tisdag 15 maj 2012

Talang, Kissproblem & Beach 2012!

Så ja, då har jag motvilligt skickat iväg Freddy och Alice. Jag är fortfarande jättekass och inte alls sugen på att roa Elton en hel dag men vad gör man när man är gift med självaste ventilkungen? Hela världens alla fartyg stannar ju upp om han är hemma ifrån jobbet mer än en dag och det funkar liksom inte. Så ja, tack för lånet världen - he is now back in business. Och jag med tydligen, blä...

Min feber har gått ner lite och jag hoppas att det är penicillinet som börjar verka. Jag kom ju iväg till läkaren igår och Alice följde med som moraliskt stöd. Jag var mitt allra fulaste när jag åkte...nyduschad...håret i en tofs och inte en smula smink i ansiktet (<--inte ens mascara!) - i hopp om att min fulhet kanske kunde övertyga om inte min feber, mina tårar och mina hemska blåsor i halsen skulle räcka. Det räckte tydligen med 4 sekunder och ett stick i fingret för att få utskrivet antibiotika. Fan. Jag kunde åkt dit snygg. Alice skrattade lite åt mig i bilen och sa "Mamma...mammaaaa? Duuu? Nu när du är så sjuk....då pratar du sjukspråket. Då låter du jättedum!" Tack Alice. Vänta bara till mitt onda i halsen försvinner. Då ska jag sjunga opera för dig i bilen istället för att viska.


Madonna har upptäckt Mc Donalds?

På tal om bristande talang - det var som sagt alldeles för mycket folk i kyrkan under lördagens konfirmation, så vi var ett gäng som stod ute i vapenhuset och "lyssnade" på konfirmationen i hopp om att slippa svimma av trängseln inne i kyrkan. Jag stod precis i dörröppningen till kyrkan och försökte kika på min lillasyster och gänget den mesta utav tiden. Jag kan ju säga att framtiden inom skådespeleri inte är jätteljus i Bjärred. Men de är säkert jätteduktiga på annat! Själv var jag en fantastisk talang redan som 15-åring då jag fick spela den "barmhärtige samariten"... ;)

Men i alla fall - när jag sneglade bakåt mot Freddy och barnen såg jag att de gick till toaletten. Eftersom att Alice fortfarande vägrar att torka sig själv när hon kissat och Freddy höll i en trött Elton så skyndade jag dit för att hjälpa till. Jag kände inte riktigt att det var läge att ta "torka-dig-själv-nu-för-fan-konflikten" i kyrkan. Hon tror verkligen fortfarande(!) att hon slipper tvätta händerna om hon inte torkar sig själv. Vi kom ju på henne med detta "knep" redan för ett år sedan...och trots att hon får tvätta händerna (under protest) VARJE gång...fortsätter hon bråka om det. Suck.

Jaja, som den barmhärtige samarit jag är...så skyndade mig bak genom folkmassan, ryckte upp toalettdörren och sa med min allra vänligaste och fjäskigaste röst "Går det bra här inne?". Samtidigt som jag säger det inser jag att det inte är min familj där inne...utan en helt främmande karl! "Går det bra här inne?!" Men skjut mig!!? Han svarade "Ja tack, det går bra." Men allvarligt? Då hör jag Freddy skratta ifrån toaletten bredvid. Jag slängde ur mig "Förlåt, jag trodde det var min man - men man kan ju alltid vara snäll och fråga..." Jag trodde det var min man..? Ja, för HAN behöver ju ofta hjälp på toaletten...? Min lillebror knäckte sig lite här. Kul. Jättekul. Vad är det med oss mammor och "Gick det bra?" efter varje toalettbesök? VAD KAN HA GÅTT FEL?? Jag ska sluta fråga nu. Alla får klara sig själv på dass - jag släpper kontrollen här. Har det gått åt helvete där inne lär jag märka det...eller hur?


Nej, dags att väcka Elton och fixa lite frukost. Jag har inte ätit något på två dagar och jag vill ju inte bli rynkig! Bäst att hålla semlevolangerna spända såhär inför beach 2012 (<-- ful jävla plastpool under ett parasoll i trädgården 2012. Yeyh..?) Det här med ettåringar och strandmys får jag liksom inte ihop - men sån é jag!

over and out.

//Meekatt...

44 kommentarer :

  1. He he, går det bra där inne.. har jag också erfarenhet av att ropa å bli bortgjord på kuppen.. står på macken å jobbar när plötsligt larmet från kundtoan går. Jag måste ju liksom gå dit å kolla att ingen däckat ihop innanför dörren så jag sätter munnen vid springan å ropar samma som dig.. å får ett macho-asflabb bakom ryggen. Byggjobbaren som var inne på toa hade tryckt på larmet av misstag å hans kollegor tyckte det var underhållande som faan på fikarasten att jag var mån om att hans toabesök skulle gå bra..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahahaha, usch! Vi måste sluta fråga det där... ;)

      Radera
  2. Gullegurkan krya på dig nu<3
    Omg du e för skööön hahaha!
    Styrkekram till sjuklingen:-)

    SvaraRadera
  3. Jaha!!! Och hur ska jag tolka detta? Nu är jag ärligt talat både förbannad, besviken och känner mig sjukt nedvärderad som människa.

    Hur kan du med? Jag hoppas du skäms som en hund och går och lägger dig och tänker över detta ordentligt.

    Inte en enda gång - märk väl - under de tre dagar vi spenderade ihop på ett hotellrum i Stockholm, frågade du mig "om det gick bra". Inte en enda gång!!!! Jag fick minsann sitta där inne i min ensamhet, ingen som frågade om det gick bra, ingen som kom och torkade mig och ingen som frågade om jag tvättat händerna.

    Det här kommer ta lång tid att förlåta min kära Meekatt!!

    LONG TIME!!! My friend....

    /Bondmoran
    www.bondmoran.nu

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, förlåt!! Nu när jag vet att du kan TRILLA I toaletter så kommer jag vara mycket mer uppmärksam under dina toalettbesök!!

      Love u!

      Radera
  4. Ha ha, du är underbar!! Fy bubblan vad roligt!! Varför låste inte gubben undrar jag... Och så undrar jag hur det smakar med vaniljsås till fisken... ;-)
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, varför låste han inte!? Han kanske hoppades att det skulle komma en omtänksam mamma och hjälpa honom med detaljerna?

      Haha, örk. Det var ingen höjdare. Det är väldigt sällan som min man kastar mat... ;)

      Kram!

      Radera
  5. Tack för din kommentar och det ska jag pröva och jag lär skratta jag med haha. Ja jag tyckte det var lika bra att göra så att se sanningen i vitögat på en gång! Kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, prova!! Och skratta är ok! Det mår vi ju bara bra utav, eller hur? Om inte annat sätter det semlevolangerna i gungning, haha.

      Kram på dig!

      Radera
  6. Helt underbart! Du räddar alla mina dagar:))

    SvaraRadera
  7. Hahahahaha stackars gubbe som satt där inne på toan!!!

    När jag är sjuk och har min "sjukröst" så brukar jag alltid sjunga för min dotter, särskilt när vi är ute bland folk. Vet inte varför men hon tycker jag är pinsam då???

    SvaraRadera
    Svar
    1. Satt? Han stod upp! Tack gode gud för det - en sittande man hade varit en ännu mer sorglig situation i det läget. Ryggen räckte bra! ;)

      Haha, sjung på bara! Vi får ju skämmas över våra barn jämt - inte mer än rätt! ;)

      Radera
  8. Man sitter alltid och ler när man läser dina inlägg :-D
    Ha en jättebra kväll

    Mvh cCmilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, vad härligt! :)

      Ha det gott Camilla!

      Radera
  9. haha, ja b l o m m o r!!!
    Åh han fick ju mig direkt, hahaha!

    I sommar får vi ta den där träffen med mjukisbrallorna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahahaha! <3

      Ja, det är klart!! Ska ta tag i planeringen så fort jag kommer upp till Bondmoran!!

      Kram på dig!

      Radera
  10. Tack för dagens asgarv! :-D

    SvaraRadera
  11. Men darling, du är helt galen!! LOVE

    SvaraRadera
  12. Nu skrattar jag så tårarna nästan rinner igen! "går det bra här inne" o så är det fel familj:))) Jag hade dött!

    Visst säger man många dumma saker, typ "Ramla inte", klart inte ungarna har TÄNKT att ramla!! Vad hjälper det om man säger så??

    Fyll du ut rynkorna bara, det är bara gamla tanter som har rynkor:)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja....varför säger vi så mkt dumt?! Vi måste liksom va där o styura o fixa hela tiden....konstigt man får stressmage... ;)

      Ja, eller hur? Mer choklad åt folket!

      Kram!

      Radera
  13. Buckle up jooo tack behövs även på datastolen när man läser Dina bloggar... håller ju för faaaan på att skratta mig av stolen...

    Alice inte ensam om att köra det där knepet med att slippa tvätta händerna. Kan NÅN ta bort den där handboken för barn över 4? ja nånstans måste det ju stå alla idéer busfasoner och tokiga infall.......

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, vad härligt!

      Ja, det kommer ju någonstans ifrån....men var?! Säkert dagis - allt är dagis fel! ;)

      Men bra idé - jag ska skriva en handbok till 4,5-åringar!

      Radera
  14. Tur att du fick låna din make från världen en stund i alla fall. Om min stannar hemma kommer alla Göteborgs bussar, hemtjänstbilar och ambulanser få åka omkring med punkteringar och så kan vi ju inte ha det...

    Tycker faktiskt att det var riktigt snällt av dig att visa din omtanke på det sättet du gjorde i kyrkan. Tänk vilken fantastisk värld vi skulle ha om alla gjorde så! ;-)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är det snällt att man får låna dem ibland....och att världen tar en paus ifrån att falla samman. ;)

      Ja, jag är ju ganska fantastisk på det viset, haha.

      kram!

      Radera
  15. Munnen intar formen av ett leende allt som oftast då jag läser här:-)
    Vad kul att du var i Bjärred! Synd att jag inte råkade springa på dig då, för det händer att jag tar en promenad just där förbi kyrkan! What a surprise det hade varit!
    I den kyrkan har jag både döpt ungar och sedemerat konfirmerat dem:-)

    Krya på dig!

    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vad synd! Men jag ska ner till Bjärred mycket i sommar. Har ju familj där så vi springer kanske på varann! Snart är det dags för skolavslutning! Är det inte regn ska jag ner på den!

      Tack! Och kram!

      Radera
  16. Oh vad mysigt, var det är jo det är en bumbo heter den, den finns bla inne på jollyroom.se om du vill kolla in den. Den är jätte bra till mindre barn då =) Kram kram och Krya på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bumbo! Vilken bra grej! Nu är ju min grabb för stor men jag ska tipsa andra om den!

      Kram kram!!

      Radera
  17. Regnet piskar mot rutan och jag jagar allt som är tråkigt facket, försäkringskassan och varför inte A-kassan när vi ändå är i farten.. livet känns tuggumisegt och grått... och vad gör man då man kikar in här.. Gulle dig för att du förgyller min dag:)

    SvaraRadera
  18. Skönt att du börjar må lite bättre!:) Och Alice, ja vad kan man säga om Alice - skulle vilja kidnappa ungen omedelbums, hon verkar så himla go och kvicktänkt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var en snabbsjuka denna gången, haha. När mina läsare skickar godis och choklad med posten för att pigga upp mig är det svårt att vara nere. ;)

      Alice är himla go...och kvicktänkt...och fantastisk...och alldeles fruktansvärt envis och sketajobbig på samma gång! ;)

      Radera
  19. Hoppas ni har en bra helg.
    Man blir alltid full i skratt och glad av din underbara blogg.

    Hmmm..
    Hur gick det med mitt hångeltröstpris? Hihi

    /Anondoderorsos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vafan?! Vad hände med det?! Tänk på all ränta...du är ju snart uppe i ett ligg! ;)

      Radera
  20. Jag kan inte sluta skratta, sluta skriv så roligt *s*
    Sambon undrar varför jag fnissar så mycket och ber mig hålla tyst (visst något spännande på tv).

    Ha det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vafan är det för sambo? Läser inte han min blogg?! ;)

      kram!

      Radera
  21. Ha ha , fel familj. Goa du. Tur gubben stod upp iaf.

    Ja den där mjukisbralle träffen måste vi ha snart. Behöver skratta. Hade ju träningsvärk i magen sist :) kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag ska ta tag i det! Vi behöver en date snart!!

      Radera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!