba först, testerna är för yngre" WTF, jag är 36 !! Idag har jag som snart färdig sjuksköterska varit och gjort ambulanstesterna, klarat dessa och fått erbjudande om jobb i sommar trots min ålder och mina muffinsgardiner (gillar inte semlor) 😉 ���� Bite me, alla ni som tvivlar !!

    SvaraRadera
  6. Åh, vad roligt för dig! 💕 Kan man få beställa en signerad bok av dig här, eller var gör jag det?

    Kram

    SvaraRadera
  7. Shit så roligt för dig. Jag får gåshud när jag läser.
    Fy fan vad du är bra snoffsan 😉📖👍

    SvaraRadera
  8. Jättegrattis till dig! Jag beundrar verkligen din målmedvetenhet, ditt mod och din kreativitet!
    Hanna

    SvaraRadera
  9. Verkligen roligt att det går bra för dig.
    Lycka till med allt nu och framöver.
    Hälsningar Skåneland.

    SvaraRadera
  10. Grattis, du är så värd allt detta!!! Jag blir glad för din skull.

    SvaraRadera
  11. Stort grattis! Du är svinduktig!! All lycka till i fortsättningen! Kram

    SvaraRadera
  12. Underbart, underbart underbart!!!! Jag vet vem som sitter i himlen och ler!!! <3

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!