måndag 7 december 2015

Lyxig Mammatid i Halmstad!

Jag är i ett lyckorus här. Helt obeskrivligt! Jag kan inte riktigt förstå att det är på riktigt. Jag har en egen bok! Min! Nu har jag luktat, klämt och känt på den oavbrutet i två dygn. Jag vågar absolut inte läsa i den. Skulle jag hitta ett fel skulle jag gå i bitar, haha. Men jag tittar på den...doftar på den, bläddrar i den och tittar lite till. Men lyckoruset! Att många har frågat efter boken vet jag ju. Men att SÅ många skulle beställa hade jag aldrig vågat drömma om! Jag är så innerligt tacksam och lycklig. Det är min dröm...som kommer att ges bort i julklapp, ligga hemma på någons soffbord, i någons väska och på någons toalett. Hur coolt är inte det?! Waaah! Nyp-mig-i-armen-känslan har aldrig varit större. Tack!

I torsdags var jag och klippte mig och gjorde slingor. Jag kände att jag har förfallit lite i höst. Varit sjuk mycket, stressat, legat på sjukhus och varit allmänt av banan. Träningen dog, energin försvann och håret dog. Så jag bokade in en tid på Pause hair & style på Brogatan i Halmstad. (Nej, jag får inte betalt för att skriva detta. Jag älskade helt enkelt salongen och behandlingen så de förtjänar en massa lovord! ♥) 

Jag går aldrig till frisören. Jag är ju en sån som får ångest av att prova nya saker och det i kombination med bacillskräck gör det hela lite jobbigt. Tills nu. Hallå!? Vilken salong! Min spontana reaktion var "Vänta! Jag ska bara åka hem och hämta mina saker så att jag kan flytta in här!" Personen som har inrett den salongen ska jag kidnappa och sedan tvinga att inreda mitt strandhus. Det var som ett miniformat av mitt älskade Ocean Hotel i Skrea Strand...fast mindre sängar och mer schampo, haha. Otroligt fint och mysigt. Som att va på lyxhotell och spa på samma gång. Aldrig haft den känslan hos frisören tidigare.

Lampan! Önskar att jag hade 2 meter högre i taket hemma i strandhuset. Ser ju lite konstigt ut om lampans kristaller släpar i golvet kanske..?


Suddig bild på duktiga Sara som klippte mig 

 Alltså...det här med schamponering, ursköljning, huvudmassage. Bättre än sex! Jag dog lite.

 
Bara ekologiska fina produkter. Första gången jag gör slingor & bleker håret utan att det stinker. Det doftade...ingenting. Och vilka produkter!  

 
Så här snygg är man i halvtid, haha. Det är då man älskar att sitta i fönstret så att man kan vinka till "publiken". ;)


 En bra bit hår åkte av, den fula utväxten och mina egengjorda (haha, jag vet) slingor fick sig en käftsmäll och ersattes med nya fina slingor i två olika nyanser. Syns kanske inte jättebra på bilden men ja, jag är supernöjd! Älskar nya färgen! Och i vanlig ordning klär jag av mig skor och alla smycken när jag är hos frisören. För sån é jag.

Det här är mammalyx på hög nivå. I TVÅ OCH EN HALV timme var jag där! Fatta! Ni som har barn och stressar en massa vet exakt vad det betyder. Lyxigare blir det liksom inte. Sist jag klippte mig var det på en drop-in-salong i stan och jag hann inte mer än sätta mig på stolen innan det var dags att betala och gå hem. Här...fick jag kaffe...och massage av hårbotten....och håret fönat. Detta var det närmaste sexuell upphetsning jag varit på evigheter, haha. Och bara för att man kan - så ska jag nu börja gå dit en gång i veckan och tvätta håret, få den där massagen och få håret fönat. För DET är jag tamigfan värd, haha. Sånt ska jag börja unna mig!

På onsdag är det Alice tur att få bli klippt på samma salong. Jag blev lite förälskad i stället och Alice förtjänar också lite lyx i sin vardag med en uppstressad mamma, skola och tjat om städning och ipadförbud. ♥ (Och ja, jag måste köpa det där schampot som jag snålade på sist och ångrade mig redan på vägen hem, haha.)

Bilden stal jag från salongens hemsida  - Pause hair & style - SÅ värt ett besök! 

Jag ska ta lite mer bilder och lägga på Instagram så ni får hänga med in där för att se frippan stylad! Och ja, jag heter såklart Meekatt där också. 

Nu ska jag sova. Imorgon ska jag printa bekräftelser och ringa och stressa på tryckeriet så att pallen med böcker kommer hem jättesnabbt så att jag kan börja leverera! Tack igen för alla beställningar! Jag är mållös. Boken hittar ni HÄR.

over and out. 

//Meekatt...

6 kommentarer :

  1. Så härligt! Min frisör flyttade till Göteborg i höst och jag har inte hittat någon jag vågat prova än. Men hör bara en massa positivt om Pause och nu när du provat och godkänt så vågar jag boka en tid, hehe. Yes - mammalyx till mig med. För det är jag värd!

    SvaraRadera
  2. Underbara produkter! Kul med en ekologisk salong och skönt att slippa blekningsdoften som sitter i i flera dar annars ju.

    SvaraRadera
  3. Fint det blev! Snygg färg!

    SvaraRadera
  4. Grattis till boken! Beställde tre direkt!! Bästa julklappen till mig och mina systrar! ♥

    Härlig salong, önskar jag hade närmre. Sthlm känns lite långt bort för en klippning även om massagen lockar!

    SvaraRadera
  5. Jättefin färg! Kul att fräscha upp kalufsen :)
    Angående boken, levererar du till Finland? Och hur är det
    isåfall med fraktkostnad?
    Gunilla

    SvaraRadera
  6. *hon från Finland*9 december 2015 kl. 19:05

    Jag vill veta samma som Gunilla. Vad skulle det bli & kosta allt som allt, om man beställer boken till Finland?
    -Jessica-

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!