måndag 5 januari 2015

Hemkomst, Födelsedag & Vardag!

Ja, då var det alltså vardag igen...efter tre veckors ledighet. TRE veckor! Galet skönt och välbehövligt. Vi kom lyckligt hem ifrån Gran Canaria och en sammanfattning med svar på allas frågor om resan kommer imorgon.

Alice blev 7 år på Nyårsafton så dagen bestod av kalas och fest. Stora älskade kaxiga lilla tös. Jag trivdes faktiskt inte jättebra med en sexåring i huset och hoppas innerligt att sjuåringen är lättare att leva med. Hittills har vi tjafsat vid samtliga måltider, jag har fått höra att alla Alice kläder är "skämmiga", att vi är den tråkigaste familjen som finns och att jag (SUPERMORSAN!) bara lagar äcklig mat. Det finns ingen äcklig mat och därmed blev vi tre personer till matbordet istället för fyra. Det går snabbare att diska, blev mindre tjat och mindre åtgång på ketchupen. Win-win? Skitunge...


Jag fyllde tant (TRETTIOFEM!) i fredags och blev rejält bortskämd av min familj. Freddy köpte ju "den där väskan" till mig på semestern och jag är fortfarande sådär äckligt och ytligt jättelycklig över den, haha. Pradaväskan åker in i skåpet i väntan på att jag ska sakna den. Det kan dröja ett tag. Alice och Elton väckte mig med falsk sång och massor med paket inslagna i kilometervis med tejp. Juice utspilld i sängen, smulor överallt och en hund som snodde pålägget på mackan. Precis som det ska va! ♥

För den är jag värd! ;)
 
Eftersom att det var min födelsedag så passade jag på att unna mig lite lyx. Tant måste ju hålla sig lite snygg, haha. Nagelfix hos världens duktigaste Sandra på hotnails i Påarp (utanför Helsingborg). Hon är fantastiskt duktig. Jag har ALDRIG haft naglar som håller så bra. Efter tre veckor var de lika fina så när som på utväxten. Kommer aldrig göra naglar någon annanstans igen! Bor ni i närheten av Helsingborg så rekommenderar jag henne varmt. Jag tycker till och med att det är värt att köra ner ifrån Mellbystrand.
 
 
Och idag var det alltså (ÄNTLIGEN) vardag igen. Ledighet i all ära men den här familjen fungerar bäst med rutiner. Och ja, det var ömsesidigt att vi längtade ifrån varandra lite nu. Barnen längtade efter kompisar och jag längtade efter ett tyst strandhus och känslan av att få sitta och jobba tio minuter utan att någon ropar "FÄÄÄÄÄRDIG!" ifrån toaletten. 2015 kommer bli ett TOPPENÅR och jag har massor med roliga planer! Jag ska ut och resa, lansera jättefina nyheter i webshopen, skriva en massa debattartiklar och krönikor och blogga tills jag får kramp! Bästa året!
 
Imorgon är det röd dag och när jag hämtade Elton fick jag dessutom reda på att det är stängt på dagis på onsdag. Fan. Det var den vardagen det, haha. En dag!? Var det lönt?! Jaja, jobb i helgen...kan jag väl stå ut med!
 
over and out.
 
//Meekatt... 

7 kommentarer :

  1. Jag skulle behöva lite mer semester... UTAN barn. Jullov i all ära, men nu räcker de! Kram

    SvaraRadera
  2. Jag skall börja nytt jobb så jag längtar också till vardag, tjuvstartar med möte imorgon

    SvaraRadera
  3. sophie andersson5 januari 2015 kl. 20:15

    Äntligen ett livstecken! Vi har besyämt att åka till Dorado Beach nästa jul efter att ha följt din härliga resa! Ser underbart ut katten!!

    Men väskan!!!!! Avis så jag dör lite!!

    SvaraRadera
  4. Grattis i efterskott katten! Saknat dig!

    SvaraRadera
  5. Jättefina naglar och precis lagom långa! Bor i Ängelholm så det är ju jättebra! Trodde du bodde uppåt landet!

    SvaraRadera
  6. Nu är ju mina barn stora, men när mellandottern gick i 3an så fick hon höra av sin fröken det finns ingen äcklig mat, bara mindre god. Det har vi sen kört med här hemma och det slinker ur mig även om vi är borta hos vänner o bekanta och någon kläcker ur sig det där är äcklig -Nejdå, bara mindre gott :-)
    Supersnygga naglar, jag fixar mina i Uppsala hos en tjej som är superduktig "Nagelanna"
    Ser fram emot en nytt o spännande läsår med dig, kram och än en gång grattis i efterskott.

    SvaraRadera
  7. tycker du o barnen kan åka i väg o STOR-fika på onsdag o bara vara:) d e ni värda alla!! Äntligen e du,familjen o bloggen tillbaka:D......kram <3

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!