fredag 4 maj 2012

Förhud, Klamydia & Gala!

Min kompis Magda och hennes 4-åriga son är här och ska sova över ikväll. En helt normal diskussion hemma hos oss:

Magda: Du Malin, Benjamin säger att han har ont i snoppen. Vad kan det vara?
Jag: Kan det vara klamydia kanske? Jag har hört att det svider...
Freddy: (som sitter här och jobbar och är sur) Ni är fan inte kloka!
Magda och jag skrattar och tycker själv att vi är jätteroliga.

Jag: Ah, jag hittade här på www.1177.se att det kan vara Förhudsinfektion. Tydligen ska man ge Alvedon och sen tvätta två-tre gånger om dagen med ljummet vatten. Det försvinner oftast av sig själv på ett par dagar.
Magda: Hur ska man tvätta då?!
Jag: (<-- Dr Meekatt) Ta en medicinspruta och tryck in vatten med den? Jag har sprutor du kan få.
Magda: Med en spruta? Hur då?!
Jag: Äh, det kan väl inte va så jävla svårt? Dra bara lite försiktigt i förhuden så att du kan komma åt med sprutan och rikta in en stråle försiktigt. Jag kan visa på Freddy! (hahahaha)
Freddy: Men för helvete Malin!?
Jag: Ta det lugnt Freddy, du får ju Alvedon innan! Ställ dig på alla fyra så ska du få en stolpilla!
Magda skrattar så hon nästan kissar på sig.

Freddy: Men Malin.... Du är fan inte klok.
Jag: Nej, sån é jag!


Dags att packa upp resväskan så att jag kan packa om den igen inför helgen. Imorgon flyger jag till Stockholm med galaklänningen, mina fula ögonskuggor och mina obekväma skor! Världens bästa Emilie hämtar mig på flygplatsen så att jag slipper utmana mitt "Pepes-Bodega-lokalsinne" och sen åker vi hem till henne och har myskväll. (Jag ska sitta i bagageutrymmet på planet hela resan och hålla i min väska. INGET får gå fel den här helgen!)

På lördag checkar jag in på mitt enkelrum (yeyh!) på hotellet och på kvällen är det dags för Mammablogg-galan. Jag känner att jag ligger bra till för att bli vinnare av "Årets Hälso- och Träningsblogg" med min ständigt pågående kampanj "Mer Geisha åt folket!" Emilie följer med på galan och ser till att jag sköter mig, det känns tryggt!

over and out.

//Meekatt...

52 kommentarer :

  1. Hahahaha, kan fan inte sluta skratta ju! Du är helt j-a underbar :) Undrar hur jag har överlevt innan jag hittade din, bondmorans, Fnulans mfl bloggar?? Hade nog ett jädra tråkigt liv då ;) Kom ihåg att sätta på dej termobrallor, dunjacka, mössa å vantar innan du går på flyget, kan va kallt i bagageutrymmena har jag hört ;) Ha dä bäst under helgen & glöm inte att uppdatera oss som sitter hemma i en onepeace å bara väntar på att få en skrattattack, kram :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, tack för tipset! Ska klä mig varmt! ;)

      Jag lovar att hålla er uppdaterade!! <3

      Kram!

      Radera
  2. Haha detta var ju nice häftigt ju
    Fick ett gott skratt
    Ha en fin fredag

    SvaraRadera
  3. Klart du vinner i den kategorin! Du har ju även kört Zumba vid upprepade tillfällen, eller hur!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur!? 2 Zumbapass i år! Bara det gör ju mig till en kandidat! ;)

      Ha en go helg!

      Kram!

      Radera
  4. Haha karlarna har det inte lätt minsann.

    Ha det så trevligt och sminka dig innan. ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag ska sminka mig innan!! Aldrig mer att jag går på den niten! ;)

      Kram!

      Radera
  5. Sök på katetersättning så kanske du hittar bilder på hur man sprutar in i snoppen ASG!

    Nemen, det var ju inte alls det jag tänkte skriva ;D

    Har du sett den nya serien som går efter Let's Dance? New Girl. Du är hon, eller hon är Du! Förutom att du inte blivit dumpad och bedragen dådå. För övrigt skulle du säkert kunna vara förlagan till Jess.

    Haha, You Made My Day!

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, tack för tipset! Ska skriva ut bilderna och sätta på kylen, haha!

      Haha, hon är halva mig...typ! *asg* <3

      Ha en go helg! Kram!

      Radera
  6. Du är bara så härligt :-D Klart att du får ta bilder från mig sen ;-) Du vet väl att jag ska filma dig när du testar poledance sen ;-) Kram, ses imorrn <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Mirka, det vill jag ju inte missa! ;D

      Radera
  7. Skoja om pojkars könsorgan är alltid en känslig fråga oavsett ålder på innehavaren!;) Hoppas du får en toppenhelg i stan, packa varmt för jag har hört att värmen vi har nu ska mattas av...kram Bubbel

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var tydligen väldigt känsligt det där! ;)

      Tack! Men jag vägrar kyla! Vi har strålande sol här ju!?

      Kram på dig! Ha en toppenhelg!

      Radera
  8. Hahahahaha! Du är underbar katten!

    Hoppas helgen blir toppen! Efter vad jag förstått på andra bloggar så vad du en stor del i räddningen av Bloggminglet. Då känns det tryggt inför den här helgen, du ska ju dit så inget kan gå fel! ;D

    Lycka till med nomineringarna och oavsett så är du MIN "årets bloggmamma"!

    Tack för dagens skratt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, tack snälla du! <3

      Njae, vi var ett stort gäng som "gjorde kvällen" sist, haha. Jag var bara liiite mer envis med dansen! ;)

      Ha en go helg!

      kram!

      Radera
  9. Åh jag skrattar ihjäl mig! Du är bara för härlig!! :)

    SvaraRadera
  10. Jessica Martinsson4 maj 2012 kl. 11:15

    Har en ny logga för dig......WTF: WHERE IS THE FOOD... Med tanke på din vinst i kateogrin "Årets Hälso- och Träningsblogg". Mer choklad åt folket.... Då blir vi både goa o glada... o fyller ut ojämnheterna i kropparna... för att inte prata om alla rynkor man slipper....
    hahahah.

    Ha nu en mega härlig helg... o jag hoppas att denna bloggalan är mkt mkt bättre ordnad än den förra.... Sno med dig lite reklamsaker till mig...bara älskar sånt....
    kramar....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag satsar stenhårt på att hålla semlevolangerna spända! Det är min strategi mot rynkorna och annat "häng". ;)

      Ja, nu hoppas vi på en toppenhelg! Ska försöka tigga till mig lite extra, haha.

      Kram!!

      Radera
  11. Hahahaha underbara du ;)Fortsätt du att vara just Du ;)

    Kramiz och ha en alldeles underbar helg(utan barn) ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla fina du! <3

      Ha en go helg du med!

      Kram!

      Radera
  12. Vad kul att du kommer på galan, står du med på deras gästlista? Tyckte jag kikade men såg dig inte.

    En Mölnbobos Liv
    Http://www.annakarlsson.se/blogg/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kommer! Jag ligger tredje uppifrån på gästlistan med min header från bloggen! ;) (Blev lite orolig där, har ju inte fått ngn inbjudan ens...)

      Radera
  13. Hej hej!
    Ha ha ha underbara du!

    Förstår inte alls varför inte freddy ville hjälpa till ha ha

    Åhh kul med mammablogg gala, men ja, håll hårt i väskan!!!

    Ja du e på en hel del kort. Så fin så.
    kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förstår inte heller!?

      Haha, tack fina du!

      Kram!

      Radera
  14. Klart man hämtar dig på flygplatsen! Jag vill ju inte ha på mitt samvete att du förirrar dig i Stockholm liksom!

    SvaraRadera
  15. Äh vafasen! Det fattar väl Freddy att han får offra sig lite! Stackars lilla Benjamin gå runt och ha ont. Freddy är en riktig barnplågare!!!

    btw, har jag varit här på bloggen och läst liiite för ofta på sista tiden? Idag kom jag på mig själv med att säga på jobbet "Ja, för sån é jag". Typ fyra gånger! oooops... :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur?! Hemska Freddy - hur kan han?! ;)

      Hahahaha! Underbart! ;)

      Kram!

      Radera
  16. Jag trodde du slängde skorna förra helgen...;) tydligen inte! Gör nu inget som jag inte hade gjort, ha, ha!

    Kram o ha det så kul!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, JO jag slängde mina nyaste förra helgen! Köpte dem på fredagen och slängde dem på lördagen! Nu var det andra hemska skor! ;)

      Kram!!

      Radera
  17. Fick du din inbjudan idag? Jag fick min med posten. Trodde programmet skulle vara bifogat som på bloggminglet men det var det inte. Jag som inte har nån koll alls. Hoppas det finns där, annars kommer jag virra bort mig.

    Vad skönt med enkelrum, jag skall dela med någon okänd, känns lite jobbigt.

    Härligt inlägg, fick mig ett gott skratt när jag läste det, vi har samma sjuka humor det hör jag det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att ses igen i helgen! Och ja , kul att du gillar bloggen! :)

      Kram!!

      Radera
  18. Guu vad kul med galan!!!! Väntar på inlägg nu o massa kul bilder!!!! Kör så det ryker Malin, hoppas du får en riktigt rolig helg!
    Kram vanja

    SvaraRadera
  19. skrattar så jag dör.
    Stackars mannen haha!

    Ha det nu så jäkla roligt och glöm inte geishan ;)

    KRAM!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja stackars Freddy. Tänk vad mkt skit han får stå ut med! ;)

      Jag åker INGENSTANS utan Geisha!! ;)

      Kram!

      Radera
  20. Ha ha fy fan va roligt;-)

    Vi ses imorgon!
    Kram K

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja...stackars min man.

      Kram!!

      Radera
  21. *skrattar* Ja du. Malin. Jag kan ju inte annat än att hålla med Freddy - menat med mycket kärlek. Underbart! Har ju varit inne och röstat på dig och jag räknar kallt med att få läsa om din vinst!! Verkar vara kul att kunna åka iväg - om man har vett att roa sig själv vill säga med tanke på din förra helg!

    SV: *skrattar* Skicka du iväg "mig" till olika förlag!! Jag lovar att jag kommer att tillägna dig min första bok!! Och du får ett signerat exemplar!
    Ärligt talat så blev jag väldigt glad för din fina komplimang! Tusen tack!

    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, fina du! Nu vann jag ju inte - men jag hade en toppenhelg!!

      Jag ser fram emot mitt signerade exemplar! Du är fantastisk!

      Kram!

      Radera
  22. "och sen åker vi hem till henne och har myskväll"

    Heter det inte "muskväll"????? Eller har jag missat något?

    Se nu till att liva upp stämningen där uppe och ha det så kul! Hälsa dem vi känner från mig <3 Och HÅLL I VÄSKAN FÖR TUSAN så du inte "gör en Bondmoran".

    Kram darling
    Bondmoran
    www.bondmoran.nu

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, just det! Här är det bara mus, buxor, uxor och luse hemma!

      Åh, du var saknad på galan vännen!! Nästa år är du med! Och vi KÖR upp med väskan i baksätet! Hahaha

      Kram!

      Radera
  23. Fan jag skrattar så jag gråter! :) Ha ha ha...

    Ha det så roligt ikväll. Hade varit skoj att ses igen och kanske till och med byta några fler ord men tyvärr så har man ju valt familjen,. :/ haha..

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, vi får tillfälle att ses snart igen hoppas jag!

      Kram kram!

      Radera
  24. Hahahahaha jag får min magträning här på din blogg!
    Skrattar så magmusklerna får jobba :))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Se!! Jag ÄR ju årets träningsblogg, haha!! ;)

      Kram!

      Radera
  25. Ha Ha, du är en riktigt skön tjej! Både jag o Syrran kom överrens om det förra helgen på Bloggminglet! Hoppas allt går mycket bättre för dig denna helg och dansa lite åt mig också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, tack gulliga du! Jag var ganska dålig med dansandet denna helgen...men en toppenhelg blev det!

      ha det gott!

      Radera
  26. Hoppas inte att någon blev utsatt för den behandlingen :S

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!