onsdag 23 maj 2012

Utmanad!

Jag har fått utmaningen "11 frågor" som förpestar alla bloggar runt om i Sverige just nu. Men jag är inte sån - klart att jag hakar på! Jag är ju känd för att älska alla dessa listor... Så här kommer mina 11 frågor och svar - Meekattstyle. För sån é jag!

1. Om du har barn, vad skulle de hetat om de haft det andra könet? Alternativt vilket är ditt favoritnamn?

Ja, nu när jag lärt känna dem så kan jag komma på en massa passande namn. Lucifer...Satan... Men ja, Alice var en Elton i magen och Elton fick liksom bli en Elton då han kom ut fel första gången..? Och jag är nöjd med båda...namnen.  ;)

2. Vad är ditt drömboende?

Någon skrev till mig efter mitt inlägg "Hen, Snippor & Meppor" att jag borde bo på en öde ö utan barn. Just idag lockar den där ön jävligt mycket. Men annars skulle en villa i Torekovs hamn inte göra alls ont.

3. Finns det något du sa som barn att du aldrig skulle göra, som du plötsligt inser att du gör?

Skaffa egna barn. Plötsligt hände det...

4. Vad är det pinsammaste du gjort/varit med om?

Ja, det är fortfarande mitt pimpade könsorgan på gyn. Det går liksom inte att toppa det...och det är skönt. Jag kommer aldrig mer behöva skämmas så mycket över mig själv.



5. Om du fick jobba med vad som helst, och inte skulle behöva flytta, plugga eller så för att nå ditt mål. Vad skulle du jobba med då?

Statsminister. Det skulle jag lätt kunna fixa hemifrån!

6. Har du något beroende?

Eeeeh....Geisha? Och Pepsi Max. Sen är jag "periodare" när det gäller Semlor. Just nu är jag semlefri...men I´ll be back! ;)

7. Vilken är din favoritblomma?

Vita liljor. Alice däremot...gillar alla blommor. Idag har hon gjort "sommarsoppa" på alla jävla blommor som fanns i min trädgård.

8. Alla gör vi något som klassas som "pensionärsvarning" eller "tantvarning", eller som ger sådana såkallade poäng. Vad gör du?

Sån é INTE jag!? Ja, förutom tant-trosorna då...och inspelningarna av partiledardebatterna...och mitt slaviska följande av "Days of our lives". Men det är inte tantvarning - det är mer idioti. Freddy sa för ett tag sedan när han hängde tvätt "Förr var det mycket mindre tyg på dina trosor". (hahaha) Ja Freddy. Jag är ledsen. Men när jag fyllde 22 köpte vi en helkroppsspegel och jag såg mig själv bakifrån i stringtrosor för första gången på väldigt länge. Jag har aldrig varit så osugen på kassler... Så nu är det rejäla tygbitar över den här julskinkan!


9. Om du fick 2 timmar extra varje dag, hur skulle du använda dem?

ENSAM PÅ DASS!!! Jag skulle börja med att städa (<--- sanera) badrummet. Bort med alla jävla leksaker som man snubblar över, bort med 1 kg tandkräm ifrån vasken och handavtryck på speglarna och bort med blöjhinken from hell. Sen skulle jag sitta på dass och njuta av tystnaden i tio minuter. Ingen som drar i handtaget, ingen som ligger på skötbordet och gnäller - underbart! Sen skulle jag duscha slut på allt varmvatten...utan att behöva leka tittut med duschdraperiet som en jävla idiot med schampoo i ögonen. Resten av tiden skulle gå åt till att torka mig och smörja in HELA kroppen med bodylotion. Det tar sin lilla tid när kroppen har mycket...yta?

10. Om du fick möjligheten att kunna spela vilket instrument som helst. Vilket skulle du välja? (Alltså, du skulle bara kunna det, inte lära dig).

Jag gjorde ju ett tappert försök med min Oboe i mellanstadiet. VEM FAN kom på att jag skulle spela Oboe?! Vem spelar det!? INGEN! Mina syskon gjorde också tappra försök med att få tyst på mig genom att gömma munstyckena till den och skrika "Få tyst på den där jävla säckpipan mamma!!" men jag kämpade på en hel termin. Så här i efterhand önskar jag att jag hade valt gitarr.

11. Finns det något på din kropp som du skulle vilja ändra på? Vad?

Hahaha! Nej, sån här é ju jag!


Egentligen ska jag hitta på 11 nya frågor och utmana 11 personer med. Men jag är för lat för det...sorry!

over and out.

//Meekatt...

19 kommentarer :

  1. Hahaha va underbart! Fullkomlig älskar din blogg! Du skriver allt jag vill säga med inte vågar... För som é jag... :-P

    Tack!

    SvaraRadera
  2. Ha ha ha nej det känns som du är ALLT annat än tant. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du! Trosorna får man fan ha överseende med! ;)

      Radera
  3. :) tur du är som du är!
    Log stort åt svaren på frågorna!
    Tack för att du svarade. Jag fullkomligt älskar meekatt-style! :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, vad bra! Kul frågor faktiskt, ledsen att jag inte orkade fullfölja...

      Kram!

      Radera
  4. Härligt att du svarat på frågorna - och klart att du svarar med meekatt-style *ler* Det går ju inte på något annat vis..

    Hoppas du har en bra dag! Kram

    SvaraRadera
  5. Snor (lånar ) denna och jag kör också 1 slöis o bara svarar
    men säger /skriver jag hittade den hos dig
    //Kram

    SvaraRadera
  6. Hahaha underbart. Men varför övergav du oboen? Perfekt att dra fram vid elden på stranden.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, om inte annat så till ved!? Jag ska fan ta upp det igen! Jag var grym på "Till Paris"...

      Radera
  7. You got my vote! Om vi hade haft statsministerval hade du LÄTT fått min nominering och röst till det!! =D

    SvaraRadera
  8. Tur att du övergav Oboen....
    Vet prexis vad du menar!
    En urholkad enestam doppad i svart tjära...Naee inte sexigt.

    En annan trillade dit på TVÅ terminer mandolin (ungefär lika sexigt)
    En djävla massa strängar och så skulle man spela tremolo...Buöööh.
    Tur för mig så tyckte även polarna i värsta rockbandet att instrumentet inte platsade.
    Hemska tanke, man kunde juh lirat i ett dansband om det velat sig riktigt illa.

    Appopå Oboe...
    Tips till den undrande....(Kanske skulle tipsa Alice dagis, MooHahaaaaa)

    http://www.youtube.com/watch?v=5V_hWBRZKuk
    Näää, det har inget med k.k och göra...

    /Anondoderorsos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, inte det sexigaste instrumentet direkt. Men vem tänkte på det i 2:a klass!?

      Mandolin är ju nästan värre, haha. Vi kunde ju startat ett band ihop! Vilken grej! Ja, jag ska ta vid där jag slutade...

      Men vilket jävla antiklimax... En youtube-länk som heter kuk...utan kuk?! Vafan?!

      Radera
  9. Du är fanimej oslagbar! Jag skrattar på mig igen, tänk om man kunde vara så rolig som du:) Du e helt underbar, du ger mig inspiration. Tror jag ska försöka göra något av den här utmaningen själv!

    Fredag!!

    Kram

    SvaraRadera
  10. Haha ja semlor älskar du, det har vi märkt. Semlefilen. ;-))

    Alltid när jag skriver "meloner" tänker jag på bröst. Komiskt. ;-)

    SvaraRadera
  11. Hahaha, du är BÄST!!!

    Jag har också blivit utmanad men med andra frågor, jag har inte tagit tagi det än men ska se om jag kan fixa det i morgon. Sen ska jag hitta på egna frågor och det kan ju bli riktigt kul.... Men frågan är om man vågar skicka dem till någon sedan.

    Eller det skulle ju vara du då.... hehehe

    Kram
    Bondmoran
    www.bondmoran.nu

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!