fredag 26 september 2014

Mikrofoner, Fisar & Fredagsmus!

- Mammaaaa? Vann du tävlingen igår?!
- Det var ingen tävling gumman...men det kändes som att jag vann i alla fall för de sa att jag var jätteduktig!
- Fick du prata i mikrofon mamma?
- Ja, det fick jag.
- Var det häftigt!?
- Njaeee...det var lite skämmigt.
- Men det hade varit MYCKET skämmigare om du FES i mikrofonen mamma!! HAHAHA!

Hon har svar på allt. Undrar var hon har fått det ifrån? ;)

På tal om var man får saker ifrån: På min morgonpromenad med Agge såg jag att fyra av grannarna på gatan har pumpor på trappen. FYRA grannar. Och de säljs inte på Maxi än. Betyder detta att jag bor i ett kriminellt område eller finns de att köpa någon annanstans?! En fråga: Alla ni som gröper ur och fixar fina pump-lyktor. Vad gör ni med innehållet? Slänger ni allt eller gör ni pajer och sånt? Jag lovade ju Alice förar året att vi skulle göra ngt av skiten detta året...men vad gör man? Förra året blev det så här:


Nu ska jag åka och hämta ramar och sen ska det slås in en MASSA tavlor. Sen är det FREDAG! Barnen har beställt "fredagsmus" med chips och dip och själv ska jag försöka erbjuda Freddy lite fredagsmus innan han somnar, haha. Wish me luck!

over and out.

//Meekatt...

7 kommentarer :

  1. Rosta kärnorna i ugnen med lite salt på.
    //Mia

    SvaraRadera
  2. Mina pumpor har vi odlat själva men både Edenberga o Vallberga säljer!Ute på landet då!!Mycket mycket billigare än Maxii+att det kan vara mysigt med en liten utflykt!

    SvaraRadera
  3. Glömde ju skriva att du kan spara fröna från pumpan i ett kaffefilter å så på våren!

    SvaraRadera
  4. Grattis till nomineringen och lycka till.
    Älskar din blogg, du bjuder verkligen på dig själv,
    sånt gillar jag istället för alla som bara ska visa upp sitt perfekta liv.
    Hälsningar Skåneland.

    SvaraRadera
  5. Gör soppa på det som blir över :)
    Supergott!

    SvaraRadera
  6. Haha, ja, det var verkligen tur att du inte fes i mikrofonen! :D

    SvaraRadera
  7. Jättelätt att odla egna pumpor! Ett litet frö kan resultera i en 20m lång ranka med lika många pumpor om man har tur. Jag fick ut 6 stora och då har de i princip skött sig själva.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!