onsdag 17 december 2014

Sol, Vinterhull & Mojito!

Tredje dagen (av FJORTON!) på Dorado Beach Hotel och livet kan liksom inte va mycket bättre. Strålande sol hela dagen, glada barn (som roar sig själv i lekrummet och låter mamma sola!) och goda drinkar. Jag får kanske bromsa lite när det handlar om efterrätterna och all den där fantastiska maten - men det GÅR ju inte. Allt är så jävla gott! 

På vägen hit hann vi bekanta oss med världens mysigaste familj som vi sedan har stalkat sen vi kom ner, haha. Sist var det inga svenskar här men nu kryllar stället av svenskar och drinkarna smakar liiite godare när man har trevligt sällskap. Vi lär dock bli dumpade av våra nyfunna vänner snart, haha. Barnen leker jättebra tillsammans och vi har knappt sett våra barn sen vi kom ner. Så när deras grabbar hellre ville stanna här med Alice än åka med föräldrarna till Puerto Rico sa jag "Inga problem! VI tar barnen!" Sen la vi oss i solen...och somnade. Läste sedan ett sms: "Ni såg så söta ut när ni sov så vi ville inte väcka er!" Hahaha, bästa barnvakterna!? Barnen leker dock fortfarande fint och alla lever! Vi hittade dem nyss i baren med chokladsåsen i högsta hugg. 

Igår kom en jättegullig mamma fram och kramade om mig. Hon läser bloggen och hade bokat resan efter att jag skrev om den i förra året och de var supernöjda! Jobbigt om folk inte blir nöjda när man rekommenderar ett ställe och man vet att för många (inkl oss) är det en stor utgift att resa iväg. Hon var överlycklig för att det verkligen var "så bra som jag skrev att det var och det lyxigaste hon varit på" vilket hon inte hade vågat hoppas på. Här finns det liksom ingenting att klaga på. Absolut ingenting! Här får man till och med kramas med främlingar i bikini, hahaha. ;) Men jag vet själv att vi var ganska skeptiska ända tills vi kom fram förra året. När samma resa finns för dubbla priset hos konkurrerande resebolag vågar man liksom inte riktigt tro att det är sant förrän man är på plats och det är nästan så att man skäms när folk frågar vilka man åkt med och om prisskillnaderna. "Vår resa kostade 22 000 mindre än er. God Jul!", haha. Så tack för tipset om Tripx - återigen! Kolla in dem och jämför priser innan ni bokar resor! 


Elton mår som en kung och falukorvsmannen himself jobbar intensivt med vinterhullet. Till frukost idag åt han stekt potatis, 2 churros, tre korvar, en fralla med salami, äggröra, melon, massor med bacon och en muffins. All inclusive is da shit! Till lunch klämde han i sig maassor med pasta, mer korv, ännu mer korv och korv, haha. Och utöver det har han väl fått i sig ett tiotal glassar. Mini-Elton behövde komma iväg på en frosseriresa efter sina sjukveckor. Sist jag ställde honom på vågen visade den 13.1 kilo. Jag misstänker att det rättar till sig nu. Tyvärr hade jag inte samma problem när jag åkte hit...

Solen håller på att gå ner, det stramar sådär skönt i kinderna efter solen och Freddy gick nyss och hämtade en iskall mojito. Jag saknar inte Sverige direkt. Hoppas ni har det bra där hemma! 

Imorgon bitti ska jag inleda dagen nere på hotellets SPA. Idag prioriterade jag shoppingen.


over and out.

//Meekatt...

7 kommentarer :

  1. Fy tusan, det där låter alldeles för bra för att vara sant! All inclusive med barn är verkligen grejen! Hoppas ni får en riktigt härlig jul där nere och tänk inte på oss här hemma. Vi klarar oss nog. Snöchanserna är säkert minimala, som vanligt. Dåligt med mojito och poolbad. Men vad är väl en bal på slottet? Jag ä inte bitter...
    Njuuut lite åt mig med! Kram Maja

    SvaraRadera
  2. Ha det så jäkla bra...det är du värd.
    Kom sen hem och fortsätt att blogga som du brukar....ärligt och uppriktigt,
    vad det än gäller.
    Hälsningar Skaune

    SvaraRadera
  3. Å va härligt! :) Vi ska utomlands med makens familj i mars, tror du jag längtar lite nu? Första gången jag åker med all inclusive. Det blir en upplevelse tror jag! :D
    Många kramar (om än inte i bikini ;) )

    SvaraRadera
  4. ÅÅhh vad härligt det låter..:-D
    Mvh Camilla

    SvaraRadera
  5. Naw va gulligt skrivet! Vi tycker ju de är jätte mysigt att få hänga med er här i paradiset!
    Och tack för barnvakten ❤ kram

    SvaraRadera
  6. Elton står på en cementpir där jag allvarligt höll på att drunkna...Tror inte jag läst om några vattennivåer dito skillnader i nån resebroschyr. Mitt äventyr den gången slutade i rejäla skrapsår på magen efter hårda musselskal som sitter fast på nämnda cementpir.... Håll koll på tidvattnet! Piafia

    SvaraRadera
  7. Vill tillägga att jag sade till på hotellet om varningsskyltar vid den lilla porten som vetter mot den lilla stranden, inget hände då... men återigen: håll koll på tidvattnet, det ÄR ebb och flod! Piafia igen.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!