söndag 12 augusti 2012

Dags att spänna ut volangerna!

Ja, jag har ju som ni vet ett gigantiskt choklad som står här hemma och skrattar åt mig och min något patetiska blekfeta kropp. Och eftersom att jag är bekymrad över alla er andra som plågar era kroppar med nyttig mat och motion drar jag igång ännu en tävling!

Jag tänker att ju tjockare alla mina läsare blir - desto smalare kommer jag att se ut! Sån é jag!


Eftersom att det är mycket prat om vikt och kroppar så tänker jag lämna ut mig rejält! Hos läkaren brukar jag svara att jag är 2,40 lång när de frågar om längd och vikt...mest för att försöka rädda upp mitt BMI. De brukar dock inte tro på mig...fan. Men nu ska jag avslöja min vikt...inför hela svenska folket (<---mina läsare alltså, haha).

Vi gör det enkelt! Jag vill ju självklart nå ut till så många som möjligt med min blogg och Facebook är ett bra forum för det. Jag får in många nya läsare varje dag via Facebook och det är ju superkul att det fortsätter att öka! Till och med Boris läser ju min blogg, haha. ;)

 Tävlingsregler:

1.  Gilla Meekatt på Facebook HÄR om ni inte redan gjort det.

2. Tipsa era vänner om bloggen genom att dela Facebooksidan på er egen sida och skriv en rad om vad det är för typ av blogg. Kanske fångar det upp en och annan vilsen supermorsa, haha. Har ni inte Facebook så får ni hitta på andra sätt att tipsa era vänner på. Knacka dörr, flyga över stan med en stor banderoll..? Haha. 

3. Gissa min FÖDELSEVIKT! (<--Gissningar på min nuvarande vikt undanbedes vänligt men jävligt bestämt, haha.)

4. Skriv en kommentar med din gissning här under inlägget och inled med "Jag är med och tävlar..."

Tävlingen pågår till lördag den 18 augusti kl 20,00. Är det fler än en person som prickar in min exakta födelsevikt blir det lottning. Endast en gissning per person.

Det ni vinner och får hemskickat är det här:


Lycka till allihop!

over and out.

//Meekatt...

91 kommentarer :

  1. Hahaha! Du är ju bara för rolig :-) Okej, jag är med och tävlar.......gissar att du vägde 3355 g när du föddes. Mvh Gabriella Birgersson Reimer

    SvaraRadera
  2. "Jag är med och tävlar..."
    3258 gram gissar jag på, samt 52 cm lång ;)

    SvaraRadera
  3. Jag är med och tävlar och gissar på 3482g underbar Meekatt :)

    (gillar på FB och delar sidan nu genast (inte första gången :))

    SvaraRadera
  4. Jag är med och tävlar och gissar på att din födelsevikt var 3035 gram

    SvaraRadera
  5. Jag är med o tävlar...
    Gillar o delar o länkar och läser för arbetskolegorna på fikarasten o

    Gissar på 3230 gr i födelsevikt.

    Kram camilla

    SvaraRadera
  6. Jag är självklart med och tävlar! Du vägde 3620 g :) kramen

    SvaraRadera
  7. Tokfia! :-) Jag är med och tävlar!
    Jag gissar att du vägde...hmm..4250g och var 52 lång! :D
    Jag har redan gillat dig på fejjan och delar nu ut denna på min fejjan sida! :-)
    Har man större schans om man även delar en länk på sin blogg?? blink*blink*

    SvaraRadera
  8. Jag är med och tävlar och gissar på 3420g :)

    SvaraRadera
  9. Jag är med & tävlar... ofcourse!

    Och jag gissar på att du vägde 3485 kilo när du föddes :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vill inte vara den som är den, men jag skulle tycka riktigt synd om Meekatts mamma om Mekatt hade vägt 3485 KILO när hon föddes ;)

      Radera
    2. Hahaha, underbar felskrivning! :-))

      Radera
    3. Hahaha, skit på dig Malin! ;)

      Radera
    4. HAHAHAHAHAHA! Kilo. Fyfan vad roligt ändå. :D Snacka om att det kan bli tokigt! Menade givetvis inget illa iaf, så vi är på klara med det! hahahah! :D

      Radera
  10. Jag gissar på 3197 gram.Birgitta Sörensen,Blidö

    SvaraRadera
  11. Jag är med och tävlar! Gissar på 3380 gram :) delar såklart. Med vänlig hälsning, Jeanette Sörenheim i skultuna :)

    SvaraRadera
  12. Jag är med och tävlar och gissar på att du nu väger.....skoja....att du vägde 3760g när du föddes. Tack för en underbar blogg!!!

    SvaraRadera
  13. Jag är med och tävlar!
    Jag tror att du vägde 4115g.

    SvaraRadera
  14. Glömde att skriva Jag är med och tävlar,vart helt kollrig på chokladkakan.Gissar på 3195gram.Birgitta Sörensen,Blidö

    SvaraRadera
  15. Jag är INTE med o tävlar för jag har bestämt mig!! (förlåt att jag lånar ditt uttryck) - för så´n e jag!! ;-) :-)))

    DÄREMOT delar jag detta på fejjan, för då kan jag oxå se mindre ut.....hahahaha

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, du går emot min diet! JAG ska ju tjocka upp folket!! ;)

      Tack för delningen iaf, haha.

      Kram!

      Radera
  16. Jag är med och tävlar...

    3987g vägde du.
    Nu ska jag dela, för gillar det gör jag ju redan ;)
    /Emma Grahed

    SvaraRadera
  17. Jag är med och tävlar.....
    Gissar att du vägde 3645 gr när du föddes:)
    Gillar på FB sen länge och delar gärna med mig av din blogg till mina vänner!!!//// Anna-Bella

    SvaraRadera
  18. Jag är med och tävlar!! Gissar på 3915g när du föddes :)

    SvaraRadera
  19. Jag är med och tävlar..gissar på att du vägde 4090 när du föddes :)

    SvaraRadera
  20. Hmm gissar på 3560 gr på dig. Hoppas det är fel för jag är tokallergisk mot hasselnötter, no Geisha for me :)) men tävla måste jag :)) Med vänlig hälsning, Anette Strid

    SvaraRadera
  21. Angelica Karlsson12 augusti 2012 kl. 22:42

    Jag är med och tävlar!
    Tänkte ju se till så du ser smalare ut bredvid mig iaf så jag vill gärna ha den chokladen ;) Kommer äta med gott samvete fast jag inte borde... :D
    Din födelsevikt är 3855 gram.

    SvaraRadera
  22. Jag är med och tävlar.....gissar på min egna födelsevikt 3.090 g. =) Hoppas, hoppas!

    SvaraRadera
  23. Hmmm. Käraste Malin, självklart är jag med och både delar och tävlar :-). Chockela' är ju alltid chockela'.
    Ät och håll skinnet sträckt! Då spar du pengar på antirynkkräm ;-).
    Gissar på 3050g
    Kram kram Ylva Kärnestedt

    SvaraRadera
  24. Jag är med och tävlar och gissar på 3850 gram...

    SvaraRadera
  25. Hej hej
    Jag är med & tävlar!!
    Gissar på 3350g

    kram

    SvaraRadera
  26. Jag är med och tävlar och gissar att du vägde 4050 gr och var 53 cm lång. Gillar och delar på FB nu direkt!

    SvaraRadera
  27. Jag är med och tävlar! Som om inte glassen igår spände ut volangerna för en tid framåt!:D Hmm...jag gissar att du vägde 3485 gram.
    Jag tror du fick två nya läsare genom mig häromdagen när jag delade ditt inlägg om Boris email.

    SvaraRadera
  28. Jag är med och tävlar och jag gissar på att du vägde 3285gram när du kom till världen.
    Kram och ha det så gott.

    SvaraRadera
  29. Jag är med och tävlar och tror att du vägde 3285gram när du kom till världen.
    Ha det gott kram!
    Christina.

    SvaraRadera
  30. Jag är med och tävlar och gissar på 3065gram. Tack för att du förgyller vardagen :) // Linda

    SvaraRadera
  31. jag är med och tävlar 3266g /Bea

    SvaraRadera
  32. Jag är med och tävlar :) jag gissar på 4232g

    SvaraRadera
  33. YEY!! Så det blev inte Mikael Persbrandt!? ;-) Oki, din FÖDELSEvikt då... hmmm den var... 3465 kg... hrmmm... förlåt... gram! <3

    SvaraRadera
  34. 3852 Men jag vill Inte vinna. Om jag vinner ska den som har mest fel få vinsten! Jag har nämlich slutat med godis...

    SvaraRadera
  35. Är givetvis med och tävlar om smarrigt choklad :) Har gillat sen länge tillbaka, och delat!
    Jag gissar att du vägde 3879 gram när du föddes //Annika H

    SvaraRadera
  36. Tjena semlefilen!!!! Är med o tävlar. Tror din födelsevikt var; 2987 gr

    Ha det

    SvaraRadera
  37. jag är med och tävlar. jag tror du vägde 2925 g. :) / Emma Dejman.

    SvaraRadera
  38. Hmmm vill inte bli tjockare, jag är inte med o tävlar :-P men jag gillar dig ändå även om jag inte går på såna lätta :-)

    Kram

    SvaraRadera
  39. Jag är med och tävlar! 3159g:-) Tack för en superrolig blogg!!

    SvaraRadera
  40. Jag är med och tävlar!! Tror du vägde 4290 g har inte fejjan av olika själ men gillar dig skarpt och berättar om dig för alla jag möter!!Vilket blir en del eftersom jag har semester å är grymt social med de flesta här på Astrid lindgrens värld men sån e ju JAG!! :)

    SvaraRadera
  41. Jag är med och tävlar...!!
    Gillar ju helkart på FB (Diana Svärd), har såklart delat bloggens fb-sida..
    Gissar att din födelsevikt var 3040g

    Gillar verkligen din blogg & vill såklart vinna!

    SvaraRadera
  42. "ag är med och tävlar" och ser till att Du ser smalare ut när jag proppar i mig Schweizernöt ;-)
    3055 tror jag på.
    kommer givetvis förklara för mina vänner om Din sida och att det är den bästa för att förstå hur "underbart härligt och lugnande för nerverna det är att ha barn i nedre åldrarna (dom äldre kan vi ju bara förutse)

    SvaraRadera
  43. Jag är med och tävlar!

    Jag tror att du var en liten kotte när du kom ut så jag gissar på
    2372g

    SvaraRadera
  44. Här är en chokladsjälsfrände! MEN... det finns alltid ett men. Jag tillhör gruppen "Våga vägra FB" och undrar om du vill ha bildbevis på när jag terroriserar min omgivning med flyers om din blogg... ;-) Funderar även på att låna mosters bil, en cab, be henne köra mig stan runt, köpa mig en megafon och sedan stå i bilen (nedfällt tak...) och sedan låta omgivningen få veta att din blogg existerar. Är det godkänt då? =) För den där chokladen skulle jag mer än gärna ta emot... Glömde bort att jag hade högläsning för två vänner från din blogg häromdan. Jäklar va jag sprider den UTAN FB! =)
    Gissar därför på 2935 g.

    Inser nu att jag inte börjar inlägget med "Jag är med och tävlar" - men jag har ju heller inte fb och följer därmed inte den regeln heller... För sån är jag... =)

    TACK för bloggen!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, hade gärna velat ha en bild på dig med megafonen i mosters bil! Du hade fått ett choklad utan att behöva vinna tävlingen för det, hahaha. ;)

      Radera
  45. "Jag är med och tävlar..."
    Och din födelsevikt var ju 3 193 gram. Söt som en docka redan vid födseln och med alla lemmar på rätt plats. Utom Toyotarövballen, den växte ut senare.

    SvaraRadera
  46. Jag är med och tävlar såklart! Jag chansar vilt på 4 020 gram (baserat på...hrmm...att det är min egen födelsevikt och jag kan ju inte varit helt ensam om den)! :)

    SvaraRadera
  47. Jag är självklart med och tävlar, behöver fler semlevolanger jag :-) Tror du vägde 4440 g (precis som jag). Gillar dig på FB och har delat sidan.

    SvaraRadera
  48. Albins mamma Cecilia13 augusti 2012 kl. 12:09

    Jag är med och tävlar och gissar på 3545g självklart gillar jag dig redan på facebook :D
    Och självklart får mina vänner veta att din underbara blogg finns..

    SvaraRadera
  49. Självklart är jag med! Gissar på 4135 gram. Kram

    SvaraRadera
  50. Jag är med och tävlar och gillar dig såklart redan på FB och har delat din blogg! Jag gissar att du vägde hela 3224 g när du föddes! :)

    SvaraRadera
  51. Jag gissar att du vägde 3.073 gram. /Ica

    SvaraRadera
  52. Lyckades inte dela facebooksidan men delade mitt favoritinlägg: "Vad blir det för jävla mat" från den 13 juli. Det tycker jag alla barnfamiljer borde läsa. Uppfriskande. Min gissning avlade jag i ett tidigare inlägg: 3.073 gram, tror jag det var. /Ica

    SvaraRadera
  53. Jag är med och tävlar!

    Lite fuskigt är det ju att vi inte fick en bild på en liten gullig Meekattbebis, men jag accepterar såklart spelreglarna och kastar mig handlöst in i kampen om sockret! :) Jag gissar att din födelsevikt var 3493 gram.

    Puss på dig!

    //Nellebo

    SvaraRadera
  54. Jag är med och tävlar!

    Ett måste med denna som vinst ;))

    Gillar sedan länge på Fb, och delat på Fb. Bloggar ett inlägg också, om underbara du och tävlingen.

    Din födelsevikt var nog runt 3660 gram.

    Kramiz

    SvaraRadera
  55. Jag brukar ofta dela dina fantastiskt roliga inlägg via Fejjan och hänvisar en del till dig också i min blogg(till exempel idag). Men jag vågar helt enkelt inte vara med och tävla. Om jag mot förmodan skulle vinna kommer jag äta ihjäl mig. Schwiezernöt för mig är undgefär som Geisha för dig ...:(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, klokt beslut då! Jag vill ju inte förlora en läsare! ;)

      <3

      Radera
  56. Jag är med och tävlar :) gissar på 3198g! Tack för en super underhållande blogg :)

    SvaraRadera
  57. Jag tror att du var en liten skit precis som jag så du vägde nog bara 2948gram.

    Jag delar såklart din eminenta blogg på FB och gillar dig redan (Anna Karlsson)

    SvaraRadera
  58. Christina B (Cia)13 augusti 2012 kl. 21:53

    "Jag är med och tävlar..." och jag tror att du vägde 2663g
    Tack för en underbar blogg! :)

    SvaraRadera
  59. Jag är med och tävlar, gissar på 3575g! Vilken sjukt rolig
    blogg.Kram Helena

    SvaraRadera
  60. Jag tänkte tävla med en kvalificerad gissning på 3375 gram. Jag beundrar för övrigt din energi i alla dina blogginlägg.

    SvaraRadera
  61. Jag är med och tävlar :)

    Tror på 3563g

    SvaraRadera
  62. Mamma till fyra pojkar14 augusti 2012 kl. 08:14

    Jag är med och tävlar! Och gissar att du vägde precis som denna underbara chokladkakan, 2000g!

    Har ingen FB men babblar så mycke om dig jag bara hinner. =)

    SvaraRadera
  63. Jag är med och tävlar! Du vägde säkert ca 3785g. 53 cm :)

    Gillar't och delat! ;D

    SvaraRadera
  64. Gillar, delar & tävlar :) Ja vad gissar man? Kör min dotters födelsevikt: 2730 gr. Mvh Petra O

    SvaraRadera
  65. JAG ÄR MED OCH TÄÄÄÄÄVLAR! gillat gillat och gillar ;)
    Hmmmm födelsevikt.... 2895g slår jag till på och hoppas på turen.
    Kram världens bästa bloggerska!

    SvaraRadera
  66. Jag e m och tävlar :-)
    Jag gissar på 2973g min dotters födelsevikt.
    Kram.

    Hoppas jag inte vinner! :-}

    Eirasmor

    SvaraRadera
  67. Jag är med!! 3572 gram tror jag du vägde :)

    SvaraRadera
  68. Monika Gustavsson15 augusti 2012 kl. 16:50

    Jag har inte facebook men vill vara med!

    vh
    M

    SvaraRadera
  69. Jag är med och tävlar och gissar att du vägde 2937 gram som nykläckt! Kram på dig!

    SvaraRadera
  70. Jag är med och tävlar... Tror din födelsevikt var 4490 g...

    SvaraRadera
  71. Jag är med och tävlar . Jag gissar på en födelsevikt 2865g:)

    SvaraRadera
  72. Jag är med och tävlar. Gissar en födelsevikt på 3330g.

    SvaraRadera
  73. Jag är med och tävlar!
    Jag känner på mig att du vägde 2999 gr när du föddes. ;-) jag delar på fb. Gillar gör jag redan. :-D jag är allergisk mot nötter hehe. Men om jag vinner ska det bli en present. :)

    Marie
    morie1@hotmail.co.uk

    Tjillevippen!

    SvaraRadera
  74. Jag är med och tävlar. Jag tror du vägde 3192 g

    SvaraRadera
  75. Hej :)
    Jag gissar på 3750
    Gram alltså, inte kilo ;)
    Kram

    SvaraRadera
  76. 4536 hur svårt kan det vara haha, bjuder på den för jag orkar inte regga mig

    SvaraRadera
  77. Jag är med och tävlar! Jag tror du vägde... hm. Jo! 3425 gram!

    Btw - jag har rätt nyligen hittat hit och jag ÄÄÄÄÄLSKAR din blogg! Du är fanimej bland de roligaste skribenter jag stött på och jag garvar läppen av mig varje gång du dissar mammamaffian på fl, där jag förövrigt hänger en del, men utan att mammamaffia mig.

    SvaraRadera
  78. Skulle vilja vara med och tävla men jag orkar inte tipsa folk om din blogg via Facebook för jag tycker inte om Facebook. Sen har jag ingen jävla aning om vad du vägde då du föddes. Önskar alla andra lycka till! :-)

    SvaraRadera
  79. Camilla josefsson17 augusti 2012 kl. 18:53

    Jag är givet med och tävlar!! Delat har jag gjort flera gånger om och gillar gör jag självklart! Jag tror att du vägde 3460 g vid födelsen! Mvh

    SvaraRadera
  80. Jag är med och tävlar... förstås :)

    Jag gissar på att du vägde 3620 gram på din ploppdag :)

    Mvh

    Helena Larsson

    Gillat och klart! =)

    SvaraRadera
  81. Jag gissar på 3410g :-)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!