torsdag 5 april 2012

Stryptag, Obesvarad kärlek & Fet röv?

"Benjamin!! RÖR inte gardinerna när du är kladdig!! Då struper mamma sig själv...sen alla barnen!!" Eeeh, jag borde kanske börja tänka på hur jag uttrycker mig? Men vafan...om man har nytvättade fina gardiner upphängda är det väl inte för mycket begärt att ungarna ska hålla sina ketchupfingrar jävligt långt borta ifrån dem? Alice vet vad som gäller tydligen, haha. "Då struper mamma sig själv"?! Vad hjälper det egentligen?! Jaja, gardinderna och alla barnen överlevde morgonens "mysiga"(?) frukost med Magda och hennes 260 barn. Ja, nu har hon i och för sig bara två barn - men när man sätter ihop dem med mina två känns det som flera hundra! Alice och Benjamin har ägnat det senaste dygnet åt att reda ut sin icke befintliga kärleksrelation. Benjamin jagar Alice och skriker "Du är min säääälek Alice!!" och Alice springer ifrån honom (eller vänder sig om och SLÅR honom) och skriker "NEJ!! Jag är INTE din kärlek Benjamin! Thomas är min kärlek!!" Det sorgliga i det hela är att Thomas är Benjamins 11-åriga storebror... Stackars Benjamin. Brädad av storebror...


Magda kom som vanligt upp hit fulladdad med energi och fick fart på min tragiska och trötta kropp. Vi har fixat trädgården i strandhuset och samtidigt som Gestapo-Magda krattade uppfarten och höll ordning på alla ungar så instruerade hon mig i vad jag skulle göra och inte göra. Sån é hon... Hon pekar med hela handen och sätter ögonen i mig. "Malin, ser du plattorna här? Titta! Under gräset finns en HEL RAD med plattor till! Seså! Hämta en kniv och börja skära! Hepp hepp!!" Suck...vem bryr sig?! En "hemlig" rad med plattor under gräset? LÅT DEN VARA DÄR!! Men nej, jag hämtade ett vapen och började skära kanter. Åh JÄVLAR vad tråkigt det är med trädgårdsarbete!! Skära kanter...med en slö kökskniv. Efter 1 timme och 45 minuter fick jag ett psykbryt och bytte ut min slöa kökskniv mot ett riktigt mordvapen - ostkniven! Resterande 5 meter tog tre minuter. Varför tog jag inte den direkt?! Varför väljer man alltid en värdelös kniv när man ska göra såna saker? Man VET ju att det finns bättre saker där inne...ändå tar man den sämsta?! Som om man skulle anfalla en inbrottstjuv med en smörkniv? Fint blev det i alla fall och Magda berömde mig för mitt slit. "Titta, så enkelt det är egentligen...och så blir det så fint!" Enkelt...? Skjut mig. Jag har blåsor i händerna!!

Jag tycker om att plantera saker. Sen tar det liksom stopp för mig. Mamma skrattade alltid åt mig. Jag är en sån sån köper massor med penséer så fort de kommer ut i butikerna, fyller alla krukor, vattnar och är jättenöjd med mig själv. Sen tar det stopp. Sen vattnar jag dem aldrig igen...sån é jag. Min fina moster brukar komma upp på våren och byta ut liken i mina krukor mot fina blommor. Då får jag dåligt samvete och vattnar som fan i en hel vecka. Sen tröttnar jag igen. Magda gick loss med alla trädgårdsredskap hon kunde hitta i garaget igår. "Malin!! Var har du rullebören?!" (<-- skottkärra på skånska) "Eeeh...ja...det växer saker i den Magda." Ja, nu är det så att förra året använde jag den när jag skulle fixa rabatten...och fyllde den med en massa jord och ogräs. Sen ställde jag den på baksidan....och där står den än. Fast nu med en meter högt gräs växandes i den. Jättefint verkligen! Min mest lyckande plantering någonsin! Don't touch my Rullebör!



Nej, dags att fortsätta projekt Barnsäkra Huset! Elton har nämnligen fått kläm på det där med att förflytta sig. Självklart kryper han inte som nästan alla andra barn gör...han hasar sig fram halvsittandes på sitt ena ben...som en skadeskjuten massmördare. Typiskt - man kan inte visa upp honom någonstans... ;)

Lovar att bättra mig med bloggandet!! Det här med husköp och försäljning tar på krafterna! Min kropp är fortfarande inte återställd i "normal-och-fet-läge" efter vårt Zumbapass och jag hör låten "My hips don't lie" eka i skallen hela tiden. Ja, men MY FAT ASS don't lie heller! AJ, min onda osmidiga kropp! Men nu har jag i alla fall en 10 centimeter bredare gång fram till dörren i strandhuset! DET är ju praktiskt om jag ska fortsätta äta Geisha som om det inte fanns någon morgondag och samtidigt vägra gymmet...

over and out.

//Meekatt...



26 kommentarer :

  1. Det är farligt att träna!!!! Efter mitt Zumba pass vart jag jätte förkyld, så passa dig ;P
    Hahaha :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tror också att träning är farligt efter mitt Zumbapass. Man KAN inte ha ont på så många ställen samtidigt! ;)

      Radera
  2. Håller med, trädgårdsarbete är skittråkigt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag överväger att asfaltera hela skiten...vad skönt det skulle va! ;)

      Radera
  3. "Benjamin!! RÖR inte gardinerna när du är kladdig!! Då struper mamma sig själv...sen alla barnen!!" - Hahaha! Underbara Alice!

    Och ja, här hemma hotar vi också med strypning. ;)

    SvaraRadera
  4. Meekatt News på g? Känner mig helt lost här katten! ;)

    //Anders

    SvaraRadera
    Svar
    1. ÅH! Förlåt!! Ska ta tag i det!!! :)

      Radera
  5. Vad tyckte du om zumba? =) Glad påsk, ät godis!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja...det var kul...men jag var så KASS!!

      Glad Påsk!! Och ja - mer godis åt folket!

      Radera
  6. Var med och tävla om valfri vara från Runns.se eller Erikas Gaderob! Skynda, tävlingen avslutas om några dagar!
    http://aggehh.blogg.se/2012/march/tavling-vinn-presentkort-vart-250-hos-ru.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset! Jag är redan med i tävlingen! :)

      Radera
  7. Jag gillar trädgård, där är vi olika men visst var det väl skönt att få röjt lite.

    Ha, ha, kul när ungarna härmar vad man själv sagt, inte alltid så lyckat:))

    Glad Påsk!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad bra! Du kan få komma och roa dig i min trädgård, haha!

      Usch ja, visst är det kul? Man blir så stolt...över sig själv... ;)

      Glad Påsk Snygging!

      Radera
  8. Haha! Rör inte gardiner ... Alice- Kravallis ...
    Det är mer än en gång som barnen har avslöjat en ... Va f, inte brukar väl jag säga så?

    Va är det fler somplanterar som idioter? Vattnar som en exemplarisk trädgårdsfantast i någon vecka och sedan tröttnar jag. Tur att mannen är snäll... Men han fattar inte varför jag måste ha krukor lite varstans, värst är det med krukan ute vid postlådan... 50 meter att gå... Inte konstigt att jag ledsnar...
    Har du vaxat kvasten, klappat katten och hängt på baginboxen? Snart är det dags, ses vi på Blåkulla???
    Haha! Glad Påsk?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man blir alltid avslöjad numera, haha. Farligt det där! ;)

      Haha, bag-in-boxen är laddad, vi ses!! Glad Påsk!

      Radera
  9. Tycker också att det är toppen att plantera och se nya skott växa upp. Lite senare inser jag (igen) att det är trist att luka.... Proceduren upprepas varje år. Jag gillar begreppet "Engelsk trädgård" där massor av saker växer huller om buller. Om man nu vet att låta blommorna få företräde framför maskrosor och groblad.

    SvaraRadera
    Svar
    1. "Engelsk trädgård" - eller asfalt! ;)

      Radera
  10. Hihi, gulligt med kärlek..men ack så smärtsamt ibland..brädad av storebror, ousch!

    Fattar inte varför de är så fixerade vid att barnen ska rita en gubbe? Borde väl räcka om de förstår att barnet har kroppsuppfattning samt kan rita öht? Finns väl nån anledning som jag inte förstår mig på...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det finns väl det... Men det måste finnas ett roligare sätt?!

      Radera
  11. Ha, ha skadeskjuten massmördare.. så jäkla klockren beskrivning av ett rumphasande minitroll. Våran Elton gjorde också så... vilket var att föredra framför storebrors variant som bestod av att inte röra sig en mm utan bara ligga still å vråla av missnöje tills han vid drygt 10 månaders ålder reste sig en dag å bara gick.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja hellre en skadeskjuten massmördare då! Liiite mindre gnäll nu i alla fall... ;)

      Åh, en till liten Elton!

      Radera
  12. Hehe, trädgårdsarbete är inta alls min grej, därför ska backsidan växtlighet ersättas med enbart gräs (som äldste sonen får klippa mot en smärre summa) och framsidan ska asfalterad!

    Och Molly slår Elton i krypande med hästlängder, hon var nämligen en rumpskuttare! Såg så slutkund ut så alla bara garvade åt henne när hon kom skrattandes!

    Kram och glad påsk!

    SvaraRadera
  13. Haha *kippar efter luft* "- hasar sig fram som en skadeskjuten massmördare" ?!! Kära nån hjälp mig, hur roligt var inte det då xD!
    Rullebör, det kallade min farmor den där pensionärsvagnen som de äldre prompt ska dra efter sig fram och tillbaka till affären, - nu vet jag vad det är, tack;)
    Hoppas allt e bra annars?
    Hur går det med bokskriveriet förresten, fått iväg nåt än?
    Kram vanja

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!