onsdag 21 januari 2015

Partnerbyte, Könsord & Fest på toaletten?

"Rymningsbenägen hund bytes mot Bag in Box?" På köpet får man även en högljudd 3,5-åring som ibland kissar i sängen, en kaxig 7-åring som hatar mat och duschning samt en 36-åring som somnar tidigt nästan varje kväll. 36-åringen kissar dock inte i sängen. Är det gott vin kan även mitt fula beiga Kinderägg av 2007 års modell ingå. Jag kan fan cykla!

Agge rymde såklart på vår skogspromenad idag. Han är fantastiskt den hunden. Han är VÄRLDENS snällaste (och lataste) hund...tills han blir lös. Då JÄVLAR blir det fart på honom. Antagligen tycker han att jag är tjock och vill se mig springa. Han krånglade sig ur sitt halsband, satte en jäkla fart in i skogen och försvann. Eftersom att jag vid det här laget har lärt mig att han fullständigt skiter i mig när han är lös så väntade jag bara...och väntade...och väntade. Efter en stund försvann oron och jag blev förbannad. Tre nya könsord uppstod i denna stund varav "kukhelvetesjävlarövhund" är dagens längsta. Detta sa jag högt och tydligt precis när en joggare sprang förbi. Men alltså...vem fan springer när det är minusgrader!? Idiot. Efter 15 minuter började jag tröttna på att stå där som ett fån med ett tomt koppel i handen och frysa så jag bestämde mig för att vända och gå tillbaka. När jag vänder mig om så ligger Agge där...och ser glad ut. HALLÅ!!?? Hur länge hade han legat där!? Imorgon tar jag popcorn i bajspåsen och vin i vattenflaskan. Det här håller inte Agge! Jag var verkligen jätteglad när vi gick till bilen...


Idag hade jag ett utav mina roligaste samtal någonsin med en telefonförsäljare. Jag vet att det är elakt och att det är deras jobb...bla bla bla. Men det har blivit lite av en sport för mig det där. Sen jag startade företaget så ringer ALLA till mig och istället för att bli irriterad...så väljer jag att driva lite med dem, haha. Jag har själv suttit på andra sidan och hellre en "Kåta Gun" än en otrevlig fan! ;)

Jag satt i bilen och svarade genom att trycka på högtalaren.


- Hej det är Malin!
- Men HEEEJ! Jag heter Marcus (<-- pratar JÄTTESNABBT utan att andas) och jag ringer ifrån xxxxxx. Hoppas att jag inte ringer och stör dig! Du behöver inte vara orolig, jag ringer inte för att sälja något till dig idag! Jag ringer för att berätta för dig att du är speciellt utvald i vårt system och du ska få ett erbjudande du inte kan motstå! (HÄR andas han för första gången!)
- Men heeej Marcus! Vad kul att du ringer. Bara så att du vet så har jag dig på högtalare för att jag är inne hos gyn.
- Ursäkta? Vad sa du?
- Jag har dig på HÖGTALARE här...för jag är inne hos gyn och behöver ha händerna fria här ifall läkaren behöver hjälp att hålla i något.
- Jaha... Oj. Men då kanske jag ska ringa tillbaka lite senare då?
- NEEEJ! Det är ju bara trevligt med lite sällskap här inne! Jag pratar GÄRNA nu!

Klick.

Jag vet. Jag är inte frisk. Men det har jag ju heller inte påstått. Han ringer nog inte igen.

Nu anfaller barnen snart. Bäst att springa in på toaletten och låsa innan det är kört... Tar med mig en bag-in-box och en räkost och låtsas att det är fest! För sån é jag?



over and out.

//Meekatt...

8 kommentarer :

  1. Det ringde telefonförsäljare till mig igår...klockan 20:46... Min sambo låg och sov och jag var snarare Otrevlig Fan än Kåta Gun. ;)

    SvaraRadera
  2. Ha ha där fick telefonförsäljaren lite att tänka på 😂😂
    / Mariahusetfullt

    SvaraRadera
  3. Du är inte klok katten!

    SvaraRadera
  4. Hahaha, jag dör av skratt! Hade velat se hans min! :')

    SvaraRadera
  5. Då kör jag en kommentar om hunden. Har också en tibbe och jäklar vad arg jag har. Varit på honom. Jag kan ha honom lös men vissa gånger ångrar jag mig speciellt när han kör jag-kollar-på dig-men-jag hör-inte-vad-du-säger-skitmatte! Ha det fint :-)

    SvaraRadera
  6. Tar hunden sig ur en sele också? =p

    SvaraRadera
  7. Hahaha,,så jäkla roligt svar. Gissar att han i efterhand också tyckte att det var rätt kul. Som sagt bättre att svara så än att bli otrevlig, det är ju endå deras jobb även om jag också kan tycka att de är skitjobbiga :)

    //MaddeK

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!