söndag 17 mars 2024

Grön bricka, Huliganer & Lådan till psykakuten?

Igår var vi på Örjans Vall här i Halmstad och såg HBK få spö av MFF till svärsonens stora lycka. Självklart trängde vi oss längst in i klacken bland flaggor, huliganer och bengaler, haha. Underbart! Jag såg typ inte ett skit av matchen och har nästan ingen röst kvar idag men SÅ värt det när man har lyckliga ungdomar omkring sig och tillsammans med Skåne fick hoppa, sjunga, vråla och klappa fram våra himmelsbåa grabbar till FINAAAL!

 
Mina älskade ungar! 
 
Att få göra detta nykter alltså! Så tacksam! Det är en lika stor vinst som Malmös 4-0! Vi började med en lunch hemma hos mig, sen en promenad ner till Foxen i stan där vi mötte upp ungdomarna och alla supportrarna. Sist jag var på Foxen...var jag INTE nykter. Lite ångest att bara närma sig stället. Och av att få ett leende av dörrvakten... Men också en skön känsla av att jag inte skulle in dit och göra bort mig. Jag skulle hålla mina ungdomar trygga, ta dem till matchen och ha bästa 90 minuterna på länge med dem. Livet! Gör jag rätt saker händer fina saker. En dag i taget!
 
 
Idag sken solen i mitt fina Halmstad. Många frågar om Halmstad och varför jag trivs så bra här. Jag har alltid tyckt väldigt mycket om Halmstad. Jag lämnade ju mitt Skåne direkt efter studenten och då hamnade jag i här. Bodde här något år innan jag flyttade till Mellbystrand men Halmstad har alltid varit "min" stad. Och det var något jag längtade "hem" till under mina år när jag isolerade mig ifrån allt och alla i Mellbystrand. Jag såg Halmstad lite som min räddning. Att bryta isoleringen, få en nystart, få nära till alla NA-möten och en ny gemenskap. Att ta tag i pluggandet, få ett socialt liv... Och det har ju överträffat alla mina förhoppningar. Jag har aldrig haft så många fina människor omkring mig. Inte heller så fina riktiga vänner.
 
Jag promenerade bort till "Våga Va" vid nio idag där vi har morgonmöte. Vi har blivit ett härligt gäng där som ses varje morgon och pratar om livet, dricker kaffe och planerar kul saker ihop. Och idag tar jag min 60-dagarsbricka och då stod det en tårta och väntade på mig när jag kom fram. DET är kärlek det! 

 
Kärlek! 

På tal om kärlek så har jag fått glida runt kungligt idag, haha. Min älskade cykel blev ju stulen (suck!) och tydligen gällde inte försäkringen då det var en elcykel och jag skulle haft trafikförsäkring på den. Jag som älskade min fina cykel och precis hade samlat mod till att börja cykla istället för att leda runt den i Halmstad, haha. Men idag har vi varit iväg ett helt gäng ifrån "Våga Va" och grillat och spelat kubb på stranden och jag åkte lådcykel genom stan. HELT klart bättre än att cykla själv, haha. Tänkte för en stund att "Nu tror hela Halmstad att Meekatt tagit återfall och åker i lådan på väg till psykakuten", haha.

Den här måste ju pimpas med Meekattlogga, haha
 
Helt klart den bästa eftermiddagen på länge! Vi hittade en mysig grillplats vid Prins Bertils Stig, grillade korv, skrattade och tramsade i vanlig ordning och sen blev det strandhäng och kubb för grabbarna.
 
 
En bättre BIB. Och ett skrev...? haha

Årets första grillning! 

Frusen efter en utedag men tacksam över en fin söndag tillsammans med de jag tycker om. Också otroligt tacksam för alla fina mail och kommentarer jag får. Jag försöker hinna svara på allt. Men nu har det varit fullt upp med roligheter och mys. Livet!

Ikväll följer Alice med på NA-möte och är med när jag får min 60-dagarsbricka. Elton var med när jag tog 30 dagar. Så fint att få dela resan med dem! Att de är stolta och känner sig delaktiga istället för att skämmas över sin mamma.

//Malin

22 kommentarer :

  1. bara att gratulera att du tagit dig ur "missbruket" hopps du fortsätter på detta spåret! och välkommen till hstd!/bonne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Bonne! Fint att du hänger kvar här inne!
      Ja, nu finns det ju bara en väg framåt. En dag i taget bara. Kram!

      Radera
  2. Jodå, vanlig hemförsäkring täcker stöld eller skadegörelse på din elcykel. Du får inte full ersättning om batteriet satt kvar på. Kolla upp det igen. Bara om den har motor över 250w räknas den som motorfordon och behöver annan försäkring och en cykel av din modell räknas inte dit.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag fick tvärt avslag men har överklagat nu. Alla säger att det är fel så jag håller tummarna för att jag snart har en ny cykel! Batteriet satt inte kvar. :)

      Radera
  3. En äkta Hamsta-bo hejar väl inte på MFF. Skärpning! 😜😜

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, men jag är ju SKÅNING i hjärtat och blodet! 😜

      Radera
  4. Hahahaha!!! ÄLSKAR att du åker lådcykel katten! Klart som FAN att du ska glida runt så i sommar. Man blir ju nyfiken på vem som yrampar runt drottningen i Halmstad..? ;)

    GRYMT fint att få följa din resa. Du är stark och modig. Så imponerad av dig och din ärlighet. Men sån har du alltid varit. Grattis till 60 dagar med bra beslut! Fortsätt kämpa och vi alla hejar på!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anders! Jag behöver alla hejarop jag kan få.
      Haha, ja klart att jag ska glida runt sådär i Halmstad! Ja, nyfiken får man vara...

      Radera
  5. Grattis till 2 månaders nykterhet. Så bra jobbat. Och modigt att ställa sig i MFF-klacken. *asg* Du är så jäkla cool katten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Johan! Haha, klart man ställer sig i klacken om ungdomarna vill ha med en dit. ;)

      Radera
  6. Modiga vackra duktiga du. Blir tårögd när jag läser dina inlägg och så imponerad över din styrka och din vilja. Du kommer fixa detta här Malin! Och alla vi läsare står bakom och omkring dig alltid, det vet du. Kärlek till dig!

    Johanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, tack fina Johanna! Så tacksam för ert stöd och er kärlek alltid!

      Radera
  7. Älskar ditt sätt att skriva alltid och din humor.

    "Tänkte för en stund att "Nu tror hela Halmstad att Meekatt tagit återfall och åker i lådan på väg till psykakuten", haha." HAHAHA! Bara älskar dig! Underbara katten!! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, utan humorn blir det jäkligt tråkigt att leva. Och det är ju trots allt lite befriande att man kan se humor i allt det jobbiga med.

      Radera
  8. Jävlar i helvete vilken mental resa du är ute på!!! Världens fetaste high five och en stor spark i röven!! Kör hårt!!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. TACK Mariette! Ja, vilken jävla resa! Men vilket fantastiskt stöd jag känner!

      Radera
  9. Grattis till 60 dagar! Tårtan såg verkligen smarrig ut!
    Fint att ungarna är med på resan. <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Bettan! Tårtan var supergod! Ja, det är verkligen fint att ha barnen med på resan! Så tacksam för det!

      Radera
  10. Hej! och heja dig! Men blev lite konfunderad över att du inte fick ersättning för din elcykel. Jag har haft elcykel i över 10 år och fått två stulna- men alltid fått ut ersättning från min vanliga hemförsäkring (Folksam) Kolla upp det

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag har överklagat nu och hoppas på att de ska ersätta mig. Har If som försäkringsbolag...

      Radera
  11. Du har alltid varit en fantastisk mamma som kämpat för dina barn. Att du faller och reser dig upp ger även dem styrka. Du är bara människa. Så fint att se Alice och svärsonen och att de ville ha med dig på matchen! Vem vill INTE ha med Meekatt i klacken liksom? haha
    Du är stark och viktig!!
    Stor kram Marianne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Marianne! Vad glad jag blir! Kram!

      Radera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!