torsdag 15 januari 2015

Grattis mamma! ♥

Alice och jag hade vaknat först. Vi hade fnissande och trötta smugit upp i köket och satt på ugnen. Brickan hade förberetts med ljus och flagga och våra scones hade garanterat blivit lite brända. Vi hade fixat kaffe och jag hade skällt lite på Alice som skulle fixat ett sista armband med sina Loomband i sista stund. Du hade legat vaken mamma...men låtsats sova.

Elton hade varit svår att få upp men när vi hade sagt "Vi ska sjunga för mormor!" hade han kastat av sig täcket. Med stor sannolikhet hade han kissat i sängen i samma sekund av förvirring. Men det hade varit okej. Freddy hade burit brickan, Alice hade haft famnen full av fula men kärleksfullt tillverkade presenter inslagna med massor av tejp. Elton hade snubblat över sladden till högtalaren... För sån é han. Sen hade vi sjungit för dig och du hade satt dig yrvaken upp i Alice säng med den fulaste morgonfrillan inlindad i Elsa- och Annatäcket och med ett stort leende. Grattis på 65-årsdagen mamma! ♥ Du fattas oss.

Alice hade studsat upp och ner av förväntan när du hade öppnat dina paket och du hade stolt hängt på dig alla halsband och armband. Du hade berömt Eltons fina teckning och han hade ätit upp din macka. Av oss hade du fått en helg på Säröhus. Vårt Säröhus mamma. Där vi var du och jag...när Gudrun skakade om Sverige. Och vi stod på balkongen och trodde att vi skulle dö. Minns du? Vi tände en massa ljus och skrattade åt att vi var de enda gästerna på hela hotellet och du skällde på personalen som om det var deras fel att det var strömavbrott, haha. Sån var du. Vi skulle ju ha mys och gå på spa...och det blev fel. Men allt vi pratade om då. Minns du mamma? Själar...säger aldrig farväl.

Du hade hatat att fylla 65. Åldras var inte din grej. Du var alltid snygg och stark. Du gick aldrig ut utan att föna håret och förpesta hallen med hårspray eller utan smink. Du hade alltid fina skor, näsdukar i fickan och extra starka halstabletter. Alltid. Sån var du. Jag minns.

Du fattas mig i allt jag gör mamma och det gör ont att sakna dig. Det gör ont...att andas...när du inte är här. Något blev fel mamma. DU skulle inte dö.

Drick vin, ät tårta, dansa till Ulf Lundell, sjung falskt, flirta med snygga grabbar och skratta i din himmel idag mamma! ♥

over and out.

//Meekatt...

13 kommentarer :

  1. <3 så fint skrivet, sitter här på jobbet och tårarna rinner nerför kinderna. Både glädje o sorg i allt.
    Stor kram och grattis till din mamma, som finns där omkring er hela tiden <3

    SvaraRadera
  2. Så otroligt fint skrivet <3

    SvaraRadera
  3. Åh gråter en liten skvätt, så underbart fint skrivet. Tänker på min mamma och pappa som gick bort alldeles för tidigt. Men nog tror jag väl att dom sitter däruppe i sin himmel och skyddar oss. Varenda gång när saker löser sig brukar jag alltid tacka dom för hjälpen. När min yngste son föddes åkte min man till minneslunden och visade upp grabben som dom gör i Lejonkungen. Haha dom som såg det trodde min man fått psykbrytet när han stod där och pratade upp i himlen. Din mamma sitter där på ett litet moln och är mäkta stolt över dig Malin. Hoppas du får en fin dag i dag med många härliga minnen av din mamma/kramar

    SvaraRadera
  4. Lika vackert skrivet som alltid, det berör så. Tänker på dig idag, och är säker på att din mamma gör just det du skriver.

    SvaraRadera
  5. Gråter en skvätt, du skriver från hjärtat!

    SvaraRadera
  6. Skålar till din käraste mamma som i himlen nu sjunger falskt o som skålar till sin vackra dotter som skriver så vackert o minns hennes braiga o mindre braiga sidor så fint ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera
  7. Tårarna rinner för jag kan förnimma din smärta trots att jag tack och lov inte upplevt det..vill aldrig att någon nära mig ska dö men man vet att det är oundvikligt....kämpa på.
    kramar Malin, Fälkenberg

    SvaraRadera
  8. SItter här o gråter <3<3<3<3

    SvaraRadera
  9. Vackert. Sorgligt.
    Så fruktansvärt sorgligt. Stor kram.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!