tisdag 21 augusti 2012

Dagens visa, Politisk korrekthet & Snoppinvation!

Vi är alla duktiga på olika saker. Och det är ju bra att det är så. Just nu är det "Dagens Visa" på Barnkanalen och jag får rysningar i hela kroppen. VARFÖR utsätter man sina barn...och oss tittare för de där tonerna?! Det där är ju inte mänskliga läten ens. Det måste vara en förälder som jobbar på TV...vars barn blev bannad ifrån kören i skolan som tänkte "Nu jävlar ska vi visa dem"...och väljer istället att förödmjuka sitt barn inför halva Sverige. Det gör ont att se det där. Ungefär som audition-avsnitten till Idol...någon borde ha stoppat dem! 

Alice, min lilla tös har bestämt sig för att hon ska bli Ballerina. Och nej, hon menar inte kexet...tyvärr. Hon vill börja på balett. (Giv mig styrka.) JA, alla supermorsor(!) - jag säger till Alice att hon är fantastisk och att hon kan bli vad som helst! Men det pågår en viss kamp inom mig här. Alice är världens goaste tös. Hon är rolig, snäll, omtänksam, söt, omhändertagande, givmild, vacker, underhållande, mysig, glad, envis och alldeles fantastiskt. Men...hon är inte "ballerinatypen"...alls. Hör Alice musik kastar hon av sig alla kläderna och kör en nakendans...junglestyle. Det är mer Alice. Men visst...vill hon bli en ballerina så ska hon få bli det. Igår övade hon lite i köket...


Ja, och hon fortsatte öva i vardagsrummet. Mammamaffian ifrån familjeliv kan bortse ifrån att hon har en snopp bakom sig hela dansen. Vi VET att det inte är politiskt korrekt men Leonardo da Vinci hade dålig koll på det här med snippor och hen:ar...
 
 

Faktum är att den där jäkla snoppen är med på ALLA våra bilder! Vi har liksom bara en vägg som är fri ifrån möbler och just därför är det alltid där vi "ställer upp" barnen när det ska fotas. Häromdagen satt jag och skulle framkalla lite bilder. Alice som Lucia...med snoppen. Alice 4 år...med snoppen. Elton nyfödd...med snoppen. Familjebild...med snoppen. Våra amerikanska gäster på Midsommar...med snoppen. Allvarligt?! Vi måste börja fota någon annanstans!

Nej, dags att maila skolan så att jag kommer igång med nästa kurs.Vi förlängde sommarlovet en vecka till så på måndag börjar allvaret här hemma...med Entreprenörskap...och Balett?

over and out.

//Meekatt...


12 kommentarer :

  1. Vilken härlig dialekt! Va mysigt det låter med de skorrande R:en!
    Här uppe ska man va glad om folk ids prata i så långa meningar att man ens hör ett R :P

    Camilla från noRRa NoRRland!

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att hon ser riktigt graciös ut. Ballerina-morsor?! Undra hur sådana är? Jag gissar att de är fördomsfulla och inte dricker alkohol.

    SvaraRadera
  3. Vilken sötknopp hon är! / Hannaa cramer

    SvaraRadera
  4. Ha ha hon är HUR söt som helst! Speciellt när hon stannar till och koncentrerar sig på att forma armarna ovan huvudet.. ;)

    SvaraRadera
  5. Men hon är ju helt underbar!! klart hon ska dansa balett!! det gjorde jag också när jag var liten.. Fast det var kanske inget bra exempel haha
    Äsch. Klart tösen ska bli prima ballerina, se det som god motion och bra hållningskurs :D
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  6. Helt underbar liten tjej! Hahaha vad jag skrattar för mig själv åt alla era snoppfoto :-D

    SvaraRadera
  7. Så söt och jätte duktig. Klart hon ska få dansa balett och så kan ni filma och ta fler snoppfoton när hon uppträder för er hemma ;-)

    SvaraRadera
  8. Tror mera att det är mammor som du som tycker likadant ang att deras barn vill sjunga så ska de få göra det .

    SvaraRadera
  9. Jag tycker att hon är en solklar ballerinatyp! Klart hon ska dansa balett om det är det hon vill!

    Men var är snoppen? Jag har förstorat allt jag kan (har nog aldrig studerat något så noggrant) men jag ser den inte någonstans? Hjälp! Jag kanske inte vet hur en snopp ser ut? Alls!?!

    Kram

    SvaraRadera
  10. Klart hon ska va ballerina! Tänk, den första nakna djungelballerinan! Det kommer ju bli hur stort som helst, och det var Alice som uppfann dansstilen!! För sån e hon! :-)
    Och apropå snoppbilder - vi har samma bild i storformat hemma och det smyger sig in lite snoppar här och var på familjebilderna. Bara trevligt om du frågar mig! Och till barnen i framtiden kan vi bara säga att såna var vi på 10-talet - var glad att du inte var med på 60-talet!! :-)

    SvaraRadera
  11. Hahaha, älskar snoppen :D

    Jag älskade för övrigt Dagens visa också när jag var liten. Men då var jag själv ett falsktrallande barn som sjöng dygnet runt (till allas förtretelse, får antas). Sjukt orättvist att intresse + dygnet-runt-träning inte = talang när det kommer till sång.

    SvaraRadera
  12. Hur kan du hänga ut din dotter på sånna bilder? Skamligt! 😡 Du verkar va pervers!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!