måndag 14 december 2015

Bästa julkalendern, Bokfylla & Mitt hemland

Tack som fan Tommytott! Det tog EN TIMME att natta barnen idag! Nu har vi sett ALLA "luckorna" i din julkalender 643 gånger och skrattat så vi nästan kräkts i sängen, haha. Du är den roligaste vi vet! Ni som missat årets BÄSTA julkalender - kolla in @tommytott på instagram och hans "dagliga julsång". Barnen SPRINGER upp på morgonen och vrålar "HAR DET BÖRJAT!?" och då menar de Tommys jävla sång på instagram - inte julkalendern på TV. Underbart! Favoritbögen levererar världsklass i vanlig ordning!

I eftermiddags smög jag in på bokhandeln i Laholm och tänkte försynt presentera mig och lägga in fjäskstöten. Det behövdes inte så mycket fjäsk. De hade stenkoll på mig och mina usla pepparkakshus (haha) och ville gärna ta in min bok. YEYH!! Så coolt!! Vår fina bokhandel som jag brukar gå in och lukta på böcker i, haha. Det är jag och Björn Hellberg liksom. Dessutom lyckades jag bli övertalad att komma och signera böcker på bokhandeln. DET är ju döden!? Har varit min fasa genom hela det här projektet. TÄNK OM INGEN VILL KÖPA DEN?! Det är flera som sagt "Kom och sitt här och signera böcker!" men jag har sagt nej till alla. För TÄNK OM INGEN KOMMER!? Hahaha, fy vad vidrigt. Men ja, nu är det ju min egen fina bokhandel och jag är superglad och stolt över att MIN bok ska få finnas där bland alla skatter! ♥ Så om leveransen av böcker klaffar så hinner jag det nästa vecka mitt i julklappshandeln. Jag frågade om jag var tvungen att vara nykter. Tänkte att det kunde vara skönt med ett (eller FEM!) glas vin innan ifall ingen ville komma. Det verkade inte jätteuppskattat...

 Meekatt signerar böcker...

Dagen började halvbra då mina sykunskaper testades. Till alla er som kommit med tips på hur jag kan rädda Alice termobyxor kan jag meddela att det inte är ett alternativ längre. Vansinnig sprang jag ut till soptunnan för att kasta dem. (Ja, så källsorterar jag när jag är förbannad. Förlåt Åsa Romson! Men du gör fan också bort dig ibland.) Självklart hade lockhelvetet på tunnan frusit fast. Ännu mer förbannad gick jag runt till baksidan och kastade byxorna på komposten. Moget. Jag vet. Men sån é jag!

Meekatt vs. Termobyxor = 0-1

Jag hämtade barnen vid halv fyra idag och vi skyndade oss hem. Ikväll skulle det firas Lucia på skolan och innan det skulle vi få lite mat i oss. Idag bjöds det på brända pannkakor i Meekatt Casa. Sylten var dessutom slut. Heja supermorsan! Freddy: KOM HEM!! När barnen väl hade somnat smög jag ut i köket och hittade en påse lussekatter i skåpet. Torra...men helt okej om man doppade dem i julmust. Länge leve kostcirkeln!



Imorgon slipper vi svälta i alla fall. Då ska vi bli bjudna på lyxig mat, hästmulekärlek och kel med alldeles ny kattunge i mitt hemland (Skåne alltså!) av två goa bloggläsare, haha. Lycko oss! 

over and out. 

//Meekatt...

2 kommentarer :

  1. Du och Björn Hellberg var det ja... om det är nån boksignering jag INTE skulle gå på är det hans. Han skriver så illa att han borde skämmas för att det ges ut (vilket aldrig skulle hänt om han inte redan varit känd). Jag har bara läst Den vita döden och titeln säger det mesta om hur det kändes. Du däremot behöver nog inte oroa dig. Bara din läsarkrets på den här bloggen inom rimligt köravstånd räcker säkert för att fylla bokhandeln!

    SvaraRadera
  2. Jaaaa!!! Boksignering!!! Klart jag kommer!!! <3

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!