onsdag 3 december 2014

PRO, SPA & LYX!

Idag har jag haft världens bästa dag! Tina fyller 40 idag och vi har spenderat en toppendag tillsammans. Hon kom till mig i går kväll och hjälpte mig packa tavlor och sen låg vi och fnissade till klockan 2 inatt. Som två 14-åringar. Dock är ju Tina LÅNGT ifrån 14 år när hon nu kommit in i klubb "Vi-som-blir-50-nästa-gång-vi-nollar", haha. ;)
 
Jag hade smygplanerat och packat Spaväskor och gömt i bilen. Klockan sju väckte jag Tina med falsk sång och presenter följt av tårta i sängen. Dock hade vi ätit så mycket chips innan vi somnade att tårtan inte gick att få ner, haha.
 
Vi gjorde oss lite snygga och gasade upp mot Falkenberg Strandbad där en härlig frukostbuffé väntade. Äggröra, Bacon och världens finaste utsikt. Vad mer behöver man i livet? Det var mitt första besök där men det kommer blir MÅNGA fler!
 
Efter frukost hade jag bokat in oss på dagspapaketet Ivory och vi fick 2,5 timmars lyx med allt ifrån fotbad, lerinpackning, Hamam och isskrubb till basturitualer och relax. Jag är dock inte världens bästa spakompis och fick panik varje gång jag kom in i en bastu, haha. Sen fick jag en skrattattack när vi blev instruerade att vi skulle lära oss att "svinga vår Hamampåse" och slutligen blev jag lite besviken när jag insåg att "belöningen Rasul" inte var han den snygga grabben som smög runt i arbetskläder. Men yeyh vad BRA vi haft det! Ljuvliga plats! Med eller utan hetingen Rasul! ;) Lyxigaste dagen på evigheter!
 
Utsikten! ♥ Man kan aldrig se sig mätt på havet!

 
Jag är sämst på att "Relaxa" också tydligen för efter att ha tryckt i mig alla nötter och frukt snarkade jag gott inför hela gänget!
 
(Bild stulen härifrån) Min blev inte allas lika fin, haha. Spaet rekommenderas varmt!
 
Efter en jättegod lunch med samma fina utsikt bestämde vi oss för att vi hade pengar som stod och tryckte på kontot så det blev shopping! Jag grät nästan av lycka för att jag lyckades fånga de här snyggingarna för TRETTON kronor styck:
 
Jag grät lite när jag kom hem också... TVÅAN?!!
 
over and out.
 
//Meekatt...

9 kommentarer :

  1. Haha! Hade du inte skrivit det hade ju inte jag sett att den fattades i alla fall... Men det är klart.. är man disträ så är man.
    Har lyckats skriva fel på både julschema och fritidsschema denna vecka... Som om inte det var nog lyckades jag i rubriken till mailet till fritids skriva:
    "Tider för Talibanen nästa vecka"
    DEN ångesten ... alla smeknamn är ju änna inte lika bra överallt ... Nu löste det sig tack o lov då jag skickade till ...fel mailadress.. men ja..

    Det jag vill säga är att det inte är något problem att komma hem utan tvåa! ;)

    Sedan kan ju mammamafian döda mig för att jag kallar liten för Talibanen dårå... glömde det ;)

    SvaraRadera
  2. Ååå vilken vänskap & lyckad dag för din vän!

    Haha jag dör, 2:an är kvar i affären. ..

    SvaraRadera
  3. Åh visst är de underbart där! Jag & sambon var där i juni. Iförsig tycker man väl de flesta ställen är underbara bara man kommer hemifrån barnskrik och får sova ut! ;)

    SvaraRadera
  4. Åh fy, vilken lyxig dag! Låter ju som en dröm denna gråa decemberdag! Och bästa shoppingfyndet hittade du också, hahaha! (Förlåt! Men det var faktiskt sjukt kul! Går kanske att bygga om till en tvåa?) Ha en skön torsdag, kram Maja!

    SvaraRadera
  5. Men?? Va?? Var det ingen 2.a med? Hur fan kunde vi missa det igår? TACK för igår älskade vän! Jag vet inte hur jag nog ska kunna tacka Dig för den bästa födelsedagen ever! Du är en sån underbar vän och vi hade det verkligen helt underbart igår! ÄLSKAR DIG! <3

    SvaraRadera
  6. Tack för en fantastik bra blogg. Läser aldrig bloggar men din följer jag som en hök! Vart har du köpt de underbara lyktorna? Dem är ju helt underbara (även med två treor) :)

    SvaraRadera
  7. Skrattar så det nästan kommer kiss!! :-) Ingen 2:a, underbart, åh sååå skönt att se att det inte bara är jag som gör såna grejer, själva har jag köpt vinterkängor-provade dom i affären, de packade ner ett nytt par och jag packade upp dom först efter att vi kommit upp i fjällen och eh, 2 högerkängor...? Jo, hej du! Ja, ja - allt löser sig ( dock inte det och inte på plats :-) )
    /Viola (fattade inte hur jag skulle kommentera som...)

    SvaraRadera
  8. var köpte du lyktorna?? Mvh
    Malin T

    SvaraRadera
  9. Det såg härligt ut. Nu på fredag åker jag och mannen iväg och övernattar på SPA, då vi inte haft en ensam stund efter att vi gifte oss förra månaden. Ska bli väldigt skönt och behövligt:)

    Tack för tipset till din blogg, då du länka hit då jag hade en förfrågan till mammabloggar på FB. Ska bli kul och få följa dig!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!