måndag 8 september 2014

Hejarop, Pimpade könsorgan & Favoriter!

Jag blir verkligen jätteglad för alla fina mail som trillar in. Tack! Massor med uppskattning och hejarop ifrån trötta mammor och pappor runt om i landet som gillar bloggen och det är fantastiskt! Jag...är ju bara jag. Men ja, jag är oerhört glad att mitt svamlande uppskattas och att ni står ut med mina upp- och nedgångar. Sån här é jag och bloggen följer liksom med mig i mitt humör, i min stress, i min glädje och i min sorg.

Nästan varje dag får jag mail ifrån någon som läst om mitt gynbesök och det är fortfarande mitt mest lästa och uppenbarligen mest uppskattade inlägg, haha. Ibland möter jag läsare på stan som säger "Heeej! Åh, vad jag älskade att läsa om ditt gynbesök!!". Då vill jag dö lite. På riktigt. Det känns lite som att jag står där med byxorna nere och ett pimpat könsorgan igen, haha. Men jag bjuder på det. För sån é ju jag. ;)

Kräk i luggen, Pimpad på Gynbesök & Döv! (2012-01-28)

 
"SKA DU KRÄKA I LUGGEN PÅ MIG MAMMA?!"  Nej gumman..."Ska jag göra en FLÄTA i luggen på dig!?" Allvarligt talat så börjar det bli lite tjatigt med Alice hörselproblem. Är inte den där vaxproppen upplöst snart så tar jag till högtryckstvätten. Ljudnivån i det här dårhuset är fan inte okej. 

Jag hör fortfarande illa efter min öroninflammation men jag har åtminstone insett att jag inte behöver skrika för att övriga medlemmar i familjen ska höra mig. Alice har inte insett det. Hon går omkring här som en liten aggressiv Gestapo och gestikulerar med armarna och skriker hela dagarna...och skulle man råka säga något som hon inte hör får man ett "VAAAAAAAAAA!?!?! JAG HÖÖÖÖÖÖR INTE MAMMA!!!" till svar. Och ja, då blir jag irriterad (för sån é jag) och skriker tillbaks. "JO, JAG SA SLUTA TEJPA SÅ JÄVLA MYCKET ÖVERALLT!!!" Ja, jag blir arg...och svär...för att hon inte hör. Supermorsan. Men vi skriker åt varandra här hela dagarna...konstigt man har ont i halsen!? 

Jag vaknade ungefär lika ful och gnällig idag som jag somnade igår...trots intavesös 80-talsfest hela natten. Dock hade Idominsalvan spritt sig ner på hakan och ut på ena kinden. Att jag chockade mina medmänniskor med både eyeliner och mascara igår hade jag naturligtvis förträngt...men påminnelsen kom som en käftsmäll imorse. Ögoninflammation...och smink. Jag är en idiot. En idiot med smink. Men vad gör man inte för att få känna sig lite snygg? Jag pimpar ju till och med "tjolahoppsan" när jag går till gyn... Ja, nu var det kanske inte meningen att jag skulle "pimpa" henne...det blev bara lite fel. Det är några år sedan nu i och för sig men jag får fortfarande lite ont i magen när jag tänker på det. Vet inte om jag redan skrivit om det..?

Jag skulle till gyn för en helt vanlig "besiktning" och förnyande av "Anti-Kravallis-medicin". Redan när jag kom in på Kvinnokliniken började jag fumla och bete mig konstigt. Det ÄR ju inte en helt naturlig och avslappnande miljö direkt  i "här-sitter-alla-vi-som-väntar-på-att-få-en-främlings-ansikte-i-tjolahoppsan"-rummet. Alla broschyrer och tavlor SKRIKER Klamydia, Gonorré, HIV och KÖNSVÅRTOR och jag blir lite smått illamående...och när de kommer och säger "Malin, det är din tur" känns det som att jag har blivit smittad av allt...från broschyrerna! Ungefär som när jag ser en Polis i backspegeln... Varje gång tänker jag "ÄR JAG FULL?!" Och det är ju klart som fan att jag inte är! Men jag tänker så varje gång! Följt av "HAR JAG BÄLTE??!!" Det är väl klart att jag har..? Varför tänker jag så?!

Jaja, sköterskan kom och kallade på mig och gav mig en mugg att kissa i...och en grön penna. Och ja, jag skrev mitt namn på muggen, kissade i den och gick ut och lämnade den till sköterskan igen. Sen var det dags att träffa läkaren. Väl inne på rummet började jag i vanlig ordning att fumla med kläderna och la en massa tid på "med-eller-utan-strumpor-momentet" - följt av en nästan sjukligt noggrann vikning av mina trosor. VEM VIKER TROSORNA SÅ NOGA!? Jaja, man blir ovanligt dum där inne...


Jag hoppade upp (nej, jag "hoppade" inte!) i gynstolen, la mig i min allra charmigaste pose och inväntade förnedringen...och den kom jävlar!! "Men...oj! Du är ju alldeles GRÖN här!" sa läkaren efter 2 sekunder. Jag dog lite. "Eeeeeeh...VAAAAA??!" Fatta tankarna man hinner tänka här...! "Ja, du är alldeles grön.. Det står..."Malin" här!" fortsatte hon. Sköterskan som stod bredvid bara gapade...tills polletten trillade ner. AAAAAAAAAHHHHHHH! Skjut mig!! Mugghelvetet!! Ja, jag vet NU att man kissar först - skriver sen...inte tvärtom. Jag skrev först...med den gröna stora spritpennan...fumlade väl lite väl mycket och råkade sedan nudda heligheten med muggens sida och TADAAAAA!!! Say my name bitch!? Jag har ALDRIG skämts så mycket...i hela mitt liv. Och läkaren...stackars stackars henne. Hon skrattade så att tårarna rann och bad om ursäkt ungefär 20 gånger innan hon sa "Förlåt, jag måste gå ut och samla mig!".

Mina tårar rann också men jag vet inte om det var för att det faktiskt var fruktansvärt roligt...eller för att jag ville dö. Men där satt jag...ensam...med benen i vädret...med ett pimpat könsorgan...precis i ansiktshöjd för alla som skulle kunna öppna dörren. Läkaren kom in igen...lite sammanbiten...tills jag sa "Det är okej att du drar denna på fikarasten sen. Jag bjuder på den!" Då bröt hon ihop lite igen. Och ja, det VAR ju lite kul...men just då!? "Du är alldeles grön här" är INGA ord man vill höra hos gyn! Det var ett...ovanligt obekvämt besök på gyn kan jag säga. Nästan lika skämmigt som när Alice vräkte ur sig "Mamma kissade och fes i röret" på Mödravården när jag skulle lämna urinprov...


Nej, dags att ta tag i barnen här innan Alice välter hela huset. Frågade henne nyss "Har det varit en bra dag idag hjärtat?" och fick till svar "Jag har ramlat två gånger." Jag orkar inte ens fundera på om hon hörde vad jag frågade...eller om det faktiskt är det som avgör huruvida dagen varit bra eller inte...

over and out.

//Meekatt...
 
 
Kika in i min webshop!

10 kommentarer :

  1. Jag garvar lika mycket nu, som när jag läste den första gången. Sorry..... :) *ligger på golvet och vrider mig av skratt*

    SvaraRadera
  2. Tror jag har läst detta 750 gånger men jag skrattar så tårarna rinner ändå.....hemskt just då såklart men fy fan vad kul!!!!

    SvaraRadera
  3. Jag har följt dig ett bra tag nu och kan ärligt säga att det här gyn-inlägget är det roligaste du har skrivit. Jag DÖÖÖR varje gång jag läser det! Ligger och ska sova och måste styra om skrattet till skak och svett för att inte väcka sambon! Så jäkla roligt det är! God natt och tack för...nedvarvningen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är inte bara det roligaste Malin skrivit det måste vara de roligaste någon skrivit.

      Radera
  4. Hahaha! Jag tror jag dör! Jag har inte läst denna innan! Hahahaha! Tack UNDERBARA, ÄLSKADE vän för att du bjuder på dig själv! Love u! PUSS

    SvaraRadera
  5. Skrattade så jag fes. På jobbet. Jag sitter i kontorslandskap. Skjut mig.

    SvaraRadera
  6. Jag dör av skratt, igen! Det är lika roligt som första gången, och så tycker jag lite synd om dig och om läkaren, och så skrattar jag så tårarna sprutar! Tror aldrig jag har läst något så roligt, du är världsklass!

    SvaraRadera
  7. Ha ha ha !

    Måste komma ihåg den här och berätta på typ fikarasten i morgon, meekatt.

    Finns det väl inget annat ställe man känner sig så utlämnad som gyn,

    men det släppte liksom isen och blev nog ej den där spända tystnaden som lätt kan bli .

    Finns det fler som vågar berätta sin historia ?

    Tack för att du vågar vara som folk är mest, och inte bara så där präktig som många andra..

    SvaraRadera
  8. Malin med töserna10 september 2014 kl. 22:04

    Guuud! Jag hade glömt det här inlägget! Det är så jädra kul, tårarna sprutar :-D

    SvaraRadera
  9. Hahahaahahaha!!! Gud så roligt!!! Här sitter jag i min ensamhet och garvar åt det här!!! Vilken skön människa du verkar vara!!!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!