lördag 18 augusti 2012

Sömnbrist, Nattlig underhållning & Ägglossning!

Ja, det gjorde ju inte direkt ont i själen att vakna i den här ljuvliga hotellsängen och veta att det finns hotellfrukost som väntar fem våningar ner. Hade dock hoppats på mer än tre timmars sömn inatt...men glada Göteborgare vann över min vilja att få lugn och ro. Det känns som om jag har haft halva Göteborg i sängen inatt...men det har jag ju inte Freddy! Som tack för underhållningen igår och inatt gick jag nyss ut på takterrassen och moonade hela Avenyn!


En konstig sak hände vid frukosten. Vid bordet framför mig satt det ett par tyska damer. De log trevligt hela tiden, åt och skrattade...MEN....de stoppade vars ett ägg i handväskan. VEM FAN STJÄLER ÄGG? Och varför? De såg inte direkt ut som muskelbyggare...så det kan inte vara en del i en skum träningsrutin...så varför? Och tänk om de glömmer äggen i väskan? Örk - Pradan luktar äggfis efter en vecka... Säkert såna där LCHF-are...de har kanske ägg istället för ett "nöd-Geisha" i väskan?

Nu ska jag ta tag i skrivandet! Idag regnar det så jag antar att det blir en lugn eftermiddag på gatorna här under. Och ja, blir det samma väsen ikväll så finns det bara en sak att göra - hålla Göteborgarna sällskap!

over and out.

//Meekatt...

22 kommentarer :

  1. Ha ett kul kalas, vem vet vi kanske syns i vimlet?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Åh, är du också i stan och kalasar?

      Radera
  2. Du skulle ha moonat på frulle också... ;)

    SvaraRadera
  3. Vi har ju faktiskt kalas i stan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag vet. Hade bara inte riktigt räknat med att det skulle va kalas i mitt rum... ;)

      Radera
  4. Just ja, kalaset pågår ju nu! Tänk att man får Göteborgsnyheter här på din blogg också! :-)

    Kram

    SvaraRadera
  5. Hahaha, underbart! Göteborg uppskattar säkert gesten!

    Tyskarna kanske också vill ha tyst och ska kasta dem på kalasfolket? Tanter är tydligen känsliga mot ljud, hehe, ;D

    Öronproppar idag så du får lite gjort och kalas ikväll tycker jag! Man kan ju inte bara jobba! ;D


    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det kan vara det de skulle ha äggen till...smart!

      Lite jobb, lite kalas och lite slappetid! Perfekt kombination! ;)

      Radera
  6. Det står ju på Aftonbladet idag att ägg är lika farligt som rökning. Kanske lika beroendeframkallande också då?

    Eller så är de rädda att det ska förbjudas nu så de vill börja samla på sig...?
    Bara teorier, vem vet? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, de bunkrar med kokta ägg! Jäklar vad det kommer stinka i deras skafferi! ;)

      Radera
  7. Åh, är du i stan?! Vad roligt! Hoppas man får se dig ute ikväll! Får hålla koll efter någon som springer runt med ett monsterGeisha. (såg på facebook, haha) Sofia Karlsson spelar vid halv tio! Det får du inte missa!

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag var där och såg henne, hon är fantastisk! Vågade inte ta med Geishan dock...tänk om någon hade rånat mig?! Haha

      Kram!

      Radera
  8. Ha ha ha, har sett turister som bunkrat både det ena och det andra från frukostbufféer...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men just ägg var lite skumt. Kan förstå förpackningar med sylt, kaviar och annan skit...men ÄGG!?

      Radera
  9. Ha, ha, ja de är säkert såna där LCHF:are:-) som jag! Fast jag lovar, jag har inga ägg i väskan! Bara nötter o Babybel:-)

    Kram

    SvaraRadera
  10. Vet du varför dom tyska damerna gör så?
    Jag vet!

    Jobbar på hotell och vi fick förr ha frukostVAKTER för att kolla så att ryssar och tyskar inte tog med sig för mycket frukost i just VÄSKORNA! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha! Jag ska hålla koll på dem imorgon! Ska fota dem och outa dem på bloggen! ;)

      Radera
  11. Du skulle sprutat Kalles ner i tanternas väskor och sagt "Ni glömde kaviaren";-) ! Hoppas det blir lite lugnare ikväll då, nu med öronpropparna och fultrosor". Oh ja, alla har dem men få vågar väl stå för det:-) ! Jag har också och jädrans vad sköna de är!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, ska googla fram den meningen på tyska och ta den imorgon om de gör samma sak igen! "Nicht steelen di äggen!!" ;)

      Jag står upp för oss med fultrosor! Heja oss! Hahaha!

      Radera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!