lördag 18 augusti 2012

Tävlingsresultat, Dr Phil & Tantvarning!

Ja, som ni vet så kör jag dieten "tjocka-upp-alla-människor-omkring-mig-så-att-jag-ser-smalare-ut-själv"...och jag tror stenhårt på den! Det gäller bara att hålla ut och inte ge upp när man väl har bestämt sig! Mer choklad åt folket! 

Tävlingen är avgjord och nu är det dags för mig att avslöja min vikt. Tack alla deltagande för delningar och tipsande! Ni är fantastiska! Speciellt tack till Malin som gissade på att jag vägde 3485 KILO, haha. Skit på dig! ;)
Ja, min babybok är blå. Inte för att mina föräldrar låg före sin tid och lekte politiskt korrekta superföräldrar utan för att mamma och pappa envist trodde att jag var en pojke...och jag skulle heta Björn. Jag föddes i Ängelholm och doktorn som hjälpte mig till världen var självaste Dr Phil! Hur coolt är inte det?! Jag var antagligen "jag" redan i mammas mage och fick väl ett "skjut-mig"-moment när det var dags för entré...vilket jag löste genom att försöka hänga mig i navelsträngen. Det gick sådär. Det blev akut kejsarsnitt och Dr Phil drog ut en 3 700 gram tung flicka...som skulle heta Björn. Tack mamma och pappa för att ni tänkte om!

Ingen gissade rätt men närmast kom:

Jag är med och tävlar! Ett måste med denna som vinst ;)) Gillar sedan länge på Fb, och delat på Fb. Bloggar ett inlägg också, om underbara du och tävlingen. Din födelsevikt var nog runt 3660 gram. Kramiz"

GRATTIS!! 

Lycka till att gömma undan 2000 gram choklad med sex barn i huset, haha! ;) Maila mig din adress så kommer chokladen på posten i veckan!

Ja, som jag skrev på Facebook - det är nu offentligt: Jag är 85 år gammal! Idag blev jag påkommen med fultrosor i handen på Lindex och nyss gick jag ner till receptionen och bad om öronproppar. Nu kan tant dricka sitt kvällskaffe i lugn och ro...i bekväma trosor...och fortsätta med skrivandet. Vadå Kulturkalas i Göteborg? 


Malin, 85 år gammal.

over and out.

//Meekatt...

24 kommentarer :

  1. Men tusan då. Min gissning var 3725 men jag glömde tävla. Nåväl, jag kan gå upp i vikt även utan choklad :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, vad surt! Men ja, tack för att du tar ditt ansvar för min diet! Tugga på bara! ;)

      Radera
  2. YES, YEES! Haha jag som Faktiskt skrev min egen födelsevikt ;))
    Jodådå, jag har mina gömmor, det är min choklad hehe

    Tack så mycket för vinsten, nu ska jag bara försöka hitta din mail.

    Lövjo ;)

    SvaraRadera
  3. Haha, du är underbar! Hoppas tant får en mysig kväll!
    Och det var ju jävlar vad snygg tanten var! Varför snålar du med bilder i bloggen?? ;D

    Grattis till vinnaren!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tant ska nog lägga sig i tid ikväll! Öronpropparna i...Helosansalva på händerna...Idominsalva på läpparna! Ingen vacker syn alls, jag lovar! Haha

      Radera
  4. Ha ha! Goa du.
    Grattis till vinnaren.
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, grattis till vinnaren som snart gått upp 3 kilo! Mouhaha! ;)

      Kram!

      Radera
  5. Läst din blogg sjuukt rolig! Kan avslöja att jag nominerat dig på mama! Du är ju rätt skön, du skriver allt som alla andra mammaor tänker! yeaa.. fortsätt blogga på samma ärliga sätt. Du förälngde mitt liv lite.. (ett gott skratt förlänger livet) Tjingeling

    SvaraRadera
  6. Ååh, en värdigare vinnare än Ting finns inte, när det kommer till choklad! Massvis med grattiskramar till dig!! :-)

    Oerhört bra val, att fixa öronplugg! De flesta Göteborgare som bor inom kalasområdet, flyr staden de här dagarna och vi är oerhört glada över att bo lite utanför.

    Hoppas tant (va ***, du är ju typ massa år yngre än mig, vad är jag då?? Mumie eller dinosaurie kanske?) får sova gott i natt nu då! ;-)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, det är inte åldern...det är beteendet! ;)

      Kram!

      Radera
    2. Hehe, jag gjorde faktiskt ett lögndetektorstest på Universeum i dag och svarade nekande på frågan om jag var 20 år men det var visst en lögn! ;-)

      Och dinosaurierna är bara tillfälliga besökare sedan några månader tillbaka men är väl värda ett besök. Nu brukar ju de flesta ha barn med sig men du kan ju bara låtsas att dina ränner runt som alla andra ungar gör där inne. ;-)

      Kram

      Radera
    3. Känns ju tryggt att de testen funkar så bra! ;)

      Haha, skulle helt klart vara skönt att gå dit utan barn...men jag tror jag prioriterar lite shopping imorgon innan jag åker hemåt! ;)

      Radera
  7. Hon som gissade på 3485 kilo kanske gissade på ditt alter ego "Valins" födelsevikt :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, just det! Så måste det vara! ;)

      Radera
  8. Men vad du är vacker kvinna! Älskar ditt halsband!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Äsch!;) Ja, jag älskar mitt halsband! :)

      Radera
  9. Haha, klart att du kom till världen med hjälp av Dr Phil! ;D Du är härlig du!

    Grattis till vinnaren. Inte alls avundsjuk, hehe.

    Nominerade dig till Årets Mama 2012, du är en stor förebild för mig som mamma! Älskar hur du sätter ord på mina känslor och att du säger det som vi andra inte vågar! Men nu ser jag ju att jag borde nominerat dig till Årets HOT Mamma! ;D

    Kram på dig katten! <3

    Erika

    SvaraRadera
  10. Hej!
    Är ganska ny läsare här hos dig (hittade dig via Fnulan) och du är ju bara för rolig! Förlåt, men jag skrattade jättemycket åt att du tippade omkull på cykeln, precis hur kul som helst. Hoppas du inte har ont i knät längre.
    Känner igen det du skriver om att det inte alltid är så kul att ha små barn. Mina söner är 19 och 21 nu, men jag tyckte ofta det var rätt jobbigt när de var mindre. Tyvärr kände jag att så fick man liksom inte tycka utan allt skulle vara rosaskimrande på nåt sätt. Men jisses va trött jag var på dem ibland!
    Tycker faktiskt det är MYCKET bättre nu när de är vuxna!
    Kommer att fortsätta läsa dig, här och på facebook!

    SvaraRadera
  11. då ska jag och resten av familjen äta lunch på max i din ära! ;) Två-åringen med såklrt, ingen supermorsa här inte!!

    SvaraRadera
  12. HAHAHAHA, skrev jag KILO efter på allvar? Fyfan vad illa alltså. Jag menar ju givetvis TON. Eller vänta nu.. gram är det va? haha, jaja.. så tokigt det kan bli. Du fick dig la ett gott skratt iaf, och det är la huvudsaken. Haha :)

    SvaraRadera
  13. Här har du en Martin :-) Det skulle jag heta och antar att mina föräldrar blev lite smått chockade sedan när jag kom mer än två månader för tidigt och de knappt hade hunnit tänka på tjejnamn...
    Kram!

    SvaraRadera
  14. *skrattar* Så tant e hemma nu??? Vafalls? Ähh, kulturkalas och sådant tjafs! När man kan sitta hemma i bekväma trosor... Hejja dig Malin!!

    kramar

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!