lördag 27 december 2014

Prioritering, Dyra väskor & Poolkillens knä?



Två dagar kvar och nu börjar jag faktiskt längta hem lite. Hem till Agge, strandhuset, soffan och mjukisbyxor och vanlig mat. Kaffe! Vanligt kaffe! Och barnen längtar efter farmor. Men det är ju inte direkt så att vi lider här. Två dagar kvar och jag ska pressa de sista timmarna så att jag hinner bli riktigt brun tills jag kommer hem till alla bleka människor. Och så ska jag hinna åka till The Mint Company och sniffa på dyra väskor. Det gäller ju att prioritera varje minut här på Gran Canaria! Sån é jag.


Julen flöt förbi lugnt och fint. På julafton inledde vi dagen med frukost vid poolen, några timmar på hotellets fantastiska spa följt av slappetid i solstolen. Hemma hade dagen bestått av stress, tillverkning av Jansons Frestelse, mer stress, skäll på barnen och mer stress. Barnen hade lite julaktiviteter med lekledarna här på hotellet och klockan 12 kom SANTA! Alla barn samlades runt poolen och ropade efter SANTAAA som uppenbarade sig på taket innan han äntligen kom ner till poolen. Alla barnen blev uppropade och fick komma fram och sitta i Tomtens knä och få en present. Jag hade hoppats att det var den där snygga poolskötaren som glider omkring här som skulle va Santa men det var en inhyrd tanig kille med skrämmande ögonbryn. Så jag hoppade över moment ”sitta i Santas knä”. Elton fick ett jättefint pussel och Alice fick smink och hårgrejor. Ganska otroligt det där...att det faktiskt är bra och genomtänka presenter till alla barn. Alla var jättenöjda! Vi föräldrar fick ett stort paket med vin, champagne och julgodis. Tack Dorado Beach Hotel!

Världens bästa Astrid och "fisken" som kom på julaftons morgon

 SANTAAAAA!!

 Eltons tur att komma fram och få paket!

 Alice tur... Utsikten!

 Den "riktiga Tomten" - med PAPPAS SKOR!?

Efter Tomtens besök ägnade vi några fler timmar i solen och drack Pina Colada och klockan 17 var det dags för nästa Tomte. (Den Tomtens knä har jag suttit i ett par gånger, haha.) Alice hade full koll på att Tomten inte finns men Elton var så där härligt pirrig och nervös. Klapparna delades ut och Elton avslutade med ”Pappaaa? Jag ser ditt skägg där under!” Haha, älskade lille vän. Den svenske och avslöjade) Tomten fortsatte sitt ”mission” två våningar ner och lyckades där skrämma livet ur världens sötaste lilla Nellie som aldrig mer kommer våga sova med båda ögonen stängda. Hennes nya mantra är nu ”ingen faja, ingen faja!”. På kvällen lyxades det med god mat i restaurangen och barnen lekte. Bättre julafton finns inte. Att vi dessutom firade den med nyfunna fantastiska vänner gjorde det hela komplett. Tack Johan, Evelina, Nellie, Simon och Lukas för härligt sällskap under vår semester. Allt dog lite när ni åkte hem…


Dagen efter julafton var det dags för den stora JULGALAN. Det är ju lite höjdpunkten här nere och personalen på hotellet är fantastiskt duktiga på att ordna festlig stämning. Vi är dock fantastiskt duktiga på att förstöra den, haha. Jag spenderade hela juldagen tillsammans med den spanska Ulrik, liggandes på badrumsgolvet. Gråtandes och hemlängtandes. Magsjuka är ju misärens misär alltid…men utomlands…på juldagen…på en toalett som 650 000 personer använt innan mig?! Jag ville dö lite. Den där buffémagen fick sig dock en omgång som den sent kommer att glömma och alla buffékilon jag lagt på mig försvann som i ett nafs. Lite praktiskt så här i efterhand. ;)

Freddy fixade och förberedde för att gå på gala med barnen och klockan 17,31 började han leta efter inbjudan. ”Välkomna på fördrink i pianobaren klockan 17,30!” HELVETE!! In i duschen ungar, ut ur duschen, på med kläder, kamma håret, leta upp flughelvetet, på med skor och UT!! De hann precis ner till fotograferingen och åt sedan årets festligaste middag. Jag…spydde mest. Inkomster och utgifter…eller vad är det man säger?

Igår tog vi det lugnt och jag fick i mig lite vatten och bröd. Alla mår bra igen och ingen annan här är sjuk så det kan vara jag som överkonsumerat handsprit i vanlig ordning, haha. Den som är MEST rädd för bacillerna…får dem. Fan. 

Nu ska jag försöka lura med mig Freddy på lite shopping. Imorgon ska vi packa och på måndag morgon åker vi hem till Mellbystrand. Efter 10 minuter lär vi längta tillbaka till underbara Gran Canaria och Dorado Beach. Hörde att det var kallt hemma?

over and out. 

//Meekatt...   

5 kommentarer :

  1. Ser helt fantastiskt härligt ut!

    SvaraRadera
  2. Haja Nellie pratar fortfarande om att tomten inte hade ögon?! Vi pratar om er hela tiden här hemma. Nu ska jag ta mig en kopp Zoegas... för att jag kan ;-)
    Puss & kram

    SvaraRadera
  3. "Ingen faja, ingen faja" bästa Katten, med tanke på de GIGANTISKA buffeemängderna som står framme och ganska länge... någon har andats bakterier på maten. Luftburet och kontaktsmitta e mums! Alla dessa människor som inte spritar eller tvättar händerna kan göra party i många magar. Meeeen vad gott det är! Hoppas inga slappa,håriga julkulor gungade ner nåt jox i din mat? Kram Piafia med minus 10 i Norrtälje.

    SvaraRadera
  4. Låter som ni har det helt underbart, förutom magsjukan för din del, men praktiskt och bli av med lite kilon redan på semestern :)

    SvaraRadera
  5. God fortsättning.
    Hoppas allt är bra och att ni kommit lyckligt hem,
    till kalla Sverige.
    Hälsningar Skaune.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!