tisdag 27 januari 2015

Hemligheter, Sex & Körförbud!

Jag ÄLSKAR den här stan. Spenderat någon timme på stan (<--spenderat ungarnas barnbidrag på nya kläder till mamma!) och kan inte sluta förvånas över människorna här. Det är som en annan planet. Om man råkar le mot och säga hej till en främmande människa hemma i Halmstad finns chansen att man får ett "Känner jag dig?" tillbaka. Här ler alla. Alla säger hej. Nästan så att man blir nervös och kollar om gylfen är stängd eller om ett bröst hänger ut. Alla är glada - hela tiden. Folk fikar överallt. Och lunchar. De kramas och ser glada ut. Vad beror det på? Varför är alla så glada i Göteborg? Och varför pratar alla så högt och ogenerat i sina mobiler? Har folk inga hemligheter i storstäderna? Jag suger åt mig och inspireras och nästa gång jag ska tacka för en bra natt ska jag göra det högt och tydligt över telefonen. Alltid gör det någon glad...och inspirerad? ;)

Beställde en kaffe på Espressohouse (som blivit lite av mitt andra hem, haha) och när jag kom in fick jag ett stort leende och ett "Heej! Vad är du sugen på idag?" av gulligaste killen. Jag kom helt av mig och tänkte svara "SEX!" men hejdade mig och tog en vaniljlatte. Jag borde verkligen komma ut bland folk mer. Eller ligga mer...

Ikväll ska jag på date och käka god mat och dricka rödtjut. Först ska jag skriva en krönika och väntar på att inspirationen ska dyka upp i min kaffekopp. Jag kanske ska sluta stirra på folk och jobba istället... 



Kom fram en jättegullig tjej till mig för en stund sen med den här buketten. "Till den bästa av katter! Kör inte i stan snälla!" Haha, jag lovar! Jag ska inte röra bilen innan torsdag! Tack Emma! Vad glad man blir. En främmande människa...bara sådär! Jag vänjer mig aldrig vid det där...

over and out. 

//Meekatt...

9 kommentarer :

  1. Så kul att få springa på dig på stan idag. Kan ju erkänna att jag höll lite utkik men när jag såg din väska med MEEKATT fick jag hjärnsläpp och var tvungen att gå fram. Min man skällde på mig sen och sa att man inte gör så, hahahahaha. Förlåt och tack för kramen. Du är min idol! Flytta till Göteborg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, tack själv för kramen och kärlek! Hälsa mannen att jag är besviken att jag inte fick en kram av honom med! ;)

      Radera
  2. Jag får inte ens blommor av min man och du får av främlingar? Skiljer mig och börjar blogga! ;D

    SvaraRadera
  3. Jag vill oxå träffa Meekatten. I min dingdinga värld är du dels min idol men även min soulmate. Du ser på livet på samma sätt som jag, inbillar jag mig. Vill du Ga en stand-in?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, gulliga du! En stand in hade varit toppen, haha. Var bor du? ;)

      Radera
    2. Inte så himla långt bort faktiskt, jo från Göteborg är det långt men inte från Laholm, utanför Klippan närmre bestämt.
      Sitter just nu och klurar på om jag ska börja smyga utanför Strandhuset :-) Om jag har en flaska vin med mig så kanske du itne tycker jag är så konstig, jag kan bjuda på tips på trevliga nakenbad, by the way så ska ni överge Kanarieholmarna i december och fira jul i juli istället i Kroatien ;-) Där pratar vi nakenbad!

      Radera
  4. Åh, vad jag önskar att jag vore ledig i morgon.. Att smyga runt i stan efter världens bästa Meekatt vore bra mycket roligare.

    Och ja, Göteborg är en underbar stad. Testa på en barnfri (gubbfri ;-) ) helg någon gång under sommaren nästa gång. Slottskogen är ett perfekt ställe att titta på killar. Öh, leta efter inspiration :-D

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!