onsdag 9 december 2015

En julig tävling!

I förrgår var jag en sväng inom vår härliga inredningsbutik Levande Hem i Laholm. 150 grejor hamnade på min önskelista, haha. Hoppas Tomten tycker jag varit snäll i år. Jag fick span på en lampa som hade suttit som en smäck i strandhuset. Borde inte vara några problem med tanke på att jag ligger med Tomten!?

http://www.levandehemlaholm.se/sv/
Massor med julfint och härliga doftljus. Ni hittar webshopen här.

Underbara doftljus! Och ja, jag har ju ett sjukligt beroende av doftljus. En större last än Geisha.
 
Eftersom att det snart är jul så kör vi en tävling i julens tecken - i samarbete med Levande Hem. Tävla och vinn en fin julklapp till dig själv!

Jag bara älskar de här tomtarna ifrån Åsas Tomtebod. Finns i flera olika storlekar.
 
Och oss vinälskare emellan - en snygg och bra 2-stegs korkskruv i leopard!
 
Vinn den fina tomten ifrån Åsas Tomtebodar och korkskruven!
 
 
2. Kika in på hemsidan här.
 
3. Kommentera nedan varför du vill vinna samt berätta vad du uppskattade mest i Levande Hems sortiment!
 
Tävlingen avslutas de 14 december och vinnaren presenteras här på bloggen!
Vinnaren får hem sin julklapp innan julafton! ♥ Lycka till!
 
over and out.
 
//Meekatt...

32 kommentarer :

  1. Christina Frisberg OJOJOJ!! Inled mig icke i frestelse Katten!!! ;) ;)
    Det fanns ju sååå mycket fint som jag vill ha men just nu sitter jag i karantän i 40 dagar för jag inte fått mina vaccinationer som du fått, jag blir snart adopterad från mitt katthem och flyttar till en ny lya där kommer jag bli frisläppt i varenda butik men men innan dess inga inköp här minsann får inte ens nosa på en endaste liten sak :( elak hankatt här hemma varning för han :(
    De har så mycket fint i sin shop men om jag får välja ut en sak så blir det en väldigt ego sak och det blir den supersnygga väskan att bära mina MIAU kattmatsburkar i ;)
    http://www.levandehemlaholm.se/sv/accessorarer/vaskor/by-burin-patch-cross-over-bag-1.html snygg som attan va?? den är det klös i kan man säga ;) GRRRRrrrrrrrrr
    frisanpoxy2hotmail.se
    Spinner vidare nu ha de!! ;) <3

    SvaraRadera
  2. Jag skulle bli jätteglad om jag vann. Jag älskar de tomtarna och vinöppnaren skulle va perfekt nu när jag börjat prenumerera på vin som du rekommenderade på invinitum!

    Min favorit på hemsidan är de fina brickorna "Angels Eye!"

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  3. Jag skulle vilja vinna för jag sällan köper något till mig själv. Lägger de få pengar jag har på barnen. Jag tycker alla smycken var helt underbara i levande hems sortiment. Hälsningar Anette

    SvaraRadera
  4. Jag skulle vilja vinna för jag sällan köper något till mig själv. Lägger de få pengar jag har på barnen. Jag tycker alla smycken var helt underbara i levande hems sortiment. Hälsningar Anette

    SvaraRadera
  5. Åh, älskar vinöppnaren! Skulle jag vinna skulle jag låsa in mig i garaget med en vinare och njuta av lite lyxig egentid på julafton och ignorera kaoset utanför! ;D

    Favorit på hemsidan: Buena Vista-jeansen. De enda jeans jag använder!

    Kram Anna S

    SvaraRadera
  6. Jag skulle vilja Majas feelinglykta. Jag älskar alla Majalyktrna och har flera stycken. Vackra lyktor för en god sak. Jag tycker att Levande hem är en butik med det där lilla extra. i deras sortiment finns saker som inte finns "överallt". Sedan är de fantastiskt duktiga på service och generösa i sitt sätt att hjälpa andra. En butik som är viktig att ha kvar i lilla Laholm.

    SvaraRadera
  7. Bara älskar vin och tomtar(i den ordningen😉) därför vill jag vinna.
    Favoriten i sortimentet: Dom urläckra vinglasen med silverton upptill.Måste bara ha! Hör du d tomten😆🎅
    Kram Annika

    SvaraRadera
  8. ÅÅhh jag bara älskar deras inrednings saker,älskar tända ljus o skulle verkligen vilja vinna denna.

    http://www.levandehemlaholm.se/sv/inredning/ljuslyktor-ljusstakar/alum-antiq-candleholder.html

    Med vänlig hälsning Camilla
    www.minstorafamilj.se

    SvaraRadera
  9. Jag vill vinna ngn fin inredningsdetalj så min fru slipper ligga med tomten.
    Allt med vin e bra med!

    SvaraRadera
  10. Vi köpte ny säng igårkväll så nu skulle det sitta fint med lite nya inredningsprylar i sovrummet också.
    God Jul Meekatt! /Annie

    SvaraRadera
  11. Vi köpte en ny säng igårkväll och nu skulle det sitta fint med lite nya inredningsprylar till sovrummet också. God Jul Meekatt! /Annie

    SvaraRadera
  12. Åh, jag är gärna med och tävlar! Fanns en massa snyggt där inne, och jag fastnade lite extra för alla fina kuddar med vackra motiv.

    Hade varit toppen att vinna denna härliga vinst, de hade bägge två kommit till stor nytta nu till jul.

    Gillar på FB (Sanna Kaakinen).

    Kram Sanna
    mammasvardag@hotmail.com

    SvaraRadera
  13. Alltså kuddarna med döskallar!!! Vill ha!! Skulle passa asbra i vår gigantiska soffa som barnen typ inte får sitta i för de är jämt kladdiga??!!
    Skulle också behöva en conundrum(??) som man häller vin i, när jag ligger i soffan på mina kuddar ; )

    SvaraRadera
  14. Jag vill vinna för att denna affär har så otroligt mycket fina saker i sitt sortiment!
    Å andra sidan brukar jag ALDRIG vinna någonting så för säkerhets skull gick jag in på deras hemsida och klickade ögonblickligen hem ett par extra fina saker till mig. För så´n e jag!
    Bästa hälsningar från Anne.

    SvaraRadera
  15. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  16. Herre G!!!! jag skulle vilja ha allt. måste man välja en sak man uppskattar? Jag uppskattar ju allt och skulle mer än gärna vilja gå omkring i den butiken och gotta mig. jag får helt enkelt flytta närmre.
    Jag har inte vunnit en ända grej i mitt liv! JA jag vet alla kan säga så. men detta är seriöst det är nästan sjukt. vad jag än tävlar om eller hur många lotter jag än köper så är det som om någon sitter bakom en buske och garvar åt mig. Senast jag köpte lotter så köpte jag 10st triss till min son som fyllde 10 igår. Och gissa vad!! INTE en ända vinst. så kommer min mamma med en ända lott jävel och vad händer då. jo då 60spän i vinst. Jag tänkte be mamma ta med sig sin lott tillbaka hem och lägga den någonstans där solen aldrig lyser. Men jag ger inte upp någon gång måste det ju vara min tur.
    Så nu ska jag sitta här och heja på mig själv för vem vet. Den 14december 2015 kanske kommer bli just min tur dag.

    Hoppsan!! förlåt att det vart lite långt jag fick feeling :)

    Kramar från Linn Tingvall

    SvaraRadera
  17. Varför JUST JAG ska vinna...? Tycker att det är på tiden att jag blir lite ego och att jag också är värd något fint! Bara ÄLSKADE ringen Marcy Mix!! VILL HA ;-)

    SvaraRadera
  18. När vi flyttade hit till vårt lilla radhus för ett år sedan köpte vi möbler och inredning a la lite "grisen i säcken" eftersom vi hade sett det lilla radhuset på bild, men inte i verkligheten förrän vi flyttade in !
    Det blev visserligen bra, men nu när vi bott in oss lite har jag börjat sätta personlig prägel på allt.
    Vitt svart och silver går som en tråd genom hela hemmet, men kronan på verket i vardagsrummet saknas - En stor vit ANANAS !!
    http://www.levandehemlaholm.se/sv/inredning/dekoration/pineapple-white-giant.html
    Därför håller jag tummarna riktigt hårt nu. Kanske kan den "äntligen" bli min :)

    SvaraRadera
  19. Varför ska vill jag vinna? Jo, för efter tre månader med föräldrapenning är jag redan trött på att bara få TITTA på allt fint!
    Vad jag gillar med Levande hem är att det är en liten affär med stort utbud:-)

    SvaraRadera
  20. Varför vill jag vinna? Jo, för efter tre månader med föräldrapenning är jag trött på att bara TITTA på allt fint!
    Vad jag uppskattar med Levande hem är att det är en liten affär med brett utbud:-)

    SvaraRadera
  21. Snygg butik med snyggt innehåll. Blev förtjust i den här: http://www.levandehemlaholm.se/sv/inredning/doftljus/victorian-maps-new-york.html
    Jag vill vinna för att jag har fem barn och snart tre barnbarn. Så det så :)
    Like:at och delat och kikat och hela medivitten <3

    SvaraRadera
  22. Jag behöver inte vinna någonting. Det kan jag överlåta till andra bättre behövande. :)

    Jag undrar dock hur många som annars är med i mammamaffian nu ler och säger: Åh vad kul, jag vill gärna vinna.., ;)

    SvaraRadera
  23. Oj vad mycket fint! Jag föll pladask för den här väskan, http://www.levandehemlaholm.se/sv/accessorarer/vaskor/by-burin-patch-cross-over-bag.html.
    Att butiken drivs av en tjej med koppling till mina hemtrakter gör att det blir svårt att inte vilja handla massor och gynna henne! (I Gislaved känner ju Meekattomobilen sig hemma, så den måste spinna ordentligt när ni parkerar utanför butiken.) ;)

    SvaraRadera
  24. Alltså det här med att formulera sig rätt
    är min själ inte helt lätt..
    Julklappar är väl klart som fan man vill ha-många!
    så jag hoppas att turen på mig faller...så man kan få upp..julånga?
    Nej rim är jag nog inte bäst på
    Men öppna paket, kan jag nog pris få
    MYCKET vackra saker att önska sig
    O jag passar på att önska god jul från mig till dig <3 =D
    Kram Kitty

    SvaraRadera
  25. Jag är inte med men har tipsat här

    https://annasbloggtavlingar.wordpress.com/2015/12/10/julig-tavling-1412/

    SvaraRadera
  26. Skoja med mig.... nu är jag in ledd i frestelsen i ännu en webbshop!
    Jag älskar deras fantastiska utbud!
    Och självklart gillar jag och hoppas på en mys tomte och korkskruv behövs för jag planerar på att vinna vin lotteriet på jobbet :D

    SvaraRadera
  27. Det fanns så mycket snyggt i butiken, min favorit är brickan "lilla du", så snygg, stilren och massa härliga färger! :) http://www.levandehemlaholm.se/sv/inredning/brickor/bricka-lilla-du.html

    Åh, vinöppnaren skulle vara toppen att ha, älskar leopard och skulle verkligen behöva
    en bra vinöppnare. Den söta tomten hade gärna fått sprida lite julstämning hemma hos mej,
    har knappt något julpynt så håller tummar och tår att ett fint paket mej i jul når! :)

    Gillar på Facebook som Malin Gustafsson
    frozenvanilla@live.se

    SvaraRadera
  28. Men hallåååå vilken butik. Finns ju nästan allt där. För hem o hus för Meekatt o fattig lus. Passar det dig passar det mig. Fick direkt syn på fräckaste flaskan till den röda flytande terapeuten. Klart jag ska vinna när du vinnaren ska finna. Jag till dig och butiken ska pinna.

    SvaraRadera
  29. Jag vill jätte gärna vinna för chansen att få pigga upp hemmet lite såhär i juletider, vi råkade tyvärr ut av en brand här i huset vilket gjorde att vi fått kasta mycket av våra saker som vi älskade, därför vore det väldigt uppskattat med denna vinsten. Jag hittade massor med fint och precis som du så är jag en riktig sucker för doftljus, men några av favoriterna var *Jory scarfs och "bricka angels eyes", det jag gillade mest med själva hemsidan var att den är lättöverskådlig, stilren och har vackra produkter. Gillar på Facebook som Desirée Andersson

    SvaraRadera
  30. För att unna mig själv någonting i vintermörkret som piggar upp här hemma!
    Att de har ett väldigt bra sortiment och trevliga hjälpsamma mot sina kunder!
    Bra produkter i butiken både till sig själv och som presenter till vänner å familj!❤️

    SvaraRadera
  31. För att unna mig själv någonting i vintermörkret som piggar upp här hemma!
    Att de har ett väldigt bra sortiment och trevliga hjälpsamma mot sina kunder!
    Bra produkter i butiken både till sig själv och som presenter till vänner å familj!❤️
    Hälsningar Jenny (hoppa_22@hotmail.com)

    SvaraRadera
  32. Älskade tomtarna från Åsas tomtebod! Kan se hur Olle står framför granen och håller koll på paketen 💕

    Håller tummarna för vinst.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!