tisdag 29 maj 2012

Bonnabränna, Instagram & Snuskiga tanter?

Idag har det regnat. Tack som fan. Jag lyckades ju bränna framsidan av min flekfeta kropp i solen igår och eftermiddagens plan var att jämna ut min fula "bonnabränna" med lite färg på bakbenen. Men där fick jag så jag fes. Alice var ledig igår och vi spenderade dagen med att plocka snäckor på stranden, luncha på torget, leta tjuvar på stan och trycka i oss glass på Strandhugget här i Mellbystrand. Jag förstår inte hur jag lyckades göra allt detta med framsidan mot solen - hela tiden. Inte ens lite rosa på ryggen blev jag...hur är det möjligt?! Känner mig jättesnygg...verkligen. 


På tal om fula bilder så har jag börjat reta mig på ett nytt fenomen. Och ja - jag VET att det bara är jag som hänger upp mig på det...men sån é jag! Jag har ju lite agg mot Facebook-dyrkarna som hela tiden skryter med sina tjusiga cupcakes, välkammade ungar, kreativa planteringar och sitt jävla fredagsmys. Jag står fast vid att DET FINNS INGET FREDAGSMYS!(<--länk) Men visst, jag har vant mig vid alla dessa sockersöta statusuppdateringar och "heja-mig-själv-rop" och jag kan nästan sansa mig och berömma en och annan cupcake...bara för att vara snäll. Att jag sen brottar ner mig själv samtidigt inombords är ju en helt annan sak. ;)

Men - det nya fenomenet...Instagram. Tillåt mig spy. Ja, JAG har också Instagram...efter att min lillasyster gav mig "Välkommen-till-framtiden-storasyster"-blicken sist hon var här. Jag fick även lära mig hur jag ska klä mig, sminka mig och vilken musik jag ska lyssna på. Praktiskt. Som en skola i "BLI NORMAL FÖR FAN MALIN!" Men numera vet man ju inte hur en enda människa ser ut egentligen! Plötsligt ser alla ungar likadana ut. Alla har samma beiga 70-talsgloria, hår- och ögonfärger byts var och varannan dag och dessutom skiner solen på ställen där den aldrig borde skina! Om man har ett ovanligt fult barn...kan man bara "instagramma" det in i en annan epok, slänga på lite extra färg och skugga och VIPS så har man ett snyggt barn. Fantastiskt. I morse spydde min fula katt på mattan och ja...jag är ju inte sämre än alla er. Tadaaaaa - en instagrammad kattspya:


 Idag hämtade jag och Elton Alice på dagis klockan tre - sen blev det en sväng till stan. I morse när jag hoppade i mina beiga capribyxor och drog resåren upp till brösten slog det mig: Om EN VECKA fyller Elton ett år. Det är inte okej med mammabyxor längre. Fan. De är ju så sköna! Och man kan äta HUR mycket som helst utan att de spänner åt...vilket i och för sig är anledningen till att jag borde ha slängt dem för 11 månader sedan. Jag har nämligen ätit...hur mycket som helst. Så nu är även mina "sommar-mamma-kläder" slängda och jag har köpt nya obekväma tighta byxor. Jippie. Beach 2012 - my ass.


Det bästa med att åka till stan och ha två barn med sig är att man kan bete sig hur som helst utan att någon ifrågasätter...typ. Idag stod det en stor grävmaskin på parkeringen där vi stannade och i den satt det en het svettig grabb i bar överkropp. Jag stannade såklart till med vagnen lite diskret och hoppades att Elton skulle tycka det hela var jätteintressant, haha. Vi stod där ett tag och jag malde på. "Titta Elton! Vilken stoooor grävmaskin va?! Ser du? Fiiiin va?"  Efter ett tag säger Alice "Han sover mamma." Fan. Allt hopp låg nu till Alice...som var stressad och sa "KOM NU Mamma!! Maammaaaa??!! Vi kan inte stå här och titta på snuggingen hela dagen!!!" Skjut mig. Inte alls pinsamt. Jag log mitt "Åh-vad-tokiga-barn-är-och-nej-jag-är-inte-alls-mentalt-störd"-leende och kände mig som en snuskig tant i Gambia på jakt efter lite Marabou Black.

NU ska jag dricka vin - för det är jag värd. Tack Fia och Alva för att ni kom och piggade upp mig idag! <3

over and out.

//Meekatt...

37 kommentarer :

  1. Über-Storasyster29 maj 2012 kl. 20:46

    Hahahahaha!!! Instagramma en kattspya, du är bäst!! :) Om vår lillasyster försökte få in dig i framtiden, haha, undrar vilket århundrade jag är kvar i då! Älskar er båda! ♥
    Och precis exakt sån där bonnabränna har jag just nu efter helgens GD/GIF, ser precis ut sådär! Fantastiskt. Fast DU är alltid snygg, det är J-VLIGT orättvist!! :) Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, du kan få gå i skola hos mig vecka 28! Jag ska lära dig en massa nymodigheter och fräcka ord!

      Skönt att vi båda har bonnabränna. Det riktigt skriker "ÅSTORP" om oss, haha.

      Kram! ♥

      Radera
  2. Jag är 22 år.. Barnlös.. 57 kg nätt å lätt- och använder mammabyxor. Alltså draaaa åt helvutti vad sköna dom stretchjeansen är jämfört med alla andra visaskärtskåre-jeansen är?! Men jag viker ner "magdelen" så det ser ut som ett linne, för jag fyller inte ut den. Med detta så vill jag bara säga, go for it! Klart du ska använda dina :D våga bära sköna kläder! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. YES!! Mer bekväma kläder åt folket!! ;)

      Radera
  3. HAHAHAHAHAHA! Du är underbar! Jag instagrammar allt verkligen. Barnen, maten, huset, skogen, mig själv. Hahaha. Underbara du!

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  4. Haha! Du är för rolig du! Kattspy! Blä!! Älskar din blogg ändå! :)

    Ja barn är härligt ärliga... Var i Borås djurpark. Barn under fyra går in gratis ;) -så Hanna du SKA fylla fyra ifall de frågar, sa jag. -Men jag har ju fyllt fyra, jag ÄR fyra... Visst, men 140kr , då kan du va tre ;) ... Som tur var så var Hanna tyst när vi gick in... (det gick åt pengar därinne ändå ) En lyckad dag! :) men som sagt, ibland är barn för ärliga ;)

    Elton snart ett! Tiden springer iväg...

    Man ställer om till sommartid... Vågen ställer vi också om nu... -10kg.... ;) Hoppas bara speglarna fattar det också ;)

    Älskar din blogg! Blir alltid så glad! Tack! Väntar bara på boken nu ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo. Jag åkte skärgårdsbåt i Stockholm för många år sedan (så brottet är preskriberat). Med mig hade jag ung mamma som ville och behövde spara pengar så hon sa att sonen - en lite späd typ - var sex år och därmed gratis. När hon betalat för sig säger sonen till biljettförsäljaren: men mamma ljög, jag är 7 år. Pinsamt. Men mamma slapp betala ( kostade - 120 kr - dock med skammens rodnad).
      Vad? Vi fostrar ju barnen till att vara ärliga? Men faktiskt fanns det då och finns än mindre bemedlade mammor för vilka oärlighet gör skillad och egentligen skulle jag väl betalat för den lille superärlige då. Men hade det blivit mindre pinsamt då?
      Jag kan tänka mig att se mellan fingrarna när det finns skäl. Men inte annars.

      Farmor

      Radera
    2. Jag ÄLSKAR din omställning till sommartid Tessan! Ska genast in och skruva på min våg! Speglarna kan man ju ignorera i sommar tycker jag. ;)

      Och Farmor: Ja, visst ska vi uppfostra barnen till att vara ärliga och försöka att alltid vara det själva. Men vi lurade också in Alice "gratis" på djurparken i Borås. 6 månader för gammal för gratis inträde. Äsch, vi vuxna som egentligen borde få BETALT för att gå in på såna ställen (haha) fick betala massor, dessutom köpte vi glass, mat, gosedjur, red häst och åkte tåg för hela barnbidraget. ;) Nej, det är inte rätt - men mitt oärliga jag log inombords när vi kom igenom utan att de frågade efter Alice ålder.

      Jag minns fortfarande pappas "Malin! Nu ser du kort ut när vi går in!" när det var centimetrarna som avgjorde priset, haha. Eller "Malin, frågar de så är du bara fem år!" Jag tyckte det var spännande när jag var liten, haha. Och jag visste att det var en lögn. Jag tog ingen skada - driver ju en ärligare blogg idag. ;)

      Kram!

      Radera
    3. Jag förstår ju det där. Det finns vissa aktiviteter/ställen för barnfamiljer som är gräsliga med sina priser och lockbeten.
      Ja som sagt: jag har mitt ursprung i gammal agrarkultur där man gick tillbaka till affären om man råkat få för mycket växel tillbaka - och bad om ursäkt.
      Vi låste aldrig ytterdörren heller - var man bortrest räckte det men en sopkvast framför dörren som meddelande: ingen hemma. Ja, jag är lastgammal men också från ett annat land, en annan kultur.

      Jag ser framemot att ta del av fler rapporter angående din uppenbarligen mycket intelligenta dotter Alice Kravallis som förmodligen redan har överlistat sina föräldrar och börjat montera ned dem från gudapiedestalen. Ack så kort den tiden är! då barnen helt kritiklöst ser upp till en!
      Men lugn - sedan blir man mormor/farmor och se: glansen återkommer!

      Kram
      Farmor

      Radera
  5. HAHAHA! du är för go du! Jag vet inte vad Instagramma är för något, men jag lever ändå. Tror jag?!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, du lever inte på riktigt om du inte instagrammar om din värld till en vackrare plats! ;)

      (Don´t do it!!)

      Kram!

      Radera
  6. Malin!!!!!Är fullkomligt kär i Kravalllis.. "Snugging" har blivit ett begrepp hos oss... *ler* Och ÄLSKAR bilden på den lilla sjöjungfrun - precis så borde hon ju sett ut!!!

    Kram påre!! :))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, fina Kravallis. ;)
      Ja, eller hur!? Så såg hon nog ut egentligen...innan de instagrammade om henne till smal!

      kram!

      Radera
  7. Själv har jag lyckats dra på mig ett rejält soleksem och vi åker på solsemester på måndag! Skräääp....

    Och Instagram är ju suveränt, t om jag kan ju se hyfsat snygg ut med lite 70-tals dimma! ;-)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, vad tråkigt!! Hoppas det hinner läka så du kan njuta på semestern i solen! Annars funkar det med en drink under parasollet med!

      Haha, jag är snyggast efter lite Rött-vin-dimma! ;)

      Kram!

      Radera
  8. Åh vad jag älskar din syn på fenomen som Instagram och Facebook!!! I love it! Ska länka till det här från min blogg när jag är färdigformulerad men hur jag själv tänker. Jag är ju lite både och. Gillar det där ytliga, glansiga, snygga men har också distans till det(ibland..). Tror jag behöver lite mer distans kanske... Du får mig att tänka till. Det gillar jag skarpt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, tack du! Vad skönt att du är lite mitt emellan...då är du inte helt förlorad till den "andra sidan"! ;)

      Ska kika in och se din tolkning av det hela, haha.

      Kram!

      Radera
  9. Hahahahaha! Underbara katten! Älskar din instagrammade kattspya. Det finns bara en som du!

    Ha en bra dag!

    Kram Erik

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja och tur är väl det? ;)

      Kram!

      Radera
  10. Helvete vilken bra blogg! (Får man svära i ditt kommenstarsfält?? Hoppas det för jag svär värre än en pirat....) Jag är en ny läsare av din blogg,hittade in här idag. Jag sitter på en buss på väg till Sthlm ( Lite över 4 timmars bussresa,suck) och underhåller mig med att läsa dina inlägg. Lite smått ovetandes om hur pass rolig du är så hoppade jag fram till det inlägget där du skriver om ditt pimpade gyn-besök..... BIG MISTAKE!! Började fnissa för att sedan bryta ut i högljutt asgarv. Kunde inte sluta skratta,och här sitter jag i en buss full med folk som nu stirrar på mig,även efter att jag slutat skratta. AWKWARD DELUXE! En äldre dam (surkärring) gav mig en bitch-blick som tydligt sa åt mig att hålla klaffen.....men vad tusan,jag kunde inte sluta! Och jag som är ganska blyg och blir lätt generad,jag blev röd som en tomat när alla började stirra.... Hehe. Ska definitivt bli en av dina läsare som följer bloggen varje dag, MEN ska akta mig från att läsa den i närheten av folk och deras bitch-blickar...................

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh! Helvete vad glad jag blir, haha. HÄR inne får alla svära - det är helt ok! Bara inte åt varandra! ;)

      Vad kul att du hittat hit och att du gillar bloggen! :)

      Radera
  11. Gör som jag och skit i Beach 2012. Jag satsar på Bitch 2012 istället. Ligger mycket närmare till hands.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter mycket bättre! Jag tror jag hakar på ditt koncept!

      Radera
  12. Haha vilken underbar blogg du har! xD
    åh ja den där beach 2012 kan ju slänga sig i väggen :P

    SvaraRadera
  13. Jag har ju, som ej fött barn, längtat efter mammajeansen. Dom ser så förbannat bekväma ut OCH ingen ser vilka underkläder jag har på mig när jag sitter ner! Det måste vara dom ultimata jeansen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det ÄR de ultimata jeansen! Alla jeans borde se ut så! ;)

      Radera
  14. Hahaha. Låt oss göra bonnbrännan till nytt ideal. Den är ju mycket lättare att fixa.
    Och föresten, var är alla kvinnliga grävmaskinister?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, eller klä av alla bönder nakna och skaffa en snyggare trend? ;)

      Ja, var fan é brudarna?! Ska kolla upp detta...det måste ju finnas..?

      Radera
  15. Ha ha , jag o sambon skrattade så när vi läste detta inlägg igårkväll. (var för lat för att kommentera då )

    Ja jag har ett styck fjärilsbad med mig när vi ses nästa gång =)

    kram

    SvaraRadera
  16. haha! Men klart fredagsmys finns! ;) Nä jag håller med dig !

    sv; hehe, ja du det skulle jag faktiskt vilja se, Jag tror att han hade skitit ner sig!

    kramar till dig!

    SvaraRadera
  17. Hahah härlig du är!! Tack så himla mycket vännen, kram kram

    SvaraRadera
  18. Håller med du - fredagsmys är ute fram för Jippifredag!:)

    Klart du är värd ett glas vin eller en kartong...

    SvaraRadera
  19. hahhha en instagrammad kattspya!! gud va kul, sånt ska jag nog börja lägga upp på fb!

    SvaraRadera
  20. haha, du är så jädra härlig!!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!