lördag 26 maj 2012

Melodifestival, Glassbrud & Monsterfika?

Lördag och snart dags för Melodifestival - wiiih! Finaste faster Linda och Alice idol Dan är här och Alice är laddad som aldrig förr. Hela dagen har hon gått runt och skrikit "Heja Ulrik Munther!!" trots att jag sagt åt henne 250 gånger att han inte är med alls ikväll. Fatta vilket antiklimax det kommer bli...

Alice värmer upp med en boxningsmatch på kinecten iklädd sin prinsessklänning som blivit två storlekar för liten. Jag kom just på att jag ALDRIG har tvättat den. Örk. Det borde jag kanske göra...med tanke på att hon använt den varje dag i över ett år. Supermorsan... Men tanken har faktiskt aldrig slagit mig... Sån é jag!

Igår hade jag och barnen en supermysig dag i Torekov och förutom lite skam inne på fiket när jag glömde bort att bromsa Eltons vagn i en backe...så gick det över förväntan! Inga tårar, inget tjat, inget skrik...nästan för bra för att vara sant. Känslan av att "snart kommer ett flygplan krascha mitt framför oss" infann sig lite då och då. Men ja, hade inte det där Geishat distraherat mig inne på fiket så hade det varit en perfekt dag! Och ja, det gick bra för Elton. En i personalen stoppade vagnen, bromsade den och skällde på mig inför alla gästerna. Fan. Men det är ju en prioriteringsfråga det där...

Lite bilder ifrån igår:


"Mamma!?! Mammaaaa!!? Titta!! Glassgubben har fått en tjej!!!"


Årets första dopp!


Världens finaste och bästa klätterträd i Torekov!


Fina Kravallis


En glad Elton


Ja, Alice valde fika... Elton somnade av utmattning efter en kvart. Mes.

Nu börjar det! Heja Loreen!

over and out.

//Meekatt...

15 kommentarer :

  1. Torekov e fint! Nästa gång, sväng till vänster på väg hem vid Hovs kyrka o vips, där finns jag:)) strax efter fotbollsplanen till vänster!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Åhhhhhhhh - underbara Kravallis och Elton. Somna med bullen i mun!!! Yeeeaaahhh.

    Hoppas att ni får njuta av ESC - jag sitter med laptopen i knät och skithög volym på tv:n.

    Kram på dig Malin!

    SvaraRadera
  3. Vilka rara barn! Alice har ett leende som kommer få många "snuggingar" på fall!

    SvaraRadera
  4. Men vilka söta ungar du har:-)!
    Hoppas Alice inte varit föör besviken i kväll då och att du haft en någorlunda skön schlagerkväll.
    Här har vi kollat på spektaklet. Tycker nog att Loreen var bäst, men vi får se. Röstningen börjar NU!!

    Kramar

    SvaraRadera
  5. Åh du din stackare! Måste du titta på skiten också? Idag var vi tre mot en så Bonden fick ingen Melodifestival! Först kollade jag och Skräpfian på Skräckis och sedan kollade vi allihop på Water for Elefants.

    Första gången vi lyckats slippa Mello.... UNDERBART!!

    Miss you!
    /Bondmoran
    www.bondmoran.nu

    SvaraRadera
  6. HÄRLIGA DU och härliga bilder!!!
    KRAM

    SvaraRadera
  7. Underbart att läsa hos dig! Du är bara så go för sån é du! ;)

    Massor med kramar till dig!

    SvaraRadera
  8. Hahaha Älskar den sista bilden, helt fantastisk! :)

    SvaraRadera
  9. Älskar verkligen sista kortet gud så himla gulligt!! Tack för dina kommentarer söta du har lagt in bättre kort för jag håller med dig glömde ju hela röven på första hihi massa kramar

    SvaraRadera
  10. Hej underbara du <3
    Du har blivit utmanad inne hos mig. Jag har svarat på ett gäng frågor och sedan knåpat ihop 10 st egna frågor (sjukt intressanta) som jag utmanar dig att svara på.

    Du hittar dem här: http://bondmoran.nu/?p=5209

    Kram
    Bondmoran
    www.bondmoran.nu

    SvaraRadera
  11. Underbara du! :)

    Attans nu ser jag att någon annan utmanat dig här ovan haha men jag har också gjort det.

    Här kommer min med enkla roliga frågor som jag undrar. :)

    http://www.sojkasframtid.se/utmaningar-och-awarder/

    Kram! Kul om du svarar! ♥

    SvaraRadera
  12. Vilka söta barn du har!! (om man nu får säga så!) Men du känns som en skön brud som tar allt på rätt sätt! =)
    Blev ingen ESC för mig, vi valde att åka till stugan på kusten med barnen och bara njuta (finns ingen TV i stugan så det blir
    verkligen RIKTIG semester, fast smartphonen va ju me, så man kan blogga, facebooka och kolla mailen i alla fall, he he)
    Kram på dig du underbara kvinna!

    SvaraRadera
  13. Vilka underbara bilder! Ser verkligen somrigt och fint ut! Själv missade man melodifestivalen när vi för en gång skull går och vinner, undra om man ska kompensera det genom att vara med i publiken i Stockholm nästa år då? Det hade varit ganska häftigt!
    Tack snälla Malin för att du é som du é!!!

    Varma kramar
    Lina-Marie
    http://familjenlundquist.blogspot.se/

    SvaraRadera
  14. Hej hej fina du!
    LÄckra bilder,
    Gillar den längst ner skarpt. Då e man bra trött om man somnar från gofika =)

    Ajdå, tur Elton klarade sig bra i backen, de blev lite berg o dalbana.

    Vi får ta den där mysbralle kvällen i sommar.

    kram

    SvaraRadera
  15. HAHA, vilken söt bild på Elton!

    Jag har nu bloggat om tävlingen=)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!