måndag 14 december 2015

Firande, Symaskinshelvete & Trosskydd

Men satans jävlar vad kallt!? Freddy är i Kina och andas apdålig luft och jag försöker styra upp vardagen under tiden. Jag tyckte att han skulle köpa med sig munskydd men det vägrade han. Jag smög ner ett paket trosskydd och lite tamponger resväskan och tänker att det kan vara ett bra alternativ? Tamponger i näsan och trosskydd över munnen så ska han nog klara sig ifrån de värsta föroreningarna.

I fredags vägrade jag tacos i vanlig ordning och bjöd istället barnen på jättegod potatisgratäng med palsternacka och parmesan. Det blev lyckat. Verkligen.


Jag känner att det kommer bli en lång vecka. Igår blev det köttfärssås på burk. Vill man bjuda hem oss på middag passar det väldigt bra den här veckan. Jag tar med vin! ;)

Igår var det Lucia och Alice klass ansvarade för Mellbystrands firande. Först var det Ica Maxi som skulle förgyllas med skönsång och sen julmarknaden här i Mellby. Det blev en lång eftermiddag men de kämpade på bra i kylan. Även vi föräldrar var vid oväntat gott mod, haha. Ikväll fortsätter firandet på skolan. Jävlar vad vi ska fira!? Men det är bra - då får barnen äta sig mätta på pepparkakor på skolan ikväll. Jag lägger en hundring i fikakassan. 

Alice nya termobyxor var 20 cm(!) för långa. Detta insåg vi när vi var på väg ut genom dörren idag. Panik! Supermorsa som jag är så tar jag fram symaskinen klockan tio i åtta på morgonen. (Heja mig som ens äger en symaskin?!) Mäter snabbt, klipper och börjar sy. Hur svårt kan det va? Efter 5 cm gick nålen av. Andas. Letar fram en ny nål. (Wohoo! Fatta att jag hade en extra nål?! Måste ingått i köpet av maskinhelvetet?!) Syr vidare. Heja mig! Kollar på byxbenet och inser att det inte blir några stygn. Undertråden slut. Lugn Malin. Andas för fan! Spola ny tråd. Heja mig. Jag syr vidare. Andas Malin. Mäter snabbt med den avklippta biten och klipper av andra benet. (Klockan är åtta!) Syr snabbt som fan och tänker att "Jag får sy om detta sen bara ungen kan ha byxorna idag!". Sliter stolt byxorna från symaskinen och inser att det ena byxbenet är 40 cm längre än det andra. Jag klippte av samma byxben två gånger. Skjut mig.

Nu bakas det pepparkakshus på Nyhetsmorgon. De gör även fotoramar...och små hus att hänga i julgranen. Och halsband. Skjut mig igen.
over and out.
//Meekatt...

16 kommentarer :

  1. HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA.....så jävla bra

    SvaraRadera
  2. Tålamodsprövande minst sagt. Nu kan det bara bli bättre :-)

    SvaraRadera
  3. Skrattar så jag gråter här åt din morgon. Byxorna!! HAHAHA!!!!

    Tack för att du bjuder på det! Jag hade aldrig ens tagit fram maskinen. Tror inte ens jag har någon! Så heja dig!!

    SvaraRadera
  4. Jag älskar dig. På riktigt. Du är så jävla rolig att jag vill gifta mig med dig.

    Kram Annelie

    SvaraRadera
  5. All sympati till dig för byxorna. Senast jag rörde en symaskin gjorde jag samma sak men med gardiner. Vi har fortfarande kvar de gamla...

    SvaraRadera
  6. "Sliter stolt byxorna från symaskinen och inser att det ena byxbenet är 40 cm längre än det andra. Jag klippte av samma byxben två gånger. Skjut mig." HAHAHAHA!!! jag får ingen luft!!

    Tack katten! Du gjorde min dag. Eller min vecka!

    Bjuder er gärna på middag imorgon i Skummeslöv! Skickar ett mail! ;D

    SvaraRadera
  7. Hahahahaha!!!! Du är underbart rolig!!!

    SvaraRadera
  8. Hahahahahaha....... Nu gjorde du min dag..... :-)

    Ibe

    SvaraRadera
  9. Ni är hjärtligt välkomna till mitt stökiga hus i Veinge, med tre galna hundar o två halvgalna ungar!
    Jag kan bjuda på lite burksoppa, eller mamma Scans köttbullar..
    För det är vad jag brukar orka plocka fram efter snart 7 dagars jobb på raken.. ;)

    SvaraRadera
  10. HAHAHAHAHAHAHA!!!!

    SvaraRadera
  11. Hahaha dör lite xD varför vek du inte bara upp byxorna en dag? ;) Men du får ett A för ansträngningen! :D sy om byxorna till Elton? ;)

    SvaraRadera
  12. Jag skrattade så jag höll på att dö,när jag läste om ditt syuppdrag....Kunde varit jag :-) :-)

    SvaraRadera
  13. Hahaha, jag älskar ditt språk och skulle vilja höra maken förklara sigvi tullen i Kina. Btw kan du lägga ner ett par jeans till mej? ;-)
    //Arne

    SvaraRadera
  14. Hahaha...du får mig att gapskratta kl 03.00 på morgonen när jag sitter med mitt kaffe innan jobbet. Det här kommer att bli en underbar tisdag. Tack!!! //Annika

    SvaraRadera
  15. Hahahahaha jag får knappt luft...

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!