onsdag 3 september 2014

Spargris, En kriminell Tandfé & Popcorn!

Den här veckan är det "Barnspardagar" på Laholms Sparbank. (Här kan man ju hoppas att det är banken som sparar på barn men man får glatt ta dem med sig hem igen - vare sig man vill eller ej.)

Eftersom att jag jämt tjatar på barnen om hur viktigt det är att faktiskt spara pengar så åkte vi dit för att tömma deras spargrisar. (<--Supermorsa!) Men när man ska tömma sin spargris är det en förutsättning att det finns något i den. Där uppstod ett litet problem för mamman i den här familjen som ju har LURAT barnen och gett dem samma 20-lapp varje lördag i veckopeng (haha). Dessutom är Tandfén en kriminell jävel som har rånat barnens spargrisar vid ett flertal tillfällen. What to do? JO - då gör man så här:

 
Först åker man och tar UT pengar ifrån banken. Sen går man till Ica Maxi och tigger till sig hela deras växelkassa i mynt. Sen stoppar man pengarna i spargrisen och slutligen åker man till banken och sätter TILLBAKA pengarna igen. Tadaaa! Pengarna förflyttades dock ifrån mitt till barnens sparkonton och de blev ca 400 kr rikare vardera, haha. (<--inte så mycket supermorsa längre va?)

Efter att vi nästan haft sönder myntsamlaren på banken (förlåt!) så bjöds det på fika och Popcorn till alla barn. Elton hällde såklart ut alla popcorn på golvet. För sån é han. Alice lyckades få med sig Johnni på en ridtur och sen fick de välja och måla spargrisar. Mamma fick inte rida med Johnni men kaffe och kaka fick jag i alla fall, haha.

 
Alice hade kunnat sitta och måla hela dagen och Elton käkade så mycket popcorn att han vägrade middag ikväll. (<--Där sparade vi in lite till idag, heja heja!) De popcornen han inte åt upp inne på banken ligger nu utspridda i mitt fula biega Kinderägg av 2006 års modell. Fantastiskt.


 
Alice valde en katt och Elton valde en stövel(?!) eftersom att kossorna var slut. Mitt dåliga samvete fick mig att lägga i vars 20 kr redan ikväll. Nu får vi hoppas att Tandfén har kontanter med sig nästa gång så jag slipper krossa kattfan! ;)
 
over and out.
 
//Meekatt...

8 kommentarer :

  1. HAHAHAHAHAHA! Så jävla bra! Pengarna ska rulla det är bra för välfärden!

    SvaraRadera
  2. Åh, tack för påminnelsen! Ska åka dit imorgon med barnen. :)

    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Hahaha, underbart!

    SvaraRadera
  4. Hahaha, vilket äventyr!

    SvaraRadera
  5. *asg* Vilken besvikelse att du inte fick rida med Johnni!

    Tandfén här hemma betalar ibland med godis. Det är inte helt logiskt, jag vet.

    Tack för Sveriges bästa mammablogg! Mår så BRA av att läsa den! ♥

    SvaraRadera
  6. Kan vara det roligaste jag läst ;D

    Håller med ovanstående - pengarna ska ju rulla så det är helt okej att fuska, hehe.

    SvaraRadera
  7. Hahaha!
    Ibland kommer tandfén med utländsk valuta här (när jag famlar i mörkret efter mynt och glädjen över fyndet grumlar min fingerkänsla totalt) -så man kan köpa glass på semestern :)

    SvaraRadera
  8. Jag ska byta bank i hopp om att få ta en ridtur med Johnni! *asg*

    Du är bäst katten! Älskar att du tog ut pengar och satte in dem igen, hahaha. ALLT för barnen!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!