måndag 1 september 2014

Stön, Koskit & Mannen med liljorna!

I torsdags hade jag Blingovisning i Strandhuset och förutom att vi käkade ost tills vi mådde illa så kollade vi in höstens fina kollektion. Alla suckade och stönade i vanlig ordning åt de ljuvliga bebiskläderna men det byttes snart ut mot bestämda "NEJ! Vi ska INTE ha fler barn". Vi var 4 mammor med trotsiga 3-åringar hemma. Bästa preventivmedlet i världen! Frågar någon mig om vi ska ha fler barn svarar jag numera: "Nej, detta är endast en INGÅNG!" och pekar helt ogenerat mot södra Thailand. För sån é jag.
 

http://www.blingo.se//cissi 
Fantastiskt fina Ingrid (<-- extramamma till mig) som bestämt brer sitt kex (haha), Blingo-Cissi med vingar & Magda - min BFF sen 150 år tillbaks! ♥
 
Jag var mest nyfiken på nyheterna för i år och det var ju INREDNINGSGREJORNA! Med två hus att pimpa är det ju väldigt kul. Och yeyh så mycket fint. Allt dukades upp fint på mitt bord och jag kände spontant att jag ville behålla ALLT - exakt där det stod. Det hade dock inneburit att jag varit tvungen att döda Cissi alternativt bli lämnad av Freddy. Inget av det kändes som en bra idé varav jag beställde några godbitar och kallar dem numera "värdinnegåvor" om Freddy frågar. För sån é jag! ;)
 
http://www.blingo.se//cissi
Hem till mig flyttar de höga ljusstakarna i silver och den flätade lyktan som jag ska använda till vas till alla dessa vita liljor som mannen envisas att komma hem med hela tiden. Det börjar bli tjatigt. Verkligen...

I helgen har vi hunnit med ett efterlängtat besök hos kossorna i Skottorp. Äntligen lite kobajsdoft och ny ost i kylen. Elton var i vanlig ordning överlycklig och ville inte åka hem.

 Det här är livet...


 
"Våga vägra gummistövlar!" Kaxiga "Jag-vet-ALLT-för-jag-är-FAKTISKT-stor-Alice" gjorde valet att VÄGRA gummistövlar och istället ha på sig sina rosa"inomhus-gympa-dojjor" med ljus sula. Bra val. Undrar om 6-åringen är lika kaxig när gympahallen stinker koskit och alla undrar varför. Suck!
 
 Här har ni honom - mannen med liljorna! ;)


Nu ska jag ta tag i webshopen som ser ut som en katastrof. Whoop!

over and out.

//Meekatt...

2 kommentarer :

  1. Ingela i Skottorp som hoppas få se er en dag!1 september 2014 kl. 12:20

    "Det hade dock inneburit att jag varit tvungen att döda Cissi alternativt bli lämnad av Freddy. Inget av det kändes som en bra idé varav jag beställde några godbitar och kallar dem numera "värdinnegåvor" om Freddy frågar. "

    Skrattar så jag tjuter! HAHAHAHAHA! Du är den roligaste jag vet!

    SvaraRadera
  2. Jag hade verkligen älskat om mannen kom hem med vita liljor, eller vilken blomma som helst, här händer det ytterst ytterst sällan. Att mannen ger mig blommor alltså ;-)
    Kram från Karin

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!