torsdag 31 maj 2012

Tjockbomber, Pedagogik & Roadkills!

Igår mötte min kropp en ny motståndare. Strandhugget i Mellbystrand har börjat med Tobleronefyllda Wienerbröd. DET borde fan vara förbjudet!? Jag såg dem på deras Facebooksida på morgonen och ja...något inom mig sa "Möt din rädsla Malin!" Det ska man väl? Det har Dr Phil sagt... Sen att det handlar om att träffa gamla mobbare, föräldrar man tappat kontakten med eller hångla med småkryp är ju en annan sak. Jag tolkar det som "Dansa gärna naken på bordet Malin - med ett flottigt Wienerbröd i handen!" Sån é jag! Så ja, jag bjöd svärmor på årets bästa fika igår  (Hon slapp dansen) och jag kan säga att det tog ca 45 sekunder att trycka i sig tjockbomben...och det LÄR inte vara det sista jag äter. Hallefuckingjulah säger munnen...semlevolangerna fortsätter vara spända och min bikini kommer inte trilla av i år heller. Kanon!


I morse vaknade Alice på världens sämsta humör. "Jag vill INTE till dagis mamma, jag vill INTE ha de fula kläderna och jag tänker INTE borsta tänderna!!" Fantastiskt. Då vet man vad man har framför sig. Jag inledde i vanlig ordning med fjäsk och äckelrösten. "Men lilla gumman, alla kompisarna kommer ju sakna dig om du inte kommer!" (Yeah Right! Hon rev en stackars "kompis" på armen igår. Tjejen mötte mig i dörren med orden "Alice REV mig! Hon sa INTE förlåt!" Hon skulle fan vara glad över att slippa Kravallis idag...) Alice nappade inte på fjäsket. Jag övergick till mutor: "Men Alice. Om du åker med pappa till dagis nu så hämtar jag dig med cykeln idag!! Så kan vi cykla till Strandhugget och köpa glass efteråt!" Det funkade inte heller. "Men mamma...vi köpte ju glass igår och jag har fortfarande kvar smaken i munnen!" I know the feeling! Jag känner fortfarande Tobleronesmaken! ;)

Ja, det fanns ju bara en sak att göra. Som den förståndiga och pedagogiska förälder jag är fortsatte jag till plan C - hot! "Men Alice. Du MÅSTE gå till dagis. Jag ska sitta och plugga hela dagen så du kommer få JÄTTETRÅKIGT här hemma! Och du kommer ångra dig och DÅ har inte jag tid att lämna dig!" Moget. Supermorsan. Ja, det skulle säkert vara jättetråkigt att få vara hemma och leka på rummet och kolla på TV en hel dag. Jag orkar inte med diskussioner på morgonen. LÅT mig va för fan! Jag vill vakna, kissa, klä på mig, dricka kaffe, kolla mailen - SEN kan jag prata! OK?!

Morgonen räddades dock upp av det här:


En platt Igelkott. Lyckan var total. "Coolt mamma!!! "Mamma, mammaaaa!? Kolla, en PLATT igelkott!! Hur kan den gå?"  Förhoppningsvis...inte alls?

Slutligen: Min bästa låt just nu. Elton sitter här och diggar för fullt. Vilka moves den grabben har. Han kommer gå långt...inom allt annat än dans!
 
 

over and out.

//Meekatt...

26 kommentarer :

  1. Åh!! Blir en tur till Mellby i helgen då!! Mums!!

    SvaraRadera
  2. HAHAHAHA! Underbara du! Älskar dig o dina semlevolanger! Börjar bli stolt över mina jag med!

    Underbar låt! Spelar på max så ungarna skriker! ;)

    Kram!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. YES! Mer semlevolanger åt folket! ;)

      Kram!

      Radera
  3. TAAACK !!!!! jag säger det igen TACK *KRAMAR OM* sista 3 dagarna har varit så med min 3-åring *ringer vilohemmet snarast* tack och lov att man inte är själv om eländet. Dagis just nu ett öde värre än salva, elaka mamma, och gröna ärtor.....


    Bjuder på en fräckis som tack ;-)

    Bondmoran (ja vem ska jag annars terra ;-> ) kommer in till tandläkaren och sätter sig i stolen, drar upp kjolen och tar av trosorna. Tandläkare Fredde tittar på henne och säger lite försiktigt:
    -Nu har Du nog kommit lite fel.
    Bondmoran:
    -nä det tror jag inte, det var DU som satte in löständerna på min man, nu är du så god och plockar UT dem......

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är det skönt att vi är fler som har det likadant? En liiiten tröst i misären!
      Hittar du ett bra vilohem så åker vi ihop, haha.

      Hahahahaha! Underbart! Hoppas Bondmoran läser den här, hahaha)

      Kram på dig!!!

      Radera
  4. Jag saknar inte alls dagistiden.

    Däremot saknar jag familj oerhört mycket - därför är det så härligt att läsa om din alldeles vanliga ovanligt härliga familj!

    Och du - han var snygg. Läkaren alltså!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad bra att han var snygg! Se till att inte titta för noga bara, du mpste va rädd om hjärtat! ;)

      Kram!

      Radera
  5. *skrattar* Underbara söta Alice... Vicken tjej!!! Är helt övertygad om att hon har det efter sin lika fantastiska mor.. ;))

    Hoppas du får en finfin dag Malin - och många tack för dina fina ord inne hos mig! *ler*

    Kramar i massor!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, allt BRA har hon efter mig. Allt annat skyller jag på dagis! ;)

      Tack fina du!

      Kram!

      Radera
  6. Hahaha alltså vilka knasiga grejer du hittar.

    Och taaack! Känns himla gött. Bara hoppas jag kommer in i höst nu :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaja, jag dras till knasigheter...eller ja...min kropp gör det!

      Klart du kommer in! Du är ju bäst?!

      Radera
  7. Hahahahaha jag dööööööööööööööööööööööööööööööör. Det där med äckelrösten känner man ju igen. Gud vad du skriver härligt!! Det är tack vare 11 barnsmamman Mirka Norrströms blogg som jag hittade din! Ljuvligt!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad kul att du hittat hit! Välkommen in! :)

      Ja, äckelrösten...det gör ont inombords när man använder den, haha.

      Ha en go helg!

      Radera
  8. Du e så underbart ärlig. Älskar de. Tänk om alla vågade skriva lika öppet o ärligt. Slippa läsa om allt rosaskimrande familjeliv som bara existerar i en drömvärld.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Naw, tack fina du! Ja...i en drömvärld...och på Facebook! ;)

      Kram!

      Radera
  9. Åh vilken tur att det inte finns såna wienerbröd här i storstan. Om det finns vill jag INTE veta! Har nämnt dig i bloggen nu om du vill kika angående Instagrammandet :) Och din underbart roliga blogg i övrigt såklart!

    www.gemma-uppochner.blogspot.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de är livsfarliga! Jag ska försöka vägra dem resten av sommaren! ;)

      Kram!

      Radera
  10. Jag dööör av skratt! O jag som e sjuk o hostar, jag klarar inte av att skratta såhär mkt!! Höll på kvävas! Klockrent! ;)//Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, snälla du! Var försiktig! Hahaha

      Kram!

      Radera
  11. Toblerone i ett bakverk.. Det borde nästan vara förbjudet tycker man.. Så gott det låter...

    Nu blev jag lite dagisrädd... det är dom dagarna jag fruktar! Kommer verkligen inte kunna vara så lugn och fin som du var.. Fast hoppas ju kunna vara det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, straffbart borde det vara...

      Nej!! Inte vara dagisrädd! Dagis är ju vår räddning! Lyckad man bara få iväg dem så är det ju rena paradiset! Fjäsk ---> Mutor ---> Hot! You can do it! (haha)

      Radera
  12. HAHAHAHAHAHAHA! Igelkotten....HAHAHAHAHA! Förlåt lilla igelkott....men fy fan vad rolig bild.

    Jag är sjuk, jag vet. Tack för dagens asflabb!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, stackars igelkott, haha. Men det var inte jag!! ;)

      Haha, trevlig helg!

      Radera
  13. Åh det är nog tur att jag har någon mil till mellby ändå, den där tobleronedrömmen vore förfärligt... gott! Fan. Nej anna.. inte ta bilen.. inte!

    Tack för att du fortsätter leverera en underbar vardag!

    SvaraRadera
  14. Oh my..låter farligt gott! Ingen bikini lär trilla av mig heller den här sommaren...och tur är väl det iofs :D

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!