måndag 22 februari 2016

Paus i debatten, Hot & Viktiga samtal!

Vaknade med två dödshot i inkorgen. Och en massa arga kommentarer på bloggen och Facebook. För att jag tycker att man ska ta ansvar för sina ungar. Jag slutar aldrig förvåna mig. (Jag återkommer i den debatten senare idag.) Jag vaknade dessutom utan röst vilket var mindre lyckat då jag skulle va med på Radio P4 Halland och summera helgen. Tack Elton återigen för dagisbacillerna. Men det var kanske lika bra det idag, haha. Jag hade kanske sagt något dumt annars?

Jag fck ett jättelångt mail i morse ifrån en jättearg mamma som bland annat skrev "Jag har läst din blogg i fyra år från och till och blir lika irriterad varje gång över hur du uttrycker dig om dina barn. Det är BARN. Du lämnar ut dem till offentligheten för att tjäna pengar. Äckligt! Och att du har så mycket åsikter på andra föräldrar när du själv skryter om ditt vindrickande och din "egentid" på hotell? Skämmes. Sista gången jag läser din blogg, Tack för mig!" Ja, tack själv för de här fyra årens klickande så att jag kunnat tjäna pengar på mitt skrytande? 



Idag sitter jag på biblioteket i Halmstad och jobbar. Mitt manus ska finjusteras lite inför den norska översättningen och det är superläskigt. Jag har nämligen aldrig ens öppnat boken förut och trodde i min lilla bubbla att jag aldrig skulle behöva det heller. Jag har en sjuklig skräck över att hitta en massa felstavningar och konstigheter i boken. Så alla ni som faktiskt har hittat det  - SÄG inte det till mig, haha. En del personer har bett mig skriva en hälsning på en viss sida och då har jag nästan blundat när jag skrivit den. Men nu är jag tvungen att läsa allt...blä. Men ja, det blir bra det här. Terapi för en mentalt störd skribent! ;)



Idag fick barnen sovmorgon. Elton är sjuk och Alice skulle till fritids men jag kände att vi kunde ta en slappemorgon. När vi åt frukost kom sopbilen och Elton kastade sig ut genom dörren. Tack för att du tog dig tid att småprata lite med en sjuk Elton! Han har nu bestämt att han ska köra sopbil när han blir stor. Yeyh säger jag!



over and out. 

//Meekatt...

7 kommentarer :

  1. Men hallå, klart man måste ta ansvar för sina barn. Suck på bitterfittor!

    Vilken snäll sopgubbe som pratade med honom, inte alla som tar sig tiden, varför förstår jag inte, det är ju barn?

    SvaraRadera
  2. Om man som vuxen tycker det är ok att kalla andra för idioter, hota dom till livet osv är det inte konstigt att deras barn gör samma sak.

    SvaraRadera
  3. Hoppas verkligen att du anmäler hoten@

    SvaraRadera
  4. Jag brukar inte kommentera, men idag känns det viktigt att göra det för att visa att vi andra, vi som inte näthatar, är fler. För mig fanns det absolut inget kontroversiellt i ditt inlägg och du kritiserar ingen namngiven person. Visst kan man tycka olika, men då kan man ha en diskussion med en vettig ton. Jag hoppas verkligen att du inte låter dig skrämmas till tystnad.

    SvaraRadera
  5. Kram på dig. Behöver du stöttning så är jag inte så värst långt bort (Och vad fan?, sopbilen kom ju inte till oss idag), jag ska bara komma över det där med att jag inte gillar att umgås med folk...(Kanske därför sopbilen inte kom) Men jag skålar med dig på distans i alla fall, blev lite vitt så här en sportlovsmåndag.

    SvaraRadera
  6. Blir chockad över hur folk hoppar på dig med sina elaka kommentarer och dödshot. Lätt att vara kaxig på nätet. Tror inte att de skulle bara lika tuffa öga mot öga. FEGISAR!!!
    Heja min underbara granne ������

    SvaraRadera
  7. Jag fattar inte att vuxna beter sig sådär. Det är klart att man måste ta ansvar för sina barn.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!