tisdag 6 januari 2015

Snipp-plåster, Övertygelse & Lök!

"Mammaaa!! Kolla vilken fin bok till dina snipp-plåster! Läs för mig mamma!!" Igår hittade Elton beskrivningen till "Snipp-plåsterna" och vi avslutade kvällen med högläsning. Han vet numera allt om den fruktade tampongsjukan. Bra att vara påläst. Om "snipp-plåster" är det bästa ordet vet jag inte med det kom han på själv efter förklaringen att "Ibland är det blod i snippan och då behöver man såna här. Alla mammor har det och det är inget farligt". Vi gör det ganska enkelt...med sanningen. Att tamponger sedan används till allt ifrån påskpynt  till örhängen hemma hos oss är en annan sak, haha. Såna é vi.


Efter att ha skrivit om detta på Facebook igår fick jag snabbt fyra mail angående menskopp. Jag vill bara säga det en gång för alla - det kommer ALDRIG att hända. Jag svimmar för fan nästan när jag ser blodbussen i stan!? Jag mår illa av bara tanken. Det är inget för mig, jag lovar. Menskoppsanvändarna är lite som en sekt som försöker övertyga alla oss "som inte fattat än". Det behövs inte, haha. Jag. Vill. Inte. "Du får ett helt nytt liv" "Har man bara provat en gång så är man FAST!" "Det är obekvämt första gången sen kommer du älska det!" Ja, det sa man om analsex också. Jag är fan inte övertygad!

Idag är det ledig dag och barnen sover än. Det kan bero på att Elton överraskade familjen med "fjukost" klockan 22 igår. Han hade dukat fram allt som fanns i kylen och ordnat mys i köket. Jag fick leverpastejmacka, Alice fick filmjölk och tomater, Elton fick ost, kex, falukorv och julmust och Freddy fick en lök. Lite orättvist det där.

Freddy är också ledig vilket innebär att han jobbar hemifrån istället i vanlig ordning. Tydligen är de inte lediga i Norge idag och då kan ju Ventilkungen inte slappna av. Världens alla båtar och varv står stilla när Freddy är ledig...


Nu ska jag baka scones till barnen. De kommer såklart att dissa dem och jag kommer bli sur. Men då kan jag i alla fall ha gott supermorse-samvete resten av dagen, haha.

over and out.

//Meekatt...

8 kommentarer :

  1. "Det sa man om analsex med" HAHAHAHAHAHHAHAHA!!

    Jag älskar dig!!

    SvaraRadera
  2. Ha ha Meekatt
    Du gjorde absolut denna tisdag bättre

    SvaraRadera
  3. hahaha, att börja läsa din blogg har gjort mitt liv roligare!
    Och att få er som vänner har gjort mitt liv rikare <3
    kram

    SvaraRadera
  4. Du är så jävla skön, sitter här och ler med hela ansiktet. Det är upplyftande att läsa din blogg :) kram

    SvaraRadera
  5. Ang. menskopp- jag köpte en (det var visserligen många år sen nu, men principen är väl densamma?) och jag blev inte övertygad... jag provade den många ggr så det var inte det att den var "obekväm i början"- den blev aldrig bekväm! Så nej, jag förstår inte grejen med den. För dom den funkar på- grattis! Det är ju en bra ekonomisk investering men knöligt och svårt att få på plats tyckte jag och fortfarande den där oron om läckage- så tampong alla dagar för mig ;-)

    Vad är det med vissa saker som folk blir sådär fanatiska om så dom bara måste "omvända" alla andra? Visst ibland kan man behöva bli upplyst, men när det blir sådär sekt-varning på saker- typ dieter osv. Varför kan inte folk bara låta andra göra som dom vill? Oj nu började jag visst spåna bort från ämnen... haha...

    Ha en fin dag :-)

    Anna i gbg....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tex som det blivit med snopp och snipplåten... Man får tycka vad man vill bara man tycker som oss... Så trött på det, varför kan folk inte acceptera att vi är olika och tycker olika??

      Radera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!