måndag 19 januari 2015

Vin, Bakifrån & Åttonde underverket!

Fredagsmysandet "Meekattstyle" gick åt helvete och min goda fiskgratäng står kvar i kylen. Vi fick besök av Tina och barnen och då kändes det lite väl tråkigt att sitta ensam i andra rummet och "vägra Mexico", haha. Så ja...det blev Tacos. Igen. Jag sköljde dock ner skiten med vin vilket gjorde det hela lite lättare att stå ut med.

I lördags hade vi en journalist här som skulle göra ett reportage om mig/oss så förmiddagen ägnades åt städning. Barnen uppförde sig bättre än mig som i vanlig ordning säger dumma saker vid dumma tillfällen. Hon ville fotografera mig och Freddy vid lekstugan och bad mig gå upp på altanen och "luta mig lite framåt". Freddy skulle stå bakom. Jag som hatar att vara med på bild klämmer ur mig ett "JA, bra idé! Så kan du ta mig bakifrån Freddy!" följt av...."Eller var det inte denna tidningen?!". Bra Malin. Ge dem rubrikerna bara! Heja!

På kvällen var vi i Ängelholm och kollade på Engelholmsrevyn och mitt skeptiska jag fick sig en käftsmäll. "Revy är bara för gamla tanter" brukar jag säga. Men jäklar vad duktiga de är! Fantastiskt gäng! Skrattade så jag hade träningsvärk igår. Jag var där för att kolla in tjejerna Jenny och Josefine som byggt en sketch på mitt gamla Ullaredsinlägg - "Åttonde Underverket". Känslan! MIN text! Wow!


Jag kan ju ärligt erkänna att jag var nervös så att jag höll på att spy innan. Tänk om INGEN i publiken skrattar åt dem!? Då blir ju JAG och min humor dissad av en hel publik, haha! Men gode gud! Jag lämnade Ängelholm stolt som en nyförlöst mamma över de där två tjejerna! Helt jäkla underbart! Jättekonstig känsla det där...att sitta i publiken och se sin egen text spelas upp. Mäktigt! Tolkningen var klockren! ♥´


Sen är det ju det här med att jag beter mig konstigt i konstiga situationer. Efter föreställningen gick jag fram för att krama om och tacka tjejerna för en fantastiskt bra tolkning av min text och för att berömma hela gänget för ett bra jobb. Och vad får jag fram? Jo - "Fy fan vad roliga ni är! Jag skrattade så jag fes!" VEM SÄGER SÅ?! Jag fes ju inte alls!! Tjejer fiser inte!! Skjut mig...

Ni som vill se föreställningen - klicka HÄR. Finns lite biljetter kvar och det är ABSOLUT värt pengarna. Skrattar fortfarande åt "flatlusen" som varnade alla för att gå på toaletten i pausen. Precis min humor. Som om jag inte redan hade svårt med offentliga toaletter...

Idag ska jag in till stan och köpa färg till skrivarhelvetet, ragga tag i en ny skrivare så att jag kan få fart på mina beställningar och sen ska jag ta tag i det här med bokföringen...suck. Men först - kaffe och Sister Hazel! För sån é jag!

over and out.

//Meekatt...

7 kommentarer :

  1. Haha, jag stod bakom dig när du sa jag skrattade så jag fes och jag bröt ihop lite. Underbara du! Precs lika underbar i verkligheten som i din blogg!

    Föreställningen var toppen! Ullaredsakten höjdpunkten helt klart! Mer revy av dina texter!!

    SvaraRadera
  2. Hahahaha! Du är bäst katten!

    SvaraRadera
  3. Hahahahaha, guuud vad härligt :D




    Pssst! Missa inte tävlingen inne hos mig, du kan vinna en stor doktorsväska från Houseofhedda.com ★
    http://hjartebarnsmamman.se/.../tvling-vinn-en-doktorvska-★/

    SvaraRadera
  4. Ha ha det blir nog så mycket bättre när du ger dem rubriken. Klockrent! :)

    /Mariahusetfullt

    SvaraRadera
  5. Tack Malin! Du är helt fantastisk, och jag blir varm i hela kroppen när jag läser det du skriver.
    När jag läste ditt Ullaredsinlägg första gången fick det bli Tena..
    Att det hoppar grodor ur munnen och fjärtar ur baken är väl bara helt naturligt? ;)
    Kramar

    SvaraRadera
  6. Åh det hade varit kul att se. Men lite för långt för mig att åka.
    Blir det me&i kickoff för dig i helgen?
    Tänkte så jag vet om jag ska ta på mig några andra kläder så att ni inte känner att ni inte passar in. :)

    SvaraRadera
  7. Såååå kul att du kom! Vi var extra nervösa när du satt i publiken - "tänk om hon inte gillar det" men så kul att du uppskattade det lika mycket som vår publik verkar göra!! Tusen tack för att vi fick använda ditt blogginlägg som inspiration till ett revynummer!! Med förhoppning om fortsatt samarbete önskar vi dig all lycka med fler succeblogginlägg i framtiden!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!