tisdag 23 september 2014

Häcken, Hummern & Hoppet?

Tisdag morgon och barnen är ivägskickade till skola/dagis. Grannen (<-- han som sågade ner häcken precis vid vår pool) har sålt sitt hus och de nya grannarna kom precis. Grannen tyckte uppenbarligen inte om vad han fick se "på andra sidan häcken" och med skadade ögon fick han lägga ut hushelvetet till försäljning, haha. Sorry. men sån här é jag! Nya grannar  och förhoppningsvis är det grannar som uppskattar privatlivet lika mycket som vi och därmed låter häcken växa upp igen.


I morse såg jag på Nyhetsmorgon om en man som köpte en hummer för 11 500 kr. ELVATUSENFEMHUNDRA KRONOR?!! (Och nej, jag menar inte bilen!) Han skulle ge den till sin fru...som tack för att hon skött Familjeföretaget i 35(?) år. "De kvinnorna syns aldrig". Nej, men NU kommer hon ju absolut tycka att det var värt det. Verkligen.

Nu ska jag släpa med mig Agge på en promenad och sen ska jag ta tag i en massa fakturor som ska påminnas. Det är det absolut tråkigaste jag vet. Men vem vet...efter 35 års jobb med fakturorna kanske jag får en egen hummer. *hoppas*

Snart fortsätter jakten för Tommytott och Ronny i TV4 SPRING och idag startar de i Sala. Det är ju helt galet spännande, haha. Följ dem på instagram @springtommyronny och hjälp dem med sitt uppdrag och undan vargarna! Heja heja! ♥ Ni kan följa jakten LIVE på springtest2014.com kl 10-17. Kom igen Salabor!

over and out.

//Meekatt...

2 kommentarer :

  1. Hahahahha tack för garvet! Lycka till med Häckeriet o grannen, såklart det är skönt med häck! "Bakdelar" är ju alltid fint...Bah...gamla gubbar brukar ju oxå gilla det ;-) men inte gamle grannen då nej...

    Hummer...njjjaaaeee...och absolut inte till det priset. Nä, tacka vet jag Citygross räkor i lösvikt...gott och till ok pris.

    Har delat på fb...vet att jag har bloggvänner i Västerås, håller tummarna för grabbarna grus! ;-)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, räkor i lösvikt är inte fel! Då har man dessutom 11 400 kronor kvar att shoppa för!? ;)

      Kram!

      Radera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!